A német cégek több mint tízmilliárd eurót spóroltak tavaly az üzleti utak korlátozásával
Több mint tízmilliárd eurót takarítottak meg a vállalkozások Németországban tavaly azzal, hogy korlátozták dolgozóik üzleti utazását – mutatta ki egy pénteken ismertetett felmérés.

Sokat spóroltak a német vállalatok az üzleti utakon
A munkaadói érdekképviseletek országos szövetségének (BDA) támogatásával működő IW (Institut der deutschen Wirtschaft)gazdaságkutató intézet vizsgálata szerint a német cégeknél a koronavírus-járvány kezdete óta sokkal kevesebb üzleti utat szerveznek, és inkább online megoldásokkal építik és tartják a kapcsolatot a partnerekkel.
Az átalakulás révén egyedül 2020-ban hozzávetőleg 11 milliárd euró (3960 milliárd forint) megtakarítás keletkezett a vállalkozásoknál – ismertetette a kölni intézet még nem publikált tanulmányát a Rheinische Post című lap a hírportálján.
A tanulmány szerzői számításaikhoz az üzleti utak szervezésére és az úgynevezett vállalati mobilitásmenedzsmentre szakosodott szolgáltatók országos szövetségének (Verband Deutsches Reisemanagement – VDR) adatait használták, amelyek szerint a német cégek a járvány előtti utolsó teljes évben, 2019-ben 55,3 milliárd eurót költöttek üzleti utakra. Ez az összeg 2020-ban 10,1 milliárd euróra csökkent.
A mintegy 45 milliárd eurós különbség azonban nem értelmezhető közvetlenül megtakarításként. Ennek oka, hogy az üzleti utak elmaradása sok vállalat számára az üzletmenetre is káros volt, például ha a törölt utak miatt nem sikerült új üzleti megállapodásokat kötni.
A VDR rendszeresen végzett felméréseiben 2020-ban a megkérdezett cégek 38,3 százaléka, 2021-ben pedig 24,8 százaléka válaszolta azt, hogy pillanatnyilag nincs sürgős szükség üzleti útra. „Ha a 2020-as felmérés 38,3 százalékos értékét átszámítjuk a 45 milliárd euróval csökkentett üzleti utazási kiadásokra, akkor 17,3 milliárd euró a becsült megtakarítás” – írták az IW kutatói, akik szerint azonban feltételezhető, hogy 2020-ban a vállalatok a világjárvány fenyegetésének hatása alatt több üzleti utat ítéltek feleslegesnek, mintha átlagos körülmények között dönthettek volna.
Ezért inkább az idei felmérés adatai tűnnek alkalmasnak annak megállapításához, hogy a cégek mennyit spórolnak az üzleti utak korlátozásával, és ezen adatok alapján 11,2 milliárd euró a megtakarítás – áll a tanulmányban. „Az üzleti utak költsége valóban komoly tétel a vállalati számlákon, és jelentős megtakarítási lehetőségeket rejt magában. A vállalatok több mint háromnegyede felismerte ezt, és a válság előtti 2019-es évhez képest az utazások tartós csökkentésével tervez” – írták a tanulmány szerzői.
Ugyanakkor sok vállalat többet fektetett be informatikai eszközeibe, hogy javítsa a digitális kommunikációt a működésében. Így az idén várhatóan 8,6 százalékkal növekednek a vállalati informatikai kiadások tavalyhoz képest – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >