A műanyagzacskók betiltását tervezik Németországban
A kiskereskedelemben használatos műanyagzacskók forgalmazásának teljes tiltásra készülnek Németországban, az ügy a törvényhozás mindkét kamarájában napirendre kerülhet – írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap.
A tartományi kormányokat összefogó Bundesratban Bajorország vezetése az egyszer használatos nejlonzacskók forgalmazásának tiltását kezdeményezi, az indítványról szeptember 20-án tárgyalnak.
A szövetségi kormány is dolgozik egy törvénytervezeten, amely a műanyag áruházi szatyrok használatának teljes körű tiltásáról szól. A kereskedelmi ágazattal kötött önkéntes alapú megállapodások igen sikeresek, hatásukra 2016 óta jelentősen visszaszorult a műanyagzacskók használata – mondta a Bild am Sonntagnak Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter, kiemelve, hogy ezt a folyamatot egy kötelező érvényű, törvényben előírt tiltással teljesítik ki. A jogaszabálytervezetet a szövetségi parlament (Bundestag) tárgyalja majd.
A tárca becslése szerint a hártyavékony műanyagból gyártott egyszer használatos zacskókból évente nagyjából hárommilliárd darab fogy Németországban. A vastagabb nejlonszatyrok is hozzátartoznak még a német fogyasztók életéhez, az országos kereskedelmi szövetség (HDE) kimutatása szerint 2018-ban mintegy kétmilliárd darab kelt el, vagyis fejenként 20. Ez jelentős előrelépés, három évvel korábban még 68 darab műanyagszatyor jutott egy főre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >