A Munch ételmentő platform elérte a bűvös számot
Egymilliós mérföldkőhöz érkezett az egyik legsikeresebb magyar zöld startup. Szomorú tény, hogy a világon előállított élelmiszerek harmada a kukában végzi. Ez a mennyiség Európában évente közel 60 millió tonna kidobott élelmiszert jelent. Habár azt gondolhatnánk, hogy itthon a fenntartható megoldásoknak nehezebb biztos talajon megállni, mint a nyugati országokban, a Munch eredményei mást tükröznek: a startup applikációjával már több mint egymillió, kidobásra ítélt élelmiszercsomagot mentettek meg Magyarországon.
Egymillió csomag a pazarlástól megmentve
Minden egyes magyar évente nagyjából 66 kilogramm ételt dob ki. Ebbe beletartozik minden olyan élelmiszer, amelyet valamilyen okból nem emberek fogyasztanak el. Ezek között vannak ún. nem elkerülhető (pl. csont, kávézacc, tojáshéj) és elkerülhető (pl. lejárt, helytelen tárolás miatt megromlott) élelmiszer-hulladékok is. A Munch az utóbbi csökkentésében ért el fontos mérföldkövet az egymilliomodik csomag megmentésével. Ezzel nagyjából egymilliárd forintot is megtakarított a felhasználóinak.
“Számunkra az egymillió megmentett csomag nem csak egy szám – ez a Munch-közösség erejének és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségének az eredménye. A Munch-nál hiszünk abban, hogy minden egyes megmentett csomag számít, és büszkék vagyunk arra, hogy a felhasználók és partnereink közössége együtt küzd velünk az ételpazarlás ellen.”
– Wettstein Albert a Munch társalapítója.
A Munch filmbe illő története
2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy kis budapesti garzonlakásban ételpazarlás ellen küzdő applikációt hozott létre. A céljuk az volt, hogy megreformálják a magyar vendéglátást, valamint hogy új zöld szempontot hozzanak be mind a vendéglátósok, mind pedig a vevők mindennapjaiba. Azóta a startup nagy utat járt be – már Csehországban is a vezető élelmiszerpazarlás ellen küzdő céggé vált, miután a prágai Nesnězeno beolvadt a cégbe, március óta pedig már Szlovákiában is jelen van. A Munch több jelentős kiskereskedelmi láncnak is partnere lett. Tavaly óta már a SPAR, INTERSPAR és a PENNY vásárlói is a startup applikációjával menthetnek ételt, összességében pedig több mint 2500 boltban lehetséges a Munch-csal tenni a pazarlás ellen.
Nem áll meg itt a Munch, a magyar élelmiszermentő startup
Habár a Munch már idáig is kiemelkedő eredményeket ért el itthon és a régióban egyaránt, a magyar startup nem áll meg itt: a cél a kelet-közép-európai régión túlmutató terjeszkedés, amelyben olyan országok szerepelnek, mint Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Görögország és Bulgária.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatósági eseményt szervezett a Munch – Az itthoni top brandek egy helyen!
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Magyar ételpazarlási körkép a Munchcsal
A Munch sajtóeseményt tartott „Miért menő az ételmentés?” címmel, amelyen…
Tovább olvasom >Bejött a muncholás az Auchan vásárlóinak
Tavasszal a muncholás is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Gyakorlatilag…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >