A munkafeladatok fele automatizálható
A magyar gazdaság és azon belül a retail szektor további dinamikus fejlődését leginkább a minél magasabb fokú automatizálásban kell keresni, amely a hatékonyság és a versenyképesség növelése mellett a munkaerőhiányt is enyhíti. Többek között erről beszélt a 8. Laurel Retail Konferencia megnyitóján a házigazda Laurel Cégcsoport tulajdonosa, Bessenyei István. A rendezvényen Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára Digitalizáció, kereskedelem címmel tartott előadást.
Magyarországon 2010 óta elsősorban a foglalkoztatottság emelkedése vált az európai szinten is kimagasló gazdasági növekedés legfőbb motorjává. Mértékadó elemzések, többek közt az amerikai McKinsey&Company nevű tanácsadó cég tanulmánya azonban emlékeztet; a munkavállalók számának gyarapodása közelíti a felső határt, miközben a munkaerőhiány továbbra is számos szektorban probléma. Ebben a helyzetben a versenyképesség megőrzésének legfőbb záloga a hatékonyság növelése lehet, aminek legjobb eszköze az automatizáció, a technológiai fejlesztés.
A potenciál ilyen téren hatalmas, az említett tanulmány 49%-ra teszi Magyarországon azokat a munkatevékenységet, amelyeket automatizálni lehet. Ez a szám még magasabb lehet a kereskedelemben, ahol nagy számban találni monoton, ismétlődésre épülő folyamatokat (pl. árufeltöltés, címkézés). A Retail konferencián ennek megfelelően bemutatkozott számos olyan innováció, amely segít fokozni a szektor vállalatainak termelékenységét.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára előadásában a képzés, ezen belül a digitális készségek fejlesztésének fontosságát emelte ki, mert mint mondta, egyaránt jelentős mértékben fejlődik a hagyományos kereskedelem digitalizációja és a digitális kereskedelem is.
A rendezvény egyik legjobban várt előadását a világ egyik vezető mesterséges intelligencia szolgáltatója, a Symphony RetailAI képviselője tartja. A Laurel cég nemzetközi partnere megoldásaival világszerte számos kiskereskedelmi vállalat sikereit alapozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális hagyományőrzés az alfa generáció jegyében
Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra,…
Tovább olvasom >Uniós biztos: el kell helyezni Európát a globális kereskedelmi rendszer paradigmaváltása okozta helyzetben
A tagországoknak egyeztetniük kell arról, hogyan helyezzék el Európát abban…
Tovább olvasom >A vélemények kora – hogyan alakítják át az utazási élmények piacát a vendégértékelések?
Ha ma valaki utazást szervez, nem térképet nyit ki, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Amikor a művészet életformáló erővé válik – Inspiráció a vezetésben és a mindennapokban az ESSCA rendezvényén
Az ESSCA School of Management budapesti kampusza a ZEMA porcelánékszer-manufaktúrával…
Tovább olvasom >