A müncheni Oktoberfesten akár 5000 Ft is lehet egy korsó sör
A müncheni Oktoberfest, a világ legnagyobb sörfesztiválja, elindult. Idén két nappal hosszabb lesz, hogy a német egység napjával egybeessen. A sör árai idén jelentős emelkedést mutatnak a tavalyihoz képest, de ennek ellenére több millió vendéget várnak.
Az első Oktoberfestet 1810-ben rendezték. 1819-ben nyilvánították évente megrendezendő fesztiválnak, de később a jobb időjárás miatt szeptemberre hozták. Eddig 26-szor maradt el, az idei pedig a 188. Oktoberfest.
Az esemény főszervezője a müncheni városi önkormányzat, de nem ők határozzák meg a sörárakat. Ehelyett az árszintet az aktuális városi sörkertek áraival összehasonlítva számolják ki.
A tavalyi különösen magas sörárakat (literenként 12,60-13,80 euró) a bajor vendéglősök a magas inflációval, a növekvő bérekkel és az emelkedő energiaárakkal indokolták.
„Bár a sörárak viszonylag magasak, szerencsére nem lépték át a 14 eurós határt. Azonban fontos, hogy a jövőben is megfizethetőek maradjanak”
– mondta tavaly Clemens Baumgärtner, a város gazdasági tanácsadója és az Oktoberfest igazgatója.
Az átlagos sörár literenként 12,60 és 14,90 euró között mozog, ami 6,1%-os emelkedést jelent az előző évhez képest. A literes korsókban kiszolgált sört magasabb alkoholtartalom jellemzi.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >