A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári gyárának területén: a 2,3 millió dolláros (mintegy 780 millió forintos) beruházásból a cégcsoport legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkja jött létre.
Dominik Boguslawski székesfehérvári gyárigazgató elmondta, hogy a 25 ezer négyzetméteres napelempark a vállalat legnagyobb magyarországi zöldprojektjének is számít. Megjegyezte, hogy stratégiájuk egyik legfontosabb pillére a fenntarthatóság, a mostani beruházással pedig ezt a pillért erősítették.
Közölte: a világ vezető snacking gyártójaként több mint 100 gyárral rendelkeznek világszerte és büszkék arra, hogy Székesfehérváron olyan globális nagy márkákat, mint a Milka, a Cadbury vagy az Oreo, és helyi márkákat, mint a Pilóta és a Győri Édes, a jövőben zöldenergia segítségével fognak előállítani.
Mayer Áron üzletfejlesztési és beruházási osztályvezető elmondta, hogy a projekt részeként 4096 darab napelemet telepítettek a gyár melletti üres területre, amely a gyár éves villamos energia igényének 25 százalékát fedezi. Megemlítette, hogy a tudatos energiafelhasználás területén is előre léptek: a gépek energiaigényét csökkentették az eszközök modernizálásával, az izzókat ledesekre cserélték, valamint a másodlagos energiafelhasználás i előtérbe került hővisszanyerő rendszerek segítségével.
A sajtóanyag szerint a rendszer évente 3000 MWh megújuló energiát termel majd, ami évente 600 tonnával csökkenti a gyár szén-dioxid-kibocsátását.
A Mondeléz Hungária Kft. a Mondelez International Inc. magyarországi kereskedelmi képviselete elődei révén közel 30 éve működik Magyarországon. A székesfehérvári Győri Keksz Kft. üzemében 600 embert foglalkoztatnak, az itt készült csokoládékat és kekszeket több mint 30 országba szállítják.
A nyilvános cégadatok szerint a Mondeléz csoport tagjaként, a Győri Keksz Kft. a 2024-es üzleti évben 12,8 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 670 milliós nyereséget könyvelt el. Tavalyelőtt 14,2 milliárd forint nettó árbevételt és 549 milliós adózott eredményt realizált.
Kapcsolódó cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Új korszak a személyi higiéniában, az inkontinenciakezelés területén
Napjainkban az egészségtudatosság erősödésével egyre nagyobb figyelmet kap a személyi…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >