A nagyvállalatok is ösztönzik a kkv.-szektor digitalizációját (2. rész)
A negyedik ipari forradalom hatásaként jelentkező digitalizációt a hazai kis- és középvállalkozók sem kerülhetik el, ha versenyképesek akarnak maradni. A szektor digitális fejlettségét vizsgáló cikksorozatunkban arra keressük a választ, hogy a hazai nagyvállalatok milyen eszközökkel tudják segíteni ezt a folyamatot.
Az elmúlt években a hazai pénzintézetek is arra törekedtek, hogy ösztönözzék ügyfeleiket a legújabb technológiai fejlesztések használatára. Az általuk kínált számtalan online szolgáltatás igénybevétele nem kizárólag azért előnyös, mert költséghatékony és jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket, hanem mert azt is lehetővé teszi, hogy a cégvezetők gyorsan és kényelmesen intézhessék pénzügyeiket.
A legnagyobb magyarországi pénzintézetként az OTP Bank Nyrt. is igyekszik a vállalati ügyfelek tranzakcióit egyszerűsíteni, papírmentesíteni és felgyorsítani. Nemcsak hiteloldalon, hanem például a számlanyitásnál, a mindennapi tranzakcióknál az elektronikus csatornák használatával is.
– Minden vállalkozónak egy komoly partnerre van szüksége. Nem egyszerűen bankra, hanem egy olyan pénzügyi tanácsadóra, aki megérti a cég alapműködését, az adott élethelyzethez a legjobban illeszkedő pénzügyi műveleteket, tranzakciókat javasol, és például előre tudja jelezni a cégnek – még mielőtt az felismerné –, hogy plusz forrásra van esetleg szüksége – tudtuk meg Csonka Tibortól, az OTP Business ügyvezető igazgatójától.
A Digitális Pénzügyi Asszisztens, az eBIZ by OTP Business használatával a kis- és középvállalkozások rengeteg értékes időt takaríthatnak meg azáltal, hogy bárhol, bármikor nyomon követhetik aktuális kiadásaikat, bevételeiket, ezért úgy lett kialakítva, hogy minden eszközön könnyen kezelhető legyen. Az OTPdirekt vállalkozói internetbanki integrációnak köszönhetően a kkv.-k egy felületen, külön netbanki belépés nélkül tudják kiegyenlíteni számláikat, és naprakészek lehetnek vállalkozásuk pénzügyi helyzetével.
Csonka Tibor úgy látja, hogy a bankkártyával történő fizetések aránya dinamikusan nő, a kártyabirtokosok pedig egyre tudatosabban választják azokat az elfogadóhelyeket, ahol bankkártyával fizethetnek.
A POS-terminál elfogadja a nem bankkártyás, például SZÉP-, Erzsébet-, cafeteria-, egészségpénztári kártyafizetéseket is, amennyiben a vállalkozó erre is leszerződött, valamint az OTP termináljai alkalmasak az egyre népszerűbb mobilfizetési megoldások elfogadására is.
A piac lépked a készpénzmentes fizetési formák felé
– Vállalati ügyfeleink számára a bankkártya-elfogadás új vevők felé nyithatja meg az utat, és ezáltal a piaci részesedésük növekedésével járhat. Manapság már a legtöbb lakossági ügyfél rendelkezik bankkártyával, és kivel ne fordult volna még elő, hogy kifogyott a készpénzből vagy nem is gondolt rá, hogy nem tud kártyával fizetni az adott helyen. A lakossági ügyfelek egy része már biztonsági okokból nem tart készpénzt magánál, és ezzel az őket kiszolgáló cégeknek is lépést kell tartaniuk, hiszen ki kell tudni szolgálni azon ügyfeleket is, akik nem kívánnak készpénzt tartani maguknál – foglalta össze Győr Tamás, az Erste Bank Hungary Zrt. vállalati üzletfejlesztési igazgatója annak az előnyeit, ha ügyfeleik bankkártya-elfogadók lesznek.
A szakember szerint a piac folyamatosan lépked a készpénzmentes fizetési formák felé, és ez nem véletlen, hiszen a készpénz tárolása és szállítása nem kis költséget jelent a vállalkozásoknak. A bankkártyás vásárlásokkal gyors – gondoljunk csak a paypass vagy paywave szolgáltatásokra – és innovatív fizetés valósítható meg. Az internetes boltok jelentős részében már megtalálható a bankkártya-elfogadás, amely szintén minden fél számára megkönnyíti és olcsóbbá teszi a fizetési folyamatot.
– Internetes szolgáltatásunk segítségével az Erste Banknál nyitott pénzforgalmi bankszámlájukat a partnereink online is elérhetik. A Vállalati NetBank lehetővé teszi számos megbízás elektronikus úton történő indítását, különös tekintettel a belföldi forintmegbízásokra, a betétműveletekre és a devizamegbízásokra. Ügyfeleink a megbízásokat a NetBankba több formátumban vehetik át arra felkészített pénzügyi rendszereikből, elkerülve a rögzítési feladatokat, nagyban növelve az adminisztráció hatékonyságát – emelte ki Győr Tamás.
Az MKB gőzerővel készül az azonnali fizetések bevezetésére
Az MKB TeleBANKár szolgáltatása keretében telefonos ügyfélszolgáltatást nyújt ügyfeleinek, MobilBANKár szolgáltatása igénybevételével pedig SMS-üzenetekben értesülhetnek a számlatranzakciókról. A mindennapi elektronikus ügyintézés megkönnyítésére a NetBANKár szolgáltatást kínálják, amin keresztül kisvállalati ügyfeleik könnyedén indíthatják utalásaikat, kezelhetik vállalkozásuk bankkártyáit, feltölthetik mobilegyenlegüket, és utazásaikhoz az autópálya-matricát is megvásárolhatják.
– Arra az esetre, ha ügyfelünk meghatalmazottjai az átutalásokat egyidejűleg többen kívánják aláírni, illetve komplexebb vállalati szolgáltatásokat vennének igénybe, mint amilyenek például a csoportos átutalási és beszedési megbízások, postai szolgáltatások, vagy éppen a saját vállalati rendszerükkel szeretnének kapcsolatot kiépíteni, akkor számukra a NetBANKár Business szolgáltatásunk, vagy annak PC-alapú telepített változata, az MKB PCBankár a megfelelő – tudtuk meg Tóth Zoltántól, az MKB kisvállalati divízióvezetőjétől.
A NetBANKárt, valamint a NetBANKár Businesst használó ügyfelek számára a belföldi és külföldi utalások egyaránt végrehajthatók a szolgáltatások segítségével. A belföldi forintutalások a bankközi Giro rendszeren keresztül már napközben teljesülnek, emellett az MKB is gőzerővel készül a 2019 közepén induló azonnali fizetések országos bevezetésére. Mindkét szolgáltatásuk esetén van lehetőség devizaátutalásokat indítani külföldre a bank által jegyzett devizanemekben, illetve az EGT-n belül az euróátutalásokra bevezetett Sepa átutalás is elérhető.
– Az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) igénybevételéhez szükség van az MKB-nál vezetett bankszámlára, illetve a NetBANKár, NetBANKár Business vagy a PCBankár szolgáltatásunk egyikére. Az EFER segítségével a hozzá csatlakozott intézmények, hivatalok részére teljesíthetőek kényelmesen a fizetések – mondta el Tóth Zoltán.
Jobb tervezhetőség, gyorsabb bevételhez jutás
Toldi Balázs, a Budapest Bank vállalati üzletágvezetője elmondta, hogy a Budapest Bank 2018 második felében bevezeti PassBy[ME] Mobile ID rendszerét, amely alkalmas megbízások távoli, elektronikus aláírására fizetési és nem fizetési tranzakciók esetén ügyfél-azonosításra, tranzakció-jóváhagyásra, biztonságos üzenetküldésre, és elektronikus dokumentumok joghatással rendelkező aláírására is használható lesz. Az eszköz alkalmas a PSD2 irányelvnek megfelelő erős ügyfél-hitelesítésre (SCA) is. Mindez nagyfokú rugalmasságot biztosít a cégvezetők számára, akik ily módon egy mobileszköz segítségével bárhol és bármikor intézhetik majd céges ügyeiket.
A Budapest Mobilbank szolgáltatásai kétféle lehetőséget kínálnak. Az egyik a vállalati számlás szolgáltatás, amely a fizetési számlához kapcsolódó tranzakcióalapú szolgáltatáscsomag, és részletes információt nyújt a kijelölhető számlamozgásokról. A másik a vállalati kártyás szolgáltatás, ez a Budapest Bank által kibocsátott kártyához kapcsolódó tranzakcióalapú szolgáltatáscsomag, amely részletes információt nyújt a kijelölhető kártyatranzakciókról.
– A Budapest Bank 2016 óta a B-Payment Zrt.-vel együttműködve kínál POS/VPOS-megoldást ügyfeleinek. A kártyaelfogadás (POS) segítségével a vállalkozások időt és pénzt takaríthatnak meg, és a napi elszámolás is pontosítható, gyorsítható. Az online bankkártya-elfogadás (VPOS) használata tervezhetőbbé teszi a vállalkozás számára a pénzügyeket, a kereskedő többek között gyorsan bevételhez jut, és a készpénzkezeléssel kapcsolatos idő és költség is megspórolható – emelte ki a POS/VPOS-terminálok használatának előnyeit Toldi Balázs. A bank által kínált Budapest Üzleti Terminál pedig lehetővé teszi, hogy az ügyfél pénzügyeit folyamatosan, biztonságosan intézhesse és nyomon követhesse anélkül, hogy bankfiókba kellene járnia. Segítségével többek között átutalásokat, megbízásokat indíthatnak, betétet köthetnek le, és kezelhetik rulírozó hitelüket.
Zsebre vágható pénzügyek
– A K&H vállalkozói e-bank használata számtalan előnnyel jár a vállalkozások számára, havi és éves használati díj felszámítása nélkül, a papíralapú tranzakcióknál kedvezőbb díjak mellett indíthat elektronikus átutalásokat, ezzel csökkentheti a cég banki költségeit. A K&H vállalkozói e-bank különösen biztonságos, kétfaktoros azonosítás után érhető el. Az azonosítás innovatív mobiltokenes megoldással történik, a mobiltelefonnal elég csak egy QR-kódot lefényképezni és ujjlenyomatával azonosítania magát az ügyfélnek. A mobiltoken a K&H mobilbank alkalmazásába került beépítésre – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv. marketing főosztály vezetője. Kiemelte, hogy a K&H mobilbank alkalmazással a vállalkozó zsebre vághatja pénzügyeit, mobiltelefonnal együtt a bankszámlája is mindig kéznél lehet. A K&H mobilbank alkalmazás segítségével folyamatosan naprakész információkat kaphat a vállalkozás számláiról, utalásokat indíthat, ellenőrizheti pénzügyi megbízásainak státuszát, állíthatja üzleti bankkártyáinak limitösszegeit. Emellett bankfiók- és ATM-kereső funkció, valamint a vállalkozói e-bank belépéshez használatos mobiltoken is ebbe az alkalmazásba van integrálva.
A K&H e-posta felületen a vállalkozók gyorsan és kényelmesen érhetik el a banktól érkező dokumentumokat (számlakivonatok, bankigazolások). A felületet a közelmúltban megújították, így még átláthatóbb, felhasználóbarátabb lett. A cégtulajdonos hozzáférést adhat az alkalmazáshoz könyvelőjének is, ezzel is segítve a gördülékeny munkakapcsolatot.
A K&H Cégvonal a hét minden napján, 24 órában elérhető dedikált telefonos ügyfélszolgálat a bank vállalkozó ügyfeleinek. A szolgáltatással gördülékenyen, sorban állás nélkül intézhetőek a vállalkozás pénzügyei, jogosultságtól függően számlaegyenleg, számla tranzakciók lekérdezése vagy teljes körű tranzakcióbonyolítás. Ezek mellett a bank a digitalizáció jegyében folyamatosan jelentkezik új, a vállalkozások bankolását megkönnyítő szolgáltatásokkal, így már minden bankfiók rendelkezik készpénz be- és kifizetésre alkalmas ATM-mel. A leendő ügyfelek számára pedig elérhető egy egyszerű online számlanyitási folyamat.
Ladó B.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >A körforgásos gazdaságra fókuszál az SZTNH új, kkv-kat támogató kiadványa
Az ipari termeléshez, hulladékkezeléshez köthető környezeti problémák bolygónk egyik legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >