A nagy pizzafelmérés
A sonkás-kukoricás pizza a magyarok kedvence, de van, aki a marhahús és az őszibarack találkozására esküszik. A legtöbben havi 5000 forintot szánnak az olasz eredetű finomságra, de a válaszadók negyede havi 15 000 forintot sem sajnál a pizzára – derült ki a Pek-Snack online kutatásából, amely közel 700 fő megkérdezésével vizsgálta pizzafogyasztási szokásainkat.

A kutatás résztvevőinek 93 százaléka az olasz pizza híve
A pizza szezontól, hangulattól, széljárástól függetlenül népszerű Magyarországon. A Pek-Snack májusi online kutatásában arra a kérdésre kereste a választ, melyik típus a magyarok kedvence. Közel 700 kitöltő válaszai alapján nemcsak az derült ki, hogy a sonkás-kukoricás a legnépszerűbb ízesítés, a sonkás-gombás pedig a második helyezett, hanem az is, hogy a magyarok kísérletező kedve határtalan: kedvelt feltét a lecsó, a brokkoli, az articsóka, a padlizsán is; van, aki pedig a marhahús és az őszibarack találkozására esküszik.
Nagyobb a nemzeti konszenzus a beszerzés helyét illetően: a válaszadók 40 százaléka jelölte meg valamelyik pizzériát. A második legnépszerűbb típus a házi: a saját maga által gyúrt pizza a válaszadók 23 százaléka számára etalonnak számít.
A legtöbben havi 5000 forintig költenek erre a finomságra, de a válaszadók negyede havi 15 000 forintot sem sajnál pizzára.
A kutatás résztvevőinek 93 százaléka az olasz pizza híve, csupán 7 százaléknak jut erről a szóról először eszébe az amerikai verzió. Közel 70 százalék azt a típust kedveli, amelyiken szinte nem látszik a tészta a feltétektől. Ha pedig a sajtról beszélünk, akkor a hagyományos sajt vezet, majd mozzarella-parmezán-feta a népszerűségi sorrend.
A különféle reformpizzákra is egyre nagyobb a kereslet: teljes kiőrlésűt alkalmanként vagy rendszeresen 47 százalék vásárol, és a glutén-, valamint laktózmentes, illetve vegán változatokra is nő az igény. A hús azonban még mindig dominál: a válaszadók 75 százaléka szeret vele találkozni a pizzáján.
„A húsimádók számára jó hírünk van: a sonkát tartalmazó termékeink a második negyedévtől kizárólag Kometa sonkával készülnek, a két cég stratégiai megállapodásának köszönhetően. Így egyszerre növeljük a hazai alapanyagok stratégiai szerepét és védjük a magyar munkahelyeket” – fogalmaz Nock-Vető Katalin, a Pek-Snack Kft. marketingvezetője. Hozzáteszi: a sonkás, a sonkás-kukoricás, valamint a sonkás-gombás Pek-Snack pizzákra is Kometa sonka kerül.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Balatoni Turizmus Szövetség: kiemelkedő forgalomnövekedést hozhat a húsvéti hosszú hétvége a Balaton régióban
A szállodák előfoglalási adatai szerint a Balaton régió turizmusában kiemelkedő…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Addikció – A nap képe
Mosd ki a szádat szappannal – büntették sokévtizede a csúnyán…
Tovább olvasom >