A multipack-kiszerelés és a probiotikus szegmense viszi előre a joghurteladásokat
A nagy márkák megtartották fogyasztóikat, de egyre többen próbálják ki a kereskedelmi márkákat is – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
A joghurtkategória elterjedtsége nem csökkent Magyarországon 2010-ben: tízből kilenc háztartás vásárolt joghurtot az év folyamán. Szinte minden vásárló választott a gyümölcsízesítésűek közül, míg a natúr változat elterjedtsége a kategóriát fogyasztók körében csupán 60 százalék.
A nagy márkák többsége továbbra is el tudta érni a fogyasztóit, míg a kereskedelmi márkák több háztartásba jutottak el: a kategória vásárlói közül 2009-ben 58 százalék, 2010-ben már 62 százalék választott részben vagy egészben az üzletláncok termékei közül. A nagyobb elérés mellett ugyanakkor a saját márkák súlya csökkent a fogyasztói kosarakban: átlagban a joghurtfogyasztásnak már kevesebb mint negyedét adják a kereskedelmi márkák.
A joghurt több mint felét a hiper- és szupermarketekben vásárolják. A szupermarketek mellett a kisboltláncok részesednek súlyukon felül a kategória forgalmából, míg a független kisboltok és az egyéb csatornák (utcai árusok, drogériák, C&C) forgalma FMCG-átlag alatti ebben a szegmensben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >