A napraforgó ezer titka
Elhúzták a mézesmadzagot, kampány indult a napraforgóméz népszerűsítéséért. Ismerje meg a napraforgó ezer titkát egy csepp mézben – ezzel a szlogennel hirdetett kampányt a napraforgóméz népszerűsítéséért az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME). Az egy hónapos promóciós során a fajtamézekre, azon belül is a legnagyobb mennyiségben elérhető napraforgóméz fogyasztására szeretnék ráirányítani a figyelmet, mivel beltartalmi értékei és egészségre gyakorolt hatásai miatt nem csak kiváló édesítőszer, de az egyik legsokoldalúbb természetes immunerősítő is.
Mézfogyasztást népszerűsítő kampányokat már 2018 óta szervez az Agrárminisztérium, az AMC és az OMME, most először azonban nem csupán az általános szemléletformálás, hanem egy fajtaméz megismertetése a cél. – A méhek tevékenysége az egész mezőgazdaságot, az egész élelmiszer-előállítást befolyásolja. Ha nem lennének méhek, akkor minden hatodik élelmiszer eltűnne a boltok polcairól – hangsúlyozta a méhészet fontosságát Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a mézfogyasztás népszerűsítését célzó kampány sajtótájékoztatóján. Hozzátette, hogy a legnagyobb segítséget a magyar fogyasztók jelenthetik a hazai méhészeknek, hiszen az ő vásárlási döntéseik révén nyílik piaci lehetőség a magyar méz értékesítésére. Kormányzati oldalról beporzási támogatással, valamint az Európai Unióban csak nálunk elindított méh állatjóléti támogatással bővítjük a hagyományos, más országokban is elérhető méhészeti támogatási rendszert a magyar méztermelés fenntartása érdekében – sorolta Feldman Zsolt.
Az őszi kampány ezúttal kifejezetten a fajtamézeket, azon belül is a napraforgóméz ismertségét szeretné növelni
Kevesen tudják, hogy országunkban közel 40 féle növényből hordanak a méhek és pergetnek ki a méhészek fajtamézet. A legnagyobb mennyiségben pergetett fajtamézünk a napraforgóméz. Miért van ebből a legtöbb? Mert a legnagyobb területen tenyésző méhlegelőnk. 650 ezer hektár körüli nagyságú szántóföldön termesztik a gazdák – mondta Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke. A szakember hozzátette: a kampány célja, hogy a vásárlók ne csak a „szokásos” mézeket, például az akác vagy a virágmézet keressék, hanem a különlegesebb fajtákat is. – Minden fajtaméz humán-egészségügyi hatása, azaz az emberi szervezetre gyakorolt hatása más és más. A napraforgóméz például kitűnő gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő, immunerősítő hatású. Ráadásul általa kívánjuk jobban megismertetni a szilárd halmazállapotú, ún. kristályos mézeket is, hiszen ez egy természetes folyamat, a napraforgóméznek például ez a természetes állaga – tette hozzá.
Az Agrármarketing Centrum 2018 óta szervez mézfogyasztást ösztönző kampányokat
Ez azonban az első, hogy egy kifejezett mézfajtát népszerűsítenek. – A kampánnyal elsődleges célunk, hogy szélesítsük a mézválasztás alternatíváit. Persze tisztában vagyunk vele, hogy egy átlagos élelmiszerbolt leginkább a „hagyományos” mézfajtákat árusítja, de a piacokon, termelőknél számtalan fajtaméz kapható. A napraforgóméz kifejezetten nagy mennyiségbe elérhető, rendkívül egészséges és különleges csemege – beszélt a mézkampány céljairól Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A szakember elmondta: november végéig televíziós és rádióspotokkal, valamint a közösségi média felületein ajánlják a napraforgómézet a vásárlók figyelmébe.
Az eddigi kampányok hatásai már megmutatkoznak, hiszen a mézfogyasztás jelenleg 1 kg/fő/év mennyiségre tehető
A mostani kampány célja kifejezetten az, hogy a fajtamézek is bekerüljenek a köztudatba, így sokkal változatosabbá tehetjük étkezésünket, valamint védhetjük egészségünket is. A sajtótájékoztatón elhangzott még, hogy idén is megrendezik az OMME szervezésében az Európai Mézes Reggeli programot, melynek során országszerte több mint ezer óvodában és iskolában kínálnak mézes kenyeret a gyerekeknek, valamint méhészek tartanak edukációs célú előadásokat.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Jászberényből indulhat a méhészet globális reformja
Jelentősen automatizálta a méhészek egyik alapvető feladatát egy többszörösen díjnyertes…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >