A német export új csúcsra tör
A német gazdaság kivitele minden korábbinál nagyobb lehet az idén, és 3,5 százalékkal haladhatja meg a 2012-ben elért értéket – áll a német iparszövetség (BDI) prognózisában, amelyből a Handelsblatt című üzleti lap közölt hétfőn részleteket.
A német export 2012-ben történelmi csúcsra, 1100 milliárd euróra emelkedett, és a német áruk és szolgáltatások részesedése a világkereskedelemben 8,6 százalékra nőtt. A kivitel az idén újabb rekordot állíthat be, mindenekelőtt az Európán kívül jelentkező kereslet növekedése révén; a BDI arra számít, hogy az Egyesült Államokban az államháztartási viták ellenére tovább élénkül a konjunktúra, és Kínában is ismét nagyobb lendületet vesz a gazdasági növekedés, mindennek révén pedig tovább bővül az exportra termelő német cégek rendelésállománya.
Az Európai Unióban az olaszországi parlamenti választás nyomán kialakult bizonytalanság ellenére némileg enyhült a piaci feszültség, és lassan ismét erősödik a bizalom, a német exportot azonban elsősorban az EU-n kívüli piacok élénkítik. A német kivitelnek már csaknem az egyharmada, 31 százaléka irányul az EU-n kívüli piacokra, míg 2002-ben csupán 20 százalék volt ez az arány – emelte ki a Handelsblattnak nyilatkozva Markus Kerber, a BDI ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor az első számú piac továbbra is az EU, ezt mutatja, hogy a tíz legfontosabb kereskedelmi partner közül nyolc az EU tagja – tette hozzá.
A német iparszövetség előrejelzése szerint igen jelentős növekedésösztönző erő lehet az EU és az Egyesült Államok közötti szabadkereskedelmi megállapodás, amelyről az idén nyáron indulnak tárgyalások Brüsszel és Washington között. A prognózis alapján csak Németországban 110 ezer új munkahely jöhet létre, ha sikerül kialakítani a transzatlanti szabadkereskedelmi övezetet.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >