A művészet összeköt – híd a kulturális és a vállalati szféra között
Sokan szkeptikusak, hogy Magyarországon egyáltalán működik-e a vállalati szponzoráció és magánoldali mecenatúra. Az Art is Business 2019 óta dolgozik azon, hogy ezt a tévhitet eloszlassa. Ezért hirdeti meg idén, már negyedik alkalommal az Art is Business Díjat azon vállalatoknak, településeknek és magánembereknek, akik jelentős szerepet vállaltak a művészeti és forprofit világ együttműködéseiben. Az elmúlt években olyan vállalatok és magánemberek érdemelték ki a díjat, mint a Magyar Telekom, a B Braun Magyarország, a Vylyan Pincészet, a Mastercard, Radnóti Zsuzsa dramaturg, Horgas Eszter fuvolaművész, Egri Orsolya, a Tranzit Art Cafe tulajdonosa, Polgár András, a Polgár Alapítvány vezetője, Gergye Krisztián táncművész, vagy épp a Színházi Szolidaritási Alap. 2022 szeptember 15-ig idén 5 kategóriában osztják ki az elismerést.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/Art-is-Business-Di%CC%81j-2021_3-e%CC%81v-nyertesei-1024x699.jpg)
Nyertesek
Az elmúlt években folyamatosan növekedett, néhol triplázódott, a pályázati jelentkezők száma, amely jól mutatja, hogy hazánkban is egyre többen látnak fantáziát és értéket a művészeti piaccal való szorosabb együttműködésben és gondolkodnak stratégiai vagy elvi alapon a különböző módokon megvalósítható társulásokról. A 2019-es alapítású Art is Business évek óta aktív edukációs szerepet tölt be a hazai művészeti ágak területén képzéseivel, eseményeivel és médiumával. A kezdeményezéssel a kulturális és vállalati szféra szereplői számára kínálnak közös platformot az együttgondolkodás jegyében.
A díjat 2022-ben öt kategóriában hirdetik meg: Vállalati kategória, Vállalati és művészeti projekt kategória, Forprofit mecénás, Kulturális mecénás, valamint Kulturális turizmus kategória.
Az elismeréseket idén is, mint már a korábbi években megszokhatta a közönség, azon felelősen gondolkodó vállalatok vagy mecénások kapják, akik közös értékek mentén, nyitott és befogadó szellemiséggel, de tudatosan választják ki a művészeti projekteket, hogy együttgondolkodva, egymást erősítve jól működő konstrukciókkal új utakat járjanak be.
A pályázatokat egy hatfős, neves kulturális kommunikációs szakemberekből álló grémium bírálja el. Köztük található Balogh Máté András, az Art is Business vezetője, Batta Barnabás, a MITTE Communications stratégiai igazgatója, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője, valamint Juhász Dóra, a Müpa PR és kommunikációs tartalomfejlesztési vezetője.
A pályázat kiemelt szereplőit az Art is Business decemberi lapszámában mutatják be a szervezők, és a legjobbakat díjátadó keretében ünneplik meg december közepén.
Az összes pályázó közül egy vállalati és egy kulturális szereplő számára, az Art is Business médium 2023-ra 1.5 millió forint értékű médiaegyüttműködést kínál fel.
A pályázati felhívás, valamint annak részletei az Art is Business oldalán érhetőek el.
https://www.artisbusiness.hu/hu/art-is-business-dij-2022/
Kapcsolódó cikkeink
Díjazzák a kulturális turizmus területén kiemelkedő településeket
Az Art is Business olyan értékteremtő és -megóvó platform, amely…
Tovább olvasom >Az ember birka, amerről a kolomp szól, arra megy – Puskás Tamás színész, rendező a FutureTalks podcastban
A színházi világ gazdasági hátteréről, a családról és színészlét kihívásairól…
Tovább olvasom >Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?
Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >