A műanyag palackok szelektív gyűjtésére indított kampányt a Médiaunió
A műanyag (PET) palackok szelektív gyűjtése érdekében indította el a Nem nehéz című kampányát idén a Médiaunió Alapítvány – közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.
Magyarországon a becslések szerint évente 100 millió tonna hulladék keletkezik, amelynek körülbelül a 20 százaléka a háztartásokból származik.
A Szelektálok.hu portál adataira hivatkozva kiemelték: Európában a hulladék 48 százalékát, Magyarországon viszont csak a 15 százalékát gyűjtik szeletíven.
A szelektív gyűjtés azért fontos, mert a PET palack, ami a műanyag hulladék jelentős részét kiteszi, a második legnagyobb mennyiségben keletkező hulladéktípus, közel 450 év alatt bomlik le – tették hozzá.
Arra is emlékeztettek, hogy tavaly 35 000 műanyag palackot és üveget távolítottak el a Tiszából. A szelektív hulladékgyűjtés és a PET palackok elleni küzdelem nemcsak Magyarországon, hanem világszerte is problémát okoz. A Csendes-óceánban két nagy hulladéksziget is található, az egyik Japán térségében a másik pedig Hawaii környékén. A szigetek együttes átmérője 2500 kilométer, súlyuk mintegy 100 millió tonna, vastagságuk 10-30 méter is lehet.
A Médiaunió a Föld megóvása érdekében a PET palackok szelektív gyűjtése mellett azt javasolja a fogyasztóknak, hogy olyan termékeket vásároljanak, amelyek nem műanyag palackokban árusítanak.
A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy minden évben nyilvánosságot biztosítson valamelyik fontos társadalmi ügynek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >A környezetet védi a Hy-Vee új projektjeivel
Lezárult a Hy-Vee napenergia-projektjének első szakasza az iowai Charitonban. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >