A nagyobb kiszereléseket keresik a vásárlók
A vény nélkül kapható (OTC) gyógyszerek, a gyógyhatású készítmények, valamint az étrendkiegészítők töretlen népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében. A vásárlók ebben a termékkategóriában jellemzően a megszokott márka gazdaságosabb kiszerelését keresik, illetve figyelik az akciókat.
A dm-nél úgy látják, az OTC-gyógyszerek esetében egyértelműen egészségügyi panaszok következtében történik a vásárlások nagy része, például megfázás esetén lázcsillapító és torokfertőtlenítő szerek beszerzése.
Az étrendkiegészítők kapcsán is sok vásárlás generálódik felmerülő egészségügyi panaszok által, viszont erős tendencia mutatkozik a megelőzés irányába.
– Egyértelműen megfigyelhető a vásárlások eltolódása a nagyobb kiszerelések irányában, továbbá ez a tendencia jellemző a dózisok emelkedésére is. Míg régen az 50, illetve 100 mg-os C-vitaminok uralták a piacot, ma már sokkal inkább az 1000 vagy akár 1500 mg-os készítményeket keresik a vásárlók – mondja Kanyó Roland, a dm marketing- és PR- menedzsere.
Az OTC-gyógyszerekkel kapcsolatban a vásárlók nyomtatott és elektronikus formában tudnak információt szerezni, mivel ezekkel kapcsolatban a dm dolgozói a törvényi előírásokat figyelembe véve nem adhatnak tanácsot. A gyógyhatású készítmények és étrendkiegészítők terén már tágabb a lehetőségeik tárháza.
– A polcjelölő csíkokon kívül rengeteg gyártói szóróanyag segíti az egyes termékek megismerését, továbbá egy újdonsült belső tréninggel készítjük fel kollégáinkat a magabiztosabb tanácsadás és eligazodás érdekében – avat be Kanyó Roland.
A GSK Consumer Healthcare tapasztalatai szerint a felnőtt szisztémás fájdalomcsillapítók piacán – amely a legnagyobb OTC-piac Magyarországon – a növekedés elsősorban az új termékbevezetéseknek köszönhető, és ebből a GSK is profitál, ugyanis a tavaly bevezetett Cataflam Dolo még mindig szárnyal.
– A második legnagyobb OTC-piac (megfázás és influenza elleni szerek) gyenge évkezdésen van túl a szokásosnál jóval kisebb influenzaszezon miatt, a NeoCitran azonban ezen a gyengélkedő piacon is erősödött, és továbbra őrzi megkérdőjelezhetetlen első helyét.
A harmadik legnagyobb piac (orrcseppek, orrspray-k) masszív növekedésben van, ezt a növekedési ütemet egy leheletnyivel túl is szárnyalja a GSK az Otrivin márkával – tudjuk meg Hidvégi Árontól, a GSK Consumer Healthcare shopper marketing vezetőjétől.
Az OTC-termékek jó részénél az edukációs üzenetek, komplexitásukból adódóan, nehezen átadhatóak a „standard” kommunikációs csatornákon.
– Éppen ezért dolgozunk olyan projekteken, amelyek időt és lehetőséget biztosítanak arra, hogy a betegek személyre szabott információkat kapjanak, ilyen például a nagysikerű „A mozgás könnyedsége” program a Voltaren szárnyai alatt – egészíti ki Hidvégi Áron.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >