A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy évre vonatkozóan. A K&H nagyvállalati növekedési index a második negyedévben -2 pontról -4 pontra mérséklődött, ezzel egy éve csökkenő pályán van. Az eredmény mögött kettős hatás látható: míg a gazdasági kilátásokra vonatkozóan pesszimizmus figyelhető meg, addig a saját helyzetüket sokkal kedvezőbben látják.
Az első negyedéves eredményekhez képest újabb 2 ponttal mérséklődött a K&H nagyvállalati növekedési index, így jelenleg -4 ponton áll. A kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező hazai cégek várakozásait jelző index ezzel negyedik negyedéve csökkenő pályán van.
„A legutóbbi eredmények csekély mértékű negatív elmozdulást mutatnak, a vállalatok működését meghatározó tényezők egyikében sem látható nagyobb romlás, igaz, javulás sem. A 2022 második félévében elkezdődött bizakodás eltűnt, és jelenleg inkább egyfajta kedvetlenség, kivárás jellemzi a szektort. Ezzel együtt az eredményekből az is kiderül, hogy a gazdasági kilátásokra vonatkozó várakozások húzzák le az indexet, a cégek a saját helyzetükre vonatkozó kilátásai ugyanis továbbra is pozitívak”
– magyarázta az eredményeket Hodina Péter, a K&H Vállalati banki értékesítési igazgatóságának vezetője.
A gazdasági helyzet romlását elsősorban egy éves távon prognosztizálják a cégvezetők, ugyanis 43-ról 52 százalékra ugrott az erre számító cégek aránya. 3 éves távon azonban nem tapasztalható ez a pesszimizmus, ott a cégek túlnyomó többsége (86%) stagnálást vagy javulást valószínűsít.
A cégek jövedelmét meghatározó tényezők közül továbbra is az infláció áll az első helyen, annak ellenére is, hogy a fogyasztói árak emelkedésének mértéke lényegesen lecsökkent. A cégek 57 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben ez lesz számukra a leginkább meghatározó. Ezt követően második helyre jött fel a gazdaságpolitika alakulása, amit éppen a cégek fele jelzett meghatározó faktornak. Harmadik helyen pedig a forintárfolyam alakulását jelölték meg a nagyvállalatok akadályozó tényezőként: 46 százalékkal a hazai vevők fontosságát is megelőzi (41%).
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >K&H: pénzeső várható, de nem mindegy, hova futnak be az összegek
Az utóbbi öt év során közel 8 százalékkal, több mint…
Tovább olvasom >K&H: stabil helyzetük ellenére is enyhe pesszimizmus uralkodik a magyar kkv-k körében
Az utolsó negyedévre a nyári állapotra ment vissza a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >