A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy évre vonatkozóan. A K&H nagyvállalati növekedési index a második negyedévben -2 pontról -4 pontra mérséklődött, ezzel egy éve csökkenő pályán van. Az eredmény mögött kettős hatás látható: míg a gazdasági kilátásokra vonatkozóan pesszimizmus figyelhető meg, addig a saját helyzetüket sokkal kedvezőbben látják.
Az első negyedéves eredményekhez képest újabb 2 ponttal mérséklődött a K&H nagyvállalati növekedési index, így jelenleg -4 ponton áll. A kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező hazai cégek várakozásait jelző index ezzel negyedik negyedéve csökkenő pályán van.
„A legutóbbi eredmények csekély mértékű negatív elmozdulást mutatnak, a vállalatok működését meghatározó tényezők egyikében sem látható nagyobb romlás, igaz, javulás sem. A 2022 második félévében elkezdődött bizakodás eltűnt, és jelenleg inkább egyfajta kedvetlenség, kivárás jellemzi a szektort. Ezzel együtt az eredményekből az is kiderül, hogy a gazdasági kilátásokra vonatkozó várakozások húzzák le az indexet, a cégek a saját helyzetükre vonatkozó kilátásai ugyanis továbbra is pozitívak”
– magyarázta az eredményeket Hodina Péter, a K&H Vállalati banki értékesítési igazgatóságának vezetője.
A gazdasági helyzet romlását elsősorban egy éves távon prognosztizálják a cégvezetők, ugyanis 43-ról 52 százalékra ugrott az erre számító cégek aránya. 3 éves távon azonban nem tapasztalható ez a pesszimizmus, ott a cégek túlnyomó többsége (86%) stagnálást vagy javulást valószínűsít.
A cégek jövedelmét meghatározó tényezők közül továbbra is az infláció áll az első helyen, annak ellenére is, hogy a fogyasztói árak emelkedésének mértéke lényegesen lecsökkent. A cégek 57 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben ez lesz számukra a leginkább meghatározó. Ezt követően második helyre jött fel a gazdaságpolitika alakulása, amit éppen a cégek fele jelzett meghatározó faktornak. Harmadik helyen pedig a forintárfolyam alakulását jelölték meg a nagyvállalatok akadályozó tényezőként: 46 százalékkal a hazai vevők fontosságát is megelőzi (41%).
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >