A német italgyártók várakozásai kiemelkednek az élelmiszeriparból
Kissé javultak a német ipar exportvárakozásai márciusban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének kedden közzétett felmérése alapján.

Az élelmiszeripar csak szerény exportnövekedésre számít
A német exportőrök körében kissé javult a hangulat. Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) exportvárakozásokat számszerűsítő hangulatindexe márciusban 4,0 pontra emelkedett a februári 3,5 pontról.
Az autóiparban és a gépgyártók körében némileg romlottak az előző hónapban látott meglehetősen optimista várakozások, márciusban szerény növekedésre számítottak.
Az italgyártók várakozásai kiemelkednek az élelmiszeriparból, amely csak szerény exportnövekedésre számít. Jelentős növekedést jósolnak viszont az elektronikai és optikai termékek, valamint a ruházati cikkek gyártói.
Egy évvel ezelőtt, 2022 márciusában mínusz 3,6 ponton állt a német exportőrök üzleti várakozásait számszerűsítő index értéke. Idén januárban 3,9 ponttal kezdett az ifo intézet exportágazati hangulatindexe, tavalyi mélypontját szeptemberben, mínusz 5,3 ponton érte el, a logisztikai problémák mellett elsősorban a nagyfokú geopolitikai bizonytalanság miatt.
Az exportkereslet nem emelkedik lendületesen, a globális gazdasági növekedés visszafogott – kommentálta a márciusi eredményeket Klaus Wohlrabe, az ifo felmérésekért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >Papírpalackos bort vezet be kínálatába a német Rossmann
A Rossmann a németországi kereskedők közül elsőként dob piacra nagy…
Tovább olvasom >Visszaesett a kereslet: a Penny megszünteti az online házhozszállítást Németországban
A Penny bejelentette, hogy megszünteti online élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatását Németországban, mivel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >