A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy évre vonatkozóan. A K&H nagyvállalati növekedési index a második negyedévben -2 pontról -4 pontra mérséklődött, ezzel egy éve csökkenő pályán van. Az eredmény mögött kettős hatás látható: míg a gazdasági kilátásokra vonatkozóan pesszimizmus figyelhető meg, addig a saját helyzetüket sokkal kedvezőbben látják.
Az első negyedéves eredményekhez képest újabb 2 ponttal mérséklődött a K&H nagyvállalati növekedési index, így jelenleg -4 ponton áll. A kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező hazai cégek várakozásait jelző index ezzel negyedik negyedéve csökkenő pályán van.
„A legutóbbi eredmények csekély mértékű negatív elmozdulást mutatnak, a vállalatok működését meghatározó tényezők egyikében sem látható nagyobb romlás, igaz, javulás sem. A 2022 második félévében elkezdődött bizakodás eltűnt, és jelenleg inkább egyfajta kedvetlenség, kivárás jellemzi a szektort. Ezzel együtt az eredményekből az is kiderül, hogy a gazdasági kilátásokra vonatkozó várakozások húzzák le az indexet, a cégek a saját helyzetükre vonatkozó kilátásai ugyanis továbbra is pozitívak”
– magyarázta az eredményeket Hodina Péter, a K&H Vállalati banki értékesítési igazgatóságának vezetője.
A gazdasági helyzet romlását elsősorban egy éves távon prognosztizálják a cégvezetők, ugyanis 43-ról 52 százalékra ugrott az erre számító cégek aránya. 3 éves távon azonban nem tapasztalható ez a pesszimizmus, ott a cégek túlnyomó többsége (86%) stagnálást vagy javulást valószínűsít.
A cégek jövedelmét meghatározó tényezők közül továbbra is az infláció áll az első helyen, annak ellenére is, hogy a fogyasztói árak emelkedésének mértéke lényegesen lecsökkent. A cégek 57 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben ez lesz számukra a leginkább meghatározó. Ezt követően második helyre jött fel a gazdaságpolitika alakulása, amit éppen a cégek fele jelzett meghatározó faktornak. Harmadik helyen pedig a forintárfolyam alakulását jelölték meg a nagyvállalatok akadályozó tényezőként: 46 százalékkal a hazai vevők fontosságát is megelőzi (41%).
Kapcsolódó cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >