A műanyag palackok szelektív gyűjtésére indított kampányt a Médiaunió
A műanyag (PET) palackok szelektív gyűjtése érdekében indította el a Nem nehéz című kampányát idén a Médiaunió Alapítvány – közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.
Magyarországon a becslések szerint évente 100 millió tonna hulladék keletkezik, amelynek körülbelül a 20 százaléka a háztartásokból származik.
A Szelektálok.hu portál adataira hivatkozva kiemelték: Európában a hulladék 48 százalékát, Magyarországon viszont csak a 15 százalékát gyűjtik szeletíven.
A szelektív gyűjtés azért fontos, mert a PET palack, ami a műanyag hulladék jelentős részét kiteszi, a második legnagyobb mennyiségben keletkező hulladéktípus, közel 450 év alatt bomlik le – tették hozzá.
Arra is emlékeztettek, hogy tavaly 35 000 műanyag palackot és üveget távolítottak el a Tiszából. A szelektív hulladékgyűjtés és a PET palackok elleni küzdelem nemcsak Magyarországon, hanem világszerte is problémát okoz. A Csendes-óceánban két nagy hulladéksziget is található, az egyik Japán térségében a másik pedig Hawaii környékén. A szigetek együttes átmérője 2500 kilométer, súlyuk mintegy 100 millió tonna, vastagságuk 10-30 méter is lehet.
A Médiaunió a Föld megóvása érdekében a PET palackok szelektív gyűjtése mellett azt javasolja a fogyasztóknak, hogy olyan termékeket vásároljanak, amelyek nem műanyag palackokban árusítanak.
A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy minden évben nyilvánosságot biztosítson valamelyik fontos társadalmi ügynek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >EM: hétfőtől kétfokú eljárás segíthet a környezetvédelmi hatósági ügyekben
A kormány célja Magyarország természeti értékeinek, erőforrásainak megóvása, továbbá a…
Tovább olvasom >Az ember és a környezet voltak 2023 fókuszai a PENNY-nél
Az elmúlt évben számos fontos lépést tett a PENNY Magyarország, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >