A negyedik negyedévben az Apple adta el a legtöbb okostelefont
A dél-koreai Samsung Electronics Co. megőrizte vezető szerepét tavaly az okostelefonok világpiacán, a negyedik negyedévben az Apple Inc. azonban a lista élére lépett előre a Strategy Analytics piackutató vállalat kimutatása alapján.
A 2019-es negyedik negyedévben 374,5 millió okostelefon kelt el világszerte a 2018 negyedik negyedévi 376,0 millió után, a forgalom tehát alig változott.
Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 70,7 millió okostelefont értékesített, a piaci forgalom 18,9 százalékát, és ezzel maga mögé utasította a hosszú ideje piacvezető dél-koreai Samsungot. A 2018 negyedik negyedévi 65,9 milliós értékesítéshez képest elért 7 százalékos növekedés az Apple legjobb teljesítménye 2015 óta. A 2018-as negyedik negyedévben az Apple piaci részesedése 17,5 százalék volt.
A Samsung 68,8 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben, ami 18,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg és ezzel a piaci rangsorban a második helyet biztosította magának. A 2018 negyedik negyedévi 69,3 milliós értékesítéssel kiérdemelt szintén 18,4 százalékos piaci részesedés még az első helyezést jelentette a Samsungnak.
A harmadik helyre a Huawei került a negyedik negyedévben 15,0 százalékos piaci részesedéssel 56,0 millió készülék értékesítése után. Egy évvel korábban a Huawei részesedése magasabb, 16,1 százalék volt 60,5 millió okostelefon értékesítésével.
A 2019-es év egészében a Samsung piaci részesedése 20,9 százalék volt, a Huawei részesedése 17,0 százalék, az Apple részesedése 14,0 százalék.
Összességében a piaci értékesítések 1,412 milliárdra csökkentek tavaly a 2018-as 1,431 milliárdról, a Huawei azonban az amerikai korlátozások ellenére is jelentős mértékben növelte eladásait, míg a Samsung eladásai csak szerény mértékben nőttek, az Apple éves eladásai viszont csökkentek.
A Samsung tavaly 295,1 millió készüléket értékesített az előző évi 291,3 milliónál többet, piaci részesedése 20,3 százalékról 20,9 százalékra emelkedett.
A Huawei a 2018-as 205,8 millió után jóval több, 240,5 millió okostelefont adott el tavaly és ezzel 14,4 százalékról 17,0 százalékra növelte éves piaci részesedését.
Az Apple 2018-as piaci részesedése szintén 14,4 százalék volt 2018-ban, bár kissé több készüléket értékesített mint a Huawei, 206,3 milliót. 2019-ben ennél kevesebb, 197,4 millió okostelefont adott el az Apple 14,0 százalékos piaci részesedéssel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Megérkezett Európába az Apple Tap to Pay: forradalmasíthatja a kereskedelmi fizetéseket
Az Apple új fizetési szolgáltatása, a Tap to Pay, idén…
Tovább olvasom >Az Apple vezeti a világ legértékesebb technológiai márkáinak a listáját
Az Apple lett a világ legértékesebb technológiai márkája 2024-ben, megelőzve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >