A nagy pizzafelmérés
A sonkás-kukoricás pizza a magyarok kedvence, de van, aki a marhahús és az őszibarack találkozására esküszik. A legtöbben havi 5000 forintot szánnak az olasz eredetű finomságra, de a válaszadók negyede havi 15 000 forintot sem sajnál a pizzára – derült ki a Pek-Snack online kutatásából, amely közel 700 fő megkérdezésével vizsgálta pizzafogyasztási szokásainkat.

A kutatás résztvevőinek 93 százaléka az olasz pizza híve
A pizza szezontól, hangulattól, széljárástól függetlenül népszerű Magyarországon. A Pek-Snack májusi online kutatásában arra a kérdésre kereste a választ, melyik típus a magyarok kedvence. Közel 700 kitöltő válaszai alapján nemcsak az derült ki, hogy a sonkás-kukoricás a legnépszerűbb ízesítés, a sonkás-gombás pedig a második helyezett, hanem az is, hogy a magyarok kísérletező kedve határtalan: kedvelt feltét a lecsó, a brokkoli, az articsóka, a padlizsán is; van, aki pedig a marhahús és az őszibarack találkozására esküszik.
Nagyobb a nemzeti konszenzus a beszerzés helyét illetően: a válaszadók 40 százaléka jelölte meg valamelyik pizzériát. A második legnépszerűbb típus a házi: a saját maga által gyúrt pizza a válaszadók 23 százaléka számára etalonnak számít.
A legtöbben havi 5000 forintig költenek erre a finomságra, de a válaszadók negyede havi 15 000 forintot sem sajnál pizzára.
A kutatás résztvevőinek 93 százaléka az olasz pizza híve, csupán 7 százaléknak jut erről a szóról először eszébe az amerikai verzió. Közel 70 százalék azt a típust kedveli, amelyiken szinte nem látszik a tészta a feltétektől. Ha pedig a sajtról beszélünk, akkor a hagyományos sajt vezet, majd mozzarella-parmezán-feta a népszerűségi sorrend.
A különféle reformpizzákra is egyre nagyobb a kereslet: teljes kiőrlésűt alkalmanként vagy rendszeresen 47 százalék vásárol, és a glutén-, valamint laktózmentes, illetve vegán változatokra is nő az igény. A hús azonban még mindig dominál: a válaszadók 75 százaléka szeret vele találkozni a pizzáján.
„A húsimádók számára jó hírünk van: a sonkát tartalmazó termékeink a második negyedévtől kizárólag Kometa sonkával készülnek, a két cég stratégiai megállapodásának köszönhetően. Így egyszerre növeljük a hazai alapanyagok stratégiai szerepét és védjük a magyar munkahelyeket” – fogalmaz Nock-Vető Katalin, a Pek-Snack Kft. marketingvezetője. Hozzáteszi: a sonkás, a sonkás-kukoricás, valamint a sonkás-gombás Pek-Snack pizzákra is Kometa sonka kerül.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >A szabályosság művésze – A nap képe
Száz ételt örökít meg Robert Patell vagy ezret – valahogy…
Tovább olvasom >Csak tudnám, minek barátkozok veled! – A nap videója
Két páratlan párost is bemutat egyszerre a Zwack legújabb reklámfilmje:…
Tovább olvasom >