A nagy drogériateszt
A csehek a legsegítőkészebbek, a magyarok azok, akik legtöbbet adnak a külső megjelenésre, és a szlovákoknál a legerősebb a vevőhűség építése – derül ki az ISC Tesztvásárlói által végzett, 172 legnagyobb lengyel és külföldi parfüméria és drogéria látogatása során szerzett tapasztalatokból. Az általános értékelések alapján Magyarország az 5. helyen végzett, amivel csak egy országot sikerült megelőznie.
2010 májusában a nemzetközi piackutató cég, az International Service Check (ISC) Tesztvásárlói 6 közép-európai ország – Lengyelország, Bulgária, Románia, Csehország, Szlovákia és Magyarország – legnagyobb és legismertebb parfümériáit és drogériáit látogatták végig. Felmérték a szolgáltatás minőségét, az alkalmazottak hozzáállását, viselkedését és eladási készségeiket csakúgy, mint a vevő elvárásainak megfelelő termék kiválasztásában való segítségnyújtás képességét. Ellenőrizték azt is, hogy az alkalmazottak milyen eszközöket használnak a vevők lojalitásának erősítésére, valamint az üzletek kinézetét, tisztaságát, a rendet és az alkalmazottak megjelenését.
27 parfüméria láncot vizsgáltak, köztük nyolcat (DM, Fann Perfumerie, L’Occitane (en Provence), Marionnaud Parfumeries, Rossmann, Schlecker, Sephora, Yves Rocher) nemzetközi viszonylatban. Összesen 172 tesztvásárlás történt.
Az üzlet megjelenése tekintetében Magyarországon a legjobb eredményt a Marrionnaud, a DM és a Muller érte el, 100 százalékos elégedettséggel. A termékbemutatás kategória összértékelése során 100 százalékot 3 üzletlánc is elért, ezek a Muller, Rossmann, DM.
Magyarországon a szolgáltatás minősége kategóriában a Marionnaud 95,3 százalékos elégedettséggel bír, utána a Muller következik, 84,6 százalékkal. A vevőhűség építése kategóriában a DM 68 százalékkal, a Schlecker 46 százalékkal szerepeltek legjobban a parfümériák és drogériák között. Az általános értékelésben Magyarországon a Marrionnaud vezet 87,5 százalékkal, és a DM 82 százalékkal.
A kutatás eredményeit összegezve Lengyelország a negyedik helyezést érte el 79,3 százalékos eredménnyel. Az első helyen Csehország végzett (82,2 százalék), a második Románia lett (81,2 százalék), a harmadik helyezést Szlovákia érte el (79,6 százalék), az ötödik és hatodik helyen pedig Magyarország (76,9 százalék) és Bulgária (67,8 százalék) végeztek.
A „Megjelenés” kategóriában Magyarország lett a győztes 95,3 százalékos eredménnyel, a második helyen Csehország végzett (91,9 százalék), a harmadik pedig Szlovákia lett (89,1 százalék). Lengyelország ebben a kategóriában a negyedik helyezést érte el 88,2 százalékos elégedettségi mutatóval. Románia (87,4 százalék) és Bulgária (81,1 százalék) a megjelenés tekintetében az utolsó két helyet foglalják el.
A Tesztvásárlók tapasztalatai alapján a legjobb kiszolgálást Csehországban (80,7 százalék) és Lengyelországban (80,5 százalék) kapjuk. Románia ebben a kategóriában a harmadik helyen végzett 79,8 százalékkal, a negyedik helyen pedig Szlovákia 76,1 százalékkal. Magyarország lett a sorban az ötödik (74,8 százalék) és a legkevesebb pozitív értékelés Bulgáriában született (66 százalék) – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >