A nagy többségnek világszerte fontos a valódi boltélmény

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 12. 12:00

Az online kiskereskedelem terjedése ellenére a fogyasztók 79 százaléka még mindig boltokban vásárol. A legtöbben társas tevékenységként tekintenek a vásárlásra, és szeretik látni, érezni, lehetőleg rögtön megvenni a kiválasztott árut – írja a piacesprofit.hu, a CBRE tanulmányát idézve.

polc2

Az átfogó tanulmány során a CBRE 32 ezer embert kérdezett meg világ 32 országából, hogy feltérképezze a fogyasztók vásárlási útjait. Globálisan a fogyasztók 75%-a keres konkrét árut online és számuk egyre nő. A vásárlók gyakran lépnek kapcsolatba kiskereskedőkkel és más fogyasztókkal, hogy utánajárjanak és megvegyék a terméket, valamint egyre többen, már 42 százalékuk használja a közösségi médiát, hogy visszajelzéseket gyűjtsön be a termékekről.

Az online vásárlók 30 százaléka a mobiltelefonja segítségével hasonlítja össze az árakat és a termékek adatait. Ez különösen igaz az ázsiai és csendes-óceáni fogyasztókra, ráadásul a kínai fogyasztók közel 49%-a okostelefonját használja vásárláshoz. A fogyasztók az online vásárláskor (átlagosan háromhetente) az üzletben veszik át a terméket – ez pedig a kiskereskedőknek keresztértékesítési alkalmakat jelent, mivel az átvétel során általában újabb vásárlás is történik.

„Magyarországon az online értékesítés nem verseny, hanem az értékesítés újabb csatornája. A ruházati terméket például a vásárlók is szeretik megérinteni, felpróbálni, így az üzlethelyiségek szerepe továbbra is meghatározó” – mondta Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi ügynökségi vezetője. „Felmérésünk szerint hazánkban a fogyasztók a termékeket és az árakat az interneten keresik és ellenőrzik, de sokszor elmennek a bevásárlóközpontokba és ott veszik meg a kiválasztott árut. Ezért a legtöbb online kereskedő átvevőpontokat hoz létre, vagy lehetővé teszi az átvételt meglevő boltokban. Az internetes rendelést leadók több, mint 60 százaléka vásárol még a helyszínen valamit, amikor az üzletben veszi át a megrendelt terméket.” – tette hozzá a szakértő. (piacesprofit.hu)

Kapcsolódó cikkeink