A napraforgó ezer titka
Elhúzták a mézesmadzagot, kampány indult a napraforgóméz népszerűsítéséért. Ismerje meg a napraforgó ezer titkát egy csepp mézben – ezzel a szlogennel hirdetett kampányt a napraforgóméz népszerűsítéséért az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME). Az egy hónapos promóciós során a fajtamézekre, azon belül is a legnagyobb mennyiségben elérhető napraforgóméz fogyasztására szeretnék ráirányítani a figyelmet, mivel beltartalmi értékei és egészségre gyakorolt hatásai miatt nem csak kiváló édesítőszer, de az egyik legsokoldalúbb természetes immunerősítő is.

(Fotó: AM)
Mézfogyasztást népszerűsítő kampányokat már 2018 óta szervez az Agrárminisztérium, az AMC és az OMME, most először azonban nem csupán az általános szemléletformálás, hanem egy fajtaméz megismertetése a cél. – A méhek tevékenysége az egész mezőgazdaságot, az egész élelmiszer-előállítást befolyásolja. Ha nem lennének méhek, akkor minden hatodik élelmiszer eltűnne a boltok polcairól – hangsúlyozta a méhészet fontosságát Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a mézfogyasztás népszerűsítését célzó kampány sajtótájékoztatóján. Hozzátette, hogy a legnagyobb segítséget a magyar fogyasztók jelenthetik a hazai méhészeknek, hiszen az ő vásárlási döntéseik révén nyílik piaci lehetőség a magyar méz értékesítésére. Kormányzati oldalról beporzási támogatással, valamint az Európai Unióban csak nálunk elindított méh állatjóléti támogatással bővítjük a hagyományos, más országokban is elérhető méhészeti támogatási rendszert a magyar méztermelés fenntartása érdekében – sorolta Feldman Zsolt.
Az őszi kampány ezúttal kifejezetten a fajtamézeket, azon belül is a napraforgóméz ismertségét szeretné növelni
Kevesen tudják, hogy országunkban közel 40 féle növényből hordanak a méhek és pergetnek ki a méhészek fajtamézet. A legnagyobb mennyiségben pergetett fajtamézünk a napraforgóméz. Miért van ebből a legtöbb? Mert a legnagyobb területen tenyésző méhlegelőnk. 650 ezer hektár körüli nagyságú szántóföldön termesztik a gazdák – mondta Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke. A szakember hozzátette: a kampány célja, hogy a vásárlók ne csak a „szokásos” mézeket, például az akác vagy a virágmézet keressék, hanem a különlegesebb fajtákat is. – Minden fajtaméz humán-egészségügyi hatása, azaz az emberi szervezetre gyakorolt hatása más és más. A napraforgóméz például kitűnő gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő, immunerősítő hatású. Ráadásul általa kívánjuk jobban megismertetni a szilárd halmazállapotú, ún. kristályos mézeket is, hiszen ez egy természetes folyamat, a napraforgóméznek például ez a természetes állaga – tette hozzá.
Az Agrármarketing Centrum 2018 óta szervez mézfogyasztást ösztönző kampányokat
Ez azonban az első, hogy egy kifejezett mézfajtát népszerűsítenek. – A kampánnyal elsődleges célunk, hogy szélesítsük a mézválasztás alternatíváit. Persze tisztában vagyunk vele, hogy egy átlagos élelmiszerbolt leginkább a „hagyományos” mézfajtákat árusítja, de a piacokon, termelőknél számtalan fajtaméz kapható. A napraforgóméz kifejezetten nagy mennyiségbe elérhető, rendkívül egészséges és különleges csemege – beszélt a mézkampány céljairól Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A szakember elmondta: november végéig televíziós és rádióspotokkal, valamint a közösségi média felületein ajánlják a napraforgómézet a vásárlók figyelmébe.
Az eddigi kampányok hatásai már megmutatkoznak, hiszen a mézfogyasztás jelenleg 1 kg/fő/év mennyiségre tehető
A mostani kampány célja kifejezetten az, hogy a fajtamézek is bekerüljenek a köztudatba, így sokkal változatosabbá tehetjük étkezésünket, valamint védhetjük egészségünket is. A sajtótájékoztatón elhangzott még, hogy idén is megrendezik az OMME szervezésében az Európai Mézes Reggeli programot, melynek során országszerte több mint ezer óvodában és iskolában kínálnak mézes kenyeret a gyerekeknek, valamint méhészek tartanak edukációs célú előadásokat.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Emelkedett a szarvasmarhavágások száma az év elején
A magyarországi vágóhidakon 23,3 ezer darab szarvasmarhát vágtak le 2025…
Tovább olvasom >Nőtt a hazai tógazdasági haltermelés 2024-ben
A magyarországi tógazdaságokban összesen 22 838 tonna halat termeltek 2024-ben,…
Tovább olvasom >A talajoltó és tarlóbontó szerekre költötték a legtöbbet 2024-ben a gazdálkodók
A megfigyelt termésnövelő kategóriák közül 2024-ben a legnagyobb mennyiségben különféle…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >