A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy évre vonatkozóan. A K&H nagyvállalati növekedési index a második negyedévben -2 pontról -4 pontra mérséklődött, ezzel egy éve csökkenő pályán van. Az eredmény mögött kettős hatás látható: míg a gazdasági kilátásokra vonatkozóan pesszimizmus figyelhető meg, addig a saját helyzetüket sokkal kedvezőbben látják.
Az első negyedéves eredményekhez képest újabb 2 ponttal mérséklődött a K&H nagyvállalati növekedési index, így jelenleg -4 ponton áll. A kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező hazai cégek várakozásait jelző index ezzel negyedik negyedéve csökkenő pályán van.
„A legutóbbi eredmények csekély mértékű negatív elmozdulást mutatnak, a vállalatok működését meghatározó tényezők egyikében sem látható nagyobb romlás, igaz, javulás sem. A 2022 második félévében elkezdődött bizakodás eltűnt, és jelenleg inkább egyfajta kedvetlenség, kivárás jellemzi a szektort. Ezzel együtt az eredményekből az is kiderül, hogy a gazdasági kilátásokra vonatkozó várakozások húzzák le az indexet, a cégek a saját helyzetükre vonatkozó kilátásai ugyanis továbbra is pozitívak”
– magyarázta az eredményeket Hodina Péter, a K&H Vállalati banki értékesítési igazgatóságának vezetője.
A gazdasági helyzet romlását elsősorban egy éves távon prognosztizálják a cégvezetők, ugyanis 43-ról 52 százalékra ugrott az erre számító cégek aránya. 3 éves távon azonban nem tapasztalható ez a pesszimizmus, ott a cégek túlnyomó többsége (86%) stagnálást vagy javulást valószínűsít.
A cégek jövedelmét meghatározó tényezők közül továbbra is az infláció áll az első helyen, annak ellenére is, hogy a fogyasztói árak emelkedésének mértéke lényegesen lecsökkent. A cégek 57 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben ez lesz számukra a leginkább meghatározó. Ezt követően második helyre jött fel a gazdaságpolitika alakulása, amit éppen a cégek fele jelzett meghatározó faktornak. Harmadik helyen pedig a forintárfolyam alakulását jelölték meg a nagyvállalatok akadályozó tényezőként: 46 százalékkal a hazai vevők fontosságát is megelőzi (41%).
Kapcsolódó cikkeink
A mobiltelefont már nemcsak fizetésre használja a Z-gen
Folyamatosan növekszik az okostelefonos fizetések száma és összege a K&H-nál.…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >Itt NAV 2025-ös ellenőrzési terve – új ellenőrzési formák, új területek a fókuszban
Megjelent a NAV 2025-ös ellenőrzési terve, amelyben az előző évhez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >