A műanyagzacskók betiltását tervezik Németországban
A kiskereskedelemben használatos műanyagzacskók forgalmazásának teljes tiltásra készülnek Németországban, az ügy a törvényhozás mindkét kamarájában napirendre kerülhet – írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap.
A tartományi kormányokat összefogó Bundesratban Bajorország vezetése az egyszer használatos nejlonzacskók forgalmazásának tiltását kezdeményezi, az indítványról szeptember 20-án tárgyalnak.
A szövetségi kormány is dolgozik egy törvénytervezeten, amely a műanyag áruházi szatyrok használatának teljes körű tiltásáról szól. A kereskedelmi ágazattal kötött önkéntes alapú megállapodások igen sikeresek, hatásukra 2016 óta jelentősen visszaszorult a műanyagzacskók használata – mondta a Bild am Sonntagnak Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter, kiemelve, hogy ezt a folyamatot egy kötelező érvényű, törvényben előírt tiltással teljesítik ki. A jogaszabálytervezetet a szövetségi parlament (Bundestag) tárgyalja majd.
A tárca becslése szerint a hártyavékony műanyagból gyártott egyszer használatos zacskókból évente nagyjából hárommilliárd darab fogy Németországban. A vastagabb nejlonszatyrok is hozzátartoznak még a német fogyasztók életéhez, az országos kereskedelmi szövetség (HDE) kimutatása szerint 2018-ban mintegy kétmilliárd darab kelt el, vagyis fejenként 20. Ez jelentős előrelépés, három évvel korábban még 68 darab műanyagszatyor jutott egy főre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >