A német italgyártók várakozásai kiemelkednek az élelmiszeriparból
Kissé javultak a német ipar exportvárakozásai márciusban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének kedden közzétett felmérése alapján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/davide-colella-xwOn_Cghae0-unsplash.jpg)
Az élelmiszeripar csak szerény exportnövekedésre számít
A német exportőrök körében kissé javult a hangulat. Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) exportvárakozásokat számszerűsítő hangulatindexe márciusban 4,0 pontra emelkedett a februári 3,5 pontról.
Az autóiparban és a gépgyártók körében némileg romlottak az előző hónapban látott meglehetősen optimista várakozások, márciusban szerény növekedésre számítottak.
Az italgyártók várakozásai kiemelkednek az élelmiszeriparból, amely csak szerény exportnövekedésre számít. Jelentős növekedést jósolnak viszont az elektronikai és optikai termékek, valamint a ruházati cikkek gyártói.
Egy évvel ezelőtt, 2022 márciusában mínusz 3,6 ponton állt a német exportőrök üzleti várakozásait számszerűsítő index értéke. Idén januárban 3,9 ponttal kezdett az ifo intézet exportágazati hangulatindexe, tavalyi mélypontját szeptemberben, mínusz 5,3 ponton érte el, a logisztikai problémák mellett elsősorban a nagyfokú geopolitikai bizonytalanság miatt.
Az exportkereslet nem emelkedik lendületesen, a globális gazdasági növekedés visszafogott – kommentálta a márciusi eredményeket Klaus Wohlrabe, az ifo felmérésekért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >