A német italgyártók várakozásai kiemelkednek az élelmiszeriparból
Kissé javultak a német ipar exportvárakozásai márciusban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének kedden közzétett felmérése alapján.

Az élelmiszeripar csak szerény exportnövekedésre számít
A német exportőrök körében kissé javult a hangulat. Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) exportvárakozásokat számszerűsítő hangulatindexe márciusban 4,0 pontra emelkedett a februári 3,5 pontról.
Az autóiparban és a gépgyártók körében némileg romlottak az előző hónapban látott meglehetősen optimista várakozások, márciusban szerény növekedésre számítottak.
Az italgyártók várakozásai kiemelkednek az élelmiszeriparból, amely csak szerény exportnövekedésre számít. Jelentős növekedést jósolnak viszont az elektronikai és optikai termékek, valamint a ruházati cikkek gyártói.
Egy évvel ezelőtt, 2022 márciusában mínusz 3,6 ponton állt a német exportőrök üzleti várakozásait számszerűsítő index értéke. Idén januárban 3,9 ponttal kezdett az ifo intézet exportágazati hangulatindexe, tavalyi mélypontját szeptemberben, mínusz 5,3 ponton érte el, a logisztikai problémák mellett elsősorban a nagyfokú geopolitikai bizonytalanság miatt.
Az exportkereslet nem emelkedik lendületesen, a globális gazdasági növekedés visszafogott – kommentálta a márciusi eredményeket Klaus Wohlrabe, az ifo felmérésekért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >