A munkahelyi mellékhelyiség a dolgozók privát tere

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 11. 05. 11:28

A Global SCA nemrégiben napvilágot látott kutatása új megvilágításba helyezi az emberek és a közhigiénia, azon belül is elsősorban a munkahelyi higiénia viszonyát.

Az SCA, mint a Volvo Ocean Race egyik résztvevője, nemzetközi felmérést végzett a munkahelyi és közhigiéniai viszonyokról tizenhárom országban a világon, amelyek között a verseny összes állomása is szerepel. A kutatásból kiderül többek között az is, hogy a munkahelyi mosdók gyakran szolgálnak a dolgozók privát tereként, ahol kiengedik a fáradt gőzt, magánbeszélgetéseket folytatnak, vagy akár mozgásgyakorlatokat végeznek.

VOR_Activation3_infografika

A nyilvános mosdók a közhigiénia meghatározó színhelyei. Az irodai mellékhelyiségek közülük is különleges fontossággal bírnak, hiszen otthonunk után munkahelyünkön töltjük a legtöbb időt. A nemrégiben napvilágot látott kutatás szerint az irodai mosdók egyáltalán nem azok a limitált és egyértelmű funkcióval rendelkező helyiségek, amelyeknek gondoltuk őket. Éppen ellenkezőleg, ezek a mellékhelyiségek nemcsak közösségi funkcióval rendelkeznek, hanem sok esetben az egyetlen helynek számítanak az irodán belül, ahol a dolgozók magánügyeiket intézhetik. „A kutatás eredménye szerint a mosdók higiéniai állapota összefügg azzal, hogy a dolgozók mennyire érzik magukat kényelmesen munkahelyükön. Ezen kívül az is kiderül, hogy a gyakori mosdólátogatások nem feltétlenül a vécéhasználattal köthetők össze. A higiéniai megoldások nemzetközi szolgáltatójaként kulcsfontosságú megértenünk felhasználóinkat és összetett igényeiket” – mondta el Badar-Szabó Virág, a Tork marketing menedzsere.

A kutatás szerint a dolgozók gyakran arra használják a munkahelyi mosdókat, hogy egy rövid időre egyedül legyenek (15%) vagy idegességüket levezessék (11%). Ezen túlmenően, minden tizedik válaszadó folytatott már szemtől szembeni privát beszélgetéseket, 3 százalékukkal pedig az is megesett, hogy aludtak vagy mozgásgyakorlatokat végeztek az irodai mellékhelyiségben. „A munkaadóknak fontos megérteniük, hogy a mosdók gyakran a munkavállalók privát vagy társasági helyszínei. Ez a tény tovább növeli a magas higiéniai színvonal fenntartásának fontosságát” – mondta Badar-Szabó Virág, a Tork marketing menedzsere.

Bár sok munkavállaló elégedett munkahelyük illemhelyiségeivel, ők is látnak még olyan területeket, amelyek fejlesztésre szorulnak. A felmérés szerint a válaszadók fele gondolja úgy, hogy munkaadójuknak jobban oda kellene figyelnie az illemhelyiségek állapotára. Minden ötödik megkérdezett elégedett az irodai mosdóval és minden harmadik érzi úgy, hogy nincs elég mellékhelyiség munkahelyén.

A Tork évek óta küzd a közhigiéniai körülmények javításáért. Ennek érdekében folyamatosan fejleszti minden olyan termékét, amely a mosdóhasználat élményéhez köthető. Az újításoknál két fő szempontot vesznek figyelembe: egyrészt a felhasználói élmény javítását, másrészt pedig az illemhelyiségek tisztaságát és higiénikusságát tartják szem előtt. A Tork által az ISSA Interclean 2014 nemzetközi tisztítás-technológiai konferencián bemutatott Tork EasyCubeTM szolgáltatás tökéletesen tükrözi ezt az elvet: többek között olyan integrált szenzorokkal ellátott papír- és szappanadagolókat, valamint szemeteseket foglal magában a rendszer, amely valós idejű utántöltési adatokkal látja el a személyzetet. Példaként említhetőek még a mellékhelyiségekben található integrált illatosító rendszerek, valamint az adagolókba beágyazott szüneteltető mechanizmus, amelynek köszönhetően a papír nem a földön köt ki. Ezen kívül, az összes Tork termék a higiénikus formatervezés jegyében született olyan anyagok felhasználásával, amelyeknek köszönhetően az eszközöket egyszerű tisztán tartani.

„Vannak tényezők, amelyekre sajnos nincs ráhatásunk. Ilyen például a mellékhelyiségek száma és azok elérhetősége egy adott épületben. Azonban mindig készek vagyunk segíteni vásárlóinkat abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki létesítményükből, legyen az étterem, irodaépület vagy akár állami iskola” – árulta el Badar-Szabó Virág, a Tork marketing menedzsere.

Kapcsolódó cikkeink