A munkafeladatok fele automatizálható
A magyar gazdaság és azon belül a retail szektor további dinamikus fejlődését leginkább a minél magasabb fokú automatizálásban kell keresni, amely a hatékonyság és a versenyképesség növelése mellett a munkaerőhiányt is enyhíti. Többek között erről beszélt a 8. Laurel Retail Konferencia megnyitóján a házigazda Laurel Cégcsoport tulajdonosa, Bessenyei István. A rendezvényen Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára Digitalizáció, kereskedelem címmel tartott előadást.
Magyarországon 2010 óta elsősorban a foglalkoztatottság emelkedése vált az európai szinten is kimagasló gazdasági növekedés legfőbb motorjává. Mértékadó elemzések, többek közt az amerikai McKinsey&Company nevű tanácsadó cég tanulmánya azonban emlékeztet; a munkavállalók számának gyarapodása közelíti a felső határt, miközben a munkaerőhiány továbbra is számos szektorban probléma. Ebben a helyzetben a versenyképesség megőrzésének legfőbb záloga a hatékonyság növelése lehet, aminek legjobb eszköze az automatizáció, a technológiai fejlesztés.
A potenciál ilyen téren hatalmas, az említett tanulmány 49%-ra teszi Magyarországon azokat a munkatevékenységet, amelyeket automatizálni lehet. Ez a szám még magasabb lehet a kereskedelemben, ahol nagy számban találni monoton, ismétlődésre épülő folyamatokat (pl. árufeltöltés, címkézés). A Retail konferencián ennek megfelelően bemutatkozott számos olyan innováció, amely segít fokozni a szektor vállalatainak termelékenységét.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára előadásában a képzés, ezen belül a digitális készségek fejlesztésének fontosságát emelte ki, mert mint mondta, egyaránt jelentős mértékben fejlődik a hagyományos kereskedelem digitalizációja és a digitális kereskedelem is.
A rendezvény egyik legjobban várt előadását a világ egyik vezető mesterséges intelligencia szolgáltatója, a Symphony RetailAI képviselője tartja. A Laurel cég nemzetközi partnere megoldásaival világszerte számos kiskereskedelmi vállalat sikereit alapozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >Liz Truss: realisztikusabb kereskedelemre kell visszatérn
Realisztikusabb kereskedelemre kell visszatérni, amely országok közötti megállapodásokon alapul –…
Tovább olvasom >Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >