A műtárgy középtávú befektetés
Mitől értékes egy festmény? Virág Judit művészettörténész, galériatulajdonos most elmondja a FutureTalks podcastsorozatunk legújabb adásában.
„Mind külföldön, mind pedig Magyarországon nagyon jó éveket tudhat maga mögött a műtárgy-kereskedelem. A világjárványt követően mindenhol átálltak az online árverezésre, és ez megnövelte a résztvevők számát és nagy lehetőséget adott azoknak is, akik nem szoktak ilyen helyekre járni.” – mondja Virág Judit művészettörténész, galériavezető. A műtárgy-kereskedelemben nagyon nehéz kategorizálni a vevőt, az 1900-as években szellemi foglalkozásúak vásároltak, maszekok, kiskereskedők. Ebből a rétegből alakult ki mára az eladók csoportja. Ma pedig az vásárol, akinek erre pénze van, hiszen ez egy költséges hobbi. Virág Judit ugyanakkor úgy látja, hogy a műtárgy egyben befektetés is, sőt a jóért nem lehet elég pénzt adni, hiszen lehet hogy egy-két évtized múlva már a többszörösét éri majd az adott tárgy.
A legtöbben arra kíváncsiak, hogy miként lehet felismerni egy igazán értékes tárgyat, amibe érdemes fektetni. Virág Judit erre így válaszolt: „A művészet egész történetében vannak alapkövek, amiket érdemes ismerni, ilyen az egy képnél például, hogy a festőnek legyen szakmai tudása, tudjon festeni és legyen a műben valamilyen gondolat. A képei kapcsán a művészettörténészek jussanak konszenzusra, és az alkotása simuljon bele a nemzetközi tendenciákba. Ezek az alapok.” Természetesen sokszor dönt az ízlés és a divat is. A műtárgyak megítélését segítheti az is, ha a vevő sokszor jár árverésekre és megismeri a hazai és nemzetközi kínálatot.
Ha kíváncsi arra, hogy Virág Judit miért mondja azt, hogy elfogytak a nagy hazai festők és szívesen megismerné, hogy miként értékelnek fel egy képet, akkor ne hagyja ki a FutureTalks podcast legújabb adását és iratkozzon fel csatornánkra, mert nyáron izgalmas archív válogatásokkal készülünk korábbi podcastjainkból. FELIRATKOZÁS
Kapcsolódó cikkeink
A klasszikus zenében óriási piaci potenciál rejlik – Hámori Máté
Hámori Máté, az óbudai Danubia Zenekar művészeti vezetője szerint a…
Tovább olvasom >A pletyka nem mindig rossz – mondja a szociálpszichológus Szvetelszky Zsuzsanna
Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus, pletykakutató volt a Futuretalks podcast Krizsó Szilviával…
Tovább olvasom >A személyre szabott ügyfélélmény a legfontosabb
Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >