A Natura brazil vállalat felvásárolja az Avont
A Natura brazil kozmetikai vállalat felvásárolja az Avon Products amerikai céget, létrehozva ezáltal a világ negyedik legnagyobb, teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját – jelentette be a Natura az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Az új cégcsoport vezető pozíciót tölthet be a direkt értékesítés területén, hiszen az Avon és a Natura több mint 6,3 millió tanácsadóval, világszerte 3200 üzlettel, illetve kiterjedt digitális jelenléttel bír.
Az egyesített csoport várható éves bruttó árbevétele meghaladja a 10 milliárd amerikai dollárt, és 40 ezer alkalmazottjával a világ több mint 100 országában lesz jelen. A Natura az egyesülésből fakadó megtakarítási lehetőségeket éves szinten 150-250 millió dollárra becsüli.
A megállapodás részeként létrejött egy új brazíliai bejegyzésű holding társaság, a Natura Holding S.A., amelyben a Natura részvényesei 76 százalékos, az Avoné pedig 24 százalékos részesedéssel bírnak.
A tranzakció várhatóan 2020 elején zárul, és azt követően az új vállalatot a brazíliai tőzsdén jegyzik majd, 55 százalékos közkézhányaddal, emellett pedig a New York-i tőzsdére is bevezetik.
Az 1969-ben alapított Natura kozmetikai és testápolási szegmensben tevékenykedő brazil multinacionális vállalat, amely 2013-ban felvásárolta az ausztrál Aesop, majd 2017-ben a The Body Shop brit szépségápolási márkát. A Natura, az Aesop és a The Body Shop egyesítésével egy globális, több értékesítési csatornás és több márkából álló kozmetikai csoport jött létre Natura &Co néven. Tavaly 3,5 milliárd dollár volt a bevétele.
Az 1886-ban New Yorkban alapított Avon a világ egyik legismertebb kozmetikai vállalata. A multi-level marketing rendszerben értékesítő cég tavaly 5,5 milliárd dolláros bevételt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >