A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ közösségimédia-profilt termékei népszerűsítésére, és több mint egynegyedük lehetőséget ad a vásárlóknak arra, hogy közvetlenül ezeken a platformokon rendeljenek.
A német cégek egyre inkább látják a közösségi média üzleti jelentőségét: a Bitkom digitális szövetség 505, legalább tíz főt foglalkoztató kiskereskedelmi vállalkozás bevonásával készített felmérése alapján 31% fizetett hirdetéseket futtat, és nyolcból egy vállalat (13%) influenszerekkel is együttműködik. A legnépszerűbb platform továbbra is a Facebook (65%), melyet az Instagram (53%), a LinkedIn (42%) és ez utóbbi oldal német megfelelője, a Xing (40%) követ. A TikTok is erősödik: minden harmadik kiskereskedő aktív e felületen, ami nem meglepő, hiszen idén elindult a TikTok Shop Németországban.
Dr. Bernhard Rohleder, a Bitkom vezetője szerint a közösségi média alapjaiban alakítja át a vásárlási folyamatot, hiszen sokszor csupán másodpercek telnek el egy termék megtekintése és a vásárlás között.
Bár a rendelések többsége még mindig a saját weboldalakon (97%) és piactereken (78%) zajlik, a kereskedők közel fele (48%) úgy véli, hogy a közösségi médiaoldalak olyan vevőket is elérnek, akiket hagyományos csatornákon keresztül nem lehetne. A megkérdezettek egyharmada (33%) úgy gondolja, hogy 2030-ra a vásárlások jelentős része már ezeken a platformokon történik majd – számolt be az Ecommerce News Europe.
Kapcsolódó cikkeink
Csomagautomatákat telepít a Kaufland 40 németországi üzletében
Újabb lépést tett a vásárlói élmény javításában a német Kaufland:…
Tovább olvasom >Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >Papírpalackos bort vezet be kínálatába a német Rossmann
A Rossmann a németországi kereskedők közül elsőként dob piacra nagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
November vége után is megmaradhat az árrésstop
Ahogyan arról mi is írtunk, meghosszabbította a kormány az élelmiszerek…
Tovább olvasom >Újabb pályázat segíti az élelmiszer-feldolgozást: húszmilliárd forintos keret nyílik ősszel
Az itthon megtermelt mezőgazdasági alapanyag minél nagyobb arányú, hatékonyabb és…
Tovább olvasom >Szeptembertől jön a digitális SZÉP-kártya – nő a keretösszeg is
Idén szeptember 1-jétől életbe lépnek a tavaly bejelentett változások a…
Tovább olvasom >