A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári gyárának területén: a 2,3 millió dolláros (mintegy 780 millió forintos) beruházásból a cégcsoport legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkja jött létre.
Dominik Boguslawski székesfehérvári gyárigazgató elmondta, hogy a 25 ezer négyzetméteres napelempark a vállalat legnagyobb magyarországi zöldprojektjének is számít. Megjegyezte, hogy stratégiájuk egyik legfontosabb pillére a fenntarthatóság, a mostani beruházással pedig ezt a pillért erősítették.
Közölte: a világ vezető snacking gyártójaként több mint 100 gyárral rendelkeznek világszerte és büszkék arra, hogy Székesfehérváron olyan globális nagy márkákat, mint a Milka, a Cadbury vagy az Oreo, és helyi márkákat, mint a Pilóta és a Győri Édes, a jövőben zöldenergia segítségével fognak előállítani.
Mayer Áron üzletfejlesztési és beruházási osztályvezető elmondta, hogy a projekt részeként 4096 darab napelemet telepítettek a gyár melletti üres területre, amely a gyár éves villamos energia igényének 25 százalékát fedezi. Megemlítette, hogy a tudatos energiafelhasználás területén is előre léptek: a gépek energiaigényét csökkentették az eszközök modernizálásával, az izzókat ledesekre cserélték, valamint a másodlagos energiafelhasználás i előtérbe került hővisszanyerő rendszerek segítségével.
A sajtóanyag szerint a rendszer évente 3000 MWh megújuló energiát termel majd, ami évente 600 tonnával csökkenti a gyár szén-dioxid-kibocsátását.
A Mondeléz Hungária Kft. a Mondelez International Inc. magyarországi kereskedelmi képviselete elődei révén közel 30 éve működik Magyarországon. A székesfehérvári Győri Keksz Kft. üzemében 600 embert foglalkoztatnak, az itt készült csokoládékat és kekszeket több mint 30 országba szállítják.
A nyilvános cégadatok szerint a Mondeléz csoport tagjaként, a Győri Keksz Kft. a 2024-es üzleti évben 12,8 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 670 milliós nyereséget könyvelt el. Tavalyelőtt 14,2 milliárd forint nettó árbevételt és 549 milliós adózott eredményt realizált.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >A nagyszámú érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítja nevezési határidejét a Green Pledge!
Meghosszabbított nevezési határidővel, egészen augusztus 11-e, hétfőig várja a pályázatokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >