A munkafeladatok fele automatizálható
A magyar gazdaság és azon belül a retail szektor további dinamikus fejlődését leginkább a minél magasabb fokú automatizálásban kell keresni, amely a hatékonyság és a versenyképesség növelése mellett a munkaerőhiányt is enyhíti. Többek között erről beszélt a 8. Laurel Retail Konferencia megnyitóján a házigazda Laurel Cégcsoport tulajdonosa, Bessenyei István. A rendezvényen Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára Digitalizáció, kereskedelem címmel tartott előadást.
Magyarországon 2010 óta elsősorban a foglalkoztatottság emelkedése vált az európai szinten is kimagasló gazdasági növekedés legfőbb motorjává. Mértékadó elemzések, többek közt az amerikai McKinsey&Company nevű tanácsadó cég tanulmánya azonban emlékeztet; a munkavállalók számának gyarapodása közelíti a felső határt, miközben a munkaerőhiány továbbra is számos szektorban probléma. Ebben a helyzetben a versenyképesség megőrzésének legfőbb záloga a hatékonyság növelése lehet, aminek legjobb eszköze az automatizáció, a technológiai fejlesztés.
A potenciál ilyen téren hatalmas, az említett tanulmány 49%-ra teszi Magyarországon azokat a munkatevékenységet, amelyeket automatizálni lehet. Ez a szám még magasabb lehet a kereskedelemben, ahol nagy számban találni monoton, ismétlődésre épülő folyamatokat (pl. árufeltöltés, címkézés). A Retail konferencián ennek megfelelően bemutatkozott számos olyan innováció, amely segít fokozni a szektor vállalatainak termelékenységét.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára előadásában a képzés, ezen belül a digitális készségek fejlesztésének fontosságát emelte ki, mert mint mondta, egyaránt jelentős mértékben fejlődik a hagyományos kereskedelem digitalizációja és a digitális kereskedelem is.
A rendezvény egyik legjobban várt előadását a világ egyik vezető mesterséges intelligencia szolgáltatója, a Symphony RetailAI képviselője tartja. A Laurel cég nemzetközi partnere megoldásaival világszerte számos kiskereskedelmi vállalat sikereit alapozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >