A munkába járás hét fő stressz-faktora
Világszerte a munkavállalók átlagosan 29 perc alatt érnek be a munkahelyükre, noha a dolgozók 23 százaléka akár több mint háromnegyed órát is utazik. Az erre fordított idő azonban nem jelent akkora problémát, mint maga az utazási élmény. A rugalmas munkahelyi megoldásokat kínáló Regus vállalat felmérésében1 a résztvevőknek meg kellett nevezniük azokat a fő tényezőket, amelyek a leginkább zavarják őket a munkába járás során. A válaszadók fő problémaként, összesen 52 százalékban, a rosszul vagy veszélyesen vezető autósokat jelölték meg. A tömegközlekedésben előforduló késések és fennakadások az emberek 40 százalékának életét nehezítik meg, miközben 34 százalék panaszkodott a többi autós agresszív viselkedésére.
Negyedik helyre került a légszennyezettség és a járművek túlfűtése 24 százalékkal, majd ezt követik 19 százalékkal azok az utasok, akik hangosan beszélgetnek a mobiltelefonjukon. Ritkábban fordul elő, de szintén problémát jelenthet, ha a közlekedési társaságok nem informálják időben az utasokat a forgalomban bekövetkezett változásokról – ezt a válaszadók 18 százaléka jelölte meg. Végül pedig, az emberek 15 százalékát frusztrálja utastársaik udvariatlan vagy esetenként sértő viselkedése.
„A felmérésben szereplő helyzetek mindannyiunk számára ismerősek. Az agresszív fellépés és a kockázatos vezetési stílus nem csak kellemetlenséget, hanem valódi veszélyforrást is jelent a sofőrök és a gyalogosok számára egyaránt. Ha munkába menet váratlanul dugóba kerülünk, vagy fél órát állunk a megállóban egy kimaradó buszra várva, máris esélytelen, hogy nyugodtan lássunk munkához. A mobiltelefon hangos használata is állandó probléma: a telefonálók nem is veszik észre, vagy csak egyszerűen nem törődnek azzal, hogy már kora reggel elrontják a velük utazók napját. Az utasok egymással való udvariatlan viselkedése is könnyen el tudja venni a kedvünket a munkától” – értékelte a felmérés eredményét Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója.
„Egy cég sem örül neki, ha alkalmazottai eleve fáradtan, feszülten érkeznek a munkába, mert így kevésbé hatékonyak az aznapi munkavégzésben. A Regus részéről azért is ajánljuk a helytől és időtől független, rugalmas munkavégzést, hogy ügyfeleink elkerülhessék a munkateljesítményre, motivációra és hangulatra negatívan ható stresszt. Ha valaki a reggeli csúcsidőn kívül utazik a munkahelyére, vagy pár perces séta keretében is beér az irodába, könnyedén elkerülheti a felesleges idegeskedést. Az ilyen elégedett, nyugodt munkatársak sokkal eredményesebben tudnak dolgozni” – fűzte hozzá Mark Dixon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >