A Molson Coors felvásárolja a StarBev kelet-közép-európai sörgyártó céget
A piacvezető sörgyártó felvásárlása jelentős növekedési lehetőségeket biztosít vonzó piacokon. A StarBev erőteljes márkaportfóliót, megnövelt termelési léptéket és növekedési platformot jelent a Molson Coors számára. Az értéknövelő tranzakció már az első teljes évben a nyereség növekedését eredményezheti.
A Molson Coors Sörgyár ma bejelentette, hogy végleges megállapodást kötött a StarBev L.P. céggel, amely a CVC Capital Partners Limited („CVC”) tanácsadását követő alapok („CVC alapok”) és a StarBev cégvezetése tulajdonában van, a StarBev 2,65 milliárd euró (3,54 milliárd dollár) vételáron történő felvásárlásáról. Az amszterdami, illetve prágai központú StarBev kilenc sörgyárat üzemeltet Kelet-Közép-Európában és 2011-ben mintegy 0,7 milliárd euró (1 milliárd dollár) árbevételt és 241 millió euró (322 millió dollár) kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el. A vételár körülbelül 11-szeres EBITDA szorzónak felel meg.
“A StarBev felvásárlása tökéletesen illeszkedik a Molson Coors az irányú stratégiájába, hogy szélesítsük a prémium márka portfoliót, és erősítsük jelenlétünket a világ feltörekvő piacain”- mondta Peter Swinburn, a Molson Coors elnök-vezérigazgatója. “A komoly történelmi hagyományokkal és növekedési potenciállal rendelkező közép és kelet-európai piac, amely kezd visszatérni a gazdasági válság előtti növekedési szintre, igen vonzó lehetőségeket rejt magában. A StarBev a közép-kelet-európai régió piacvezető szereplőjeként remek lehetőséget jelent a Molson Coors számára növekedési céljai eléréséhez, valamint ahhoz, hogy megfelelő alapot biztosítson a legfontosabb márkáinak – mint például a Carling – közép-kelet európai bevezetéséhez. Miközben a StarBev nemzetközileg is ismert márkája, a Staropramen bővíti a Molson Coors portfolióját a már meglévő és a jövőbeni piacokon egyaránt”.
A StarBev jelenleg több mint 4100 embert foglalkoztat. Termelést folytat Csehországban, Szerbiában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Magyarországon, Montenegróban, valamint értékesít Bosznia-Hercegovinában és Szlovákiában. A StarBev évente 13,3 millió hektoliter sört készít és az említett országok mindegyikében vezető, első harmadbeli piaci részesedéssel rendelkezik. Portfoliója több mint 20 márkából áll, melyek között olyan helyi kedvencek is megtalálhatóak, mint a Borsodi, a Kamenitza, a Bergenbier, a Ozusko, Jelen és a Niksicko, emellett hivatalos forgalmazója a Stella Artois, a Beck’s, a Hoegaarden, a Lowenbrau és a Leffe márkáknak is.
Várakozások szerint a felvásárlást követően a Molson Coors bevételének meghatározó része a terjeszkedésből és a feltörekvő piacokról származik majd, és a közép-kelet európai piacokon egy növekvő mennyiségi és egy főre jutó fogyasztási trend fog érvényesülni hosszútávon.
“A célzott felvásárlások növekedési stratégiánk kulcselemei, amelyek által kiterjesztjük globális jelenlétünket és növeljük a részvényeink értékét. Elkötelezettek vagyunk a fegyelmezett vásárlási döntések mellett. Úgy hisszük, ez a felvásárlás, amely pénzügyi szempontból vonzó, a tőkemegtérülési elvárásainknak megfelelő, találkozik stratégiai célkitűzésekkel” – tette hozzá Swinburn.
A Molson Coors elvárásai szerint a tranzakció azonnali bevétel növekedést jelent, ami a pénzforgalomban egy év után nagyjából plusz 120 millió dollárt eredményez, a 2015-ös adózás előtti eredményhez pedig nagyjából plusz 50 millió dollárral járul hozzá, elsősorban a hatékony termelés, a beszerzés, illetve a kapcsolt területek eredményességének köszönhetően.
“A StarBev sörgyár, kiváló márkákkal és tehetséges alkalmazottakkal, akik előnyt kovácsolhatnak abból, hogy egy globális, márka-vezette sörgyár részévé vállnak, amely további innovációt és marketinglehetőséget jelent működésükben. Nagy terveink vannak a növekedés és a márkák megerősítése terén. Lenyűgöz minket a StarBev működése és örömmel várjuk a közös munkát a csapattal, hogy együtt kiaknázzuk a piac nyújtotta lehetőségeket” – mondta Swinburn.
“Örülönk, hogy a világ egyik legnagyobb sörgyártójának a részévé válhatunk. Nagyszerű volt az utóbbi évkben a CVC-vel dolgozni az üzlet fejlesztésén és növelésén. Támogatásuk révén a StraBev vezető világmárkát tudott fejleszteni. Meggyőződésem szerint a Molson Coors segítségével a StarBev a fejlődés és növekedés következő szintjére léphet” – mondta Alain Beyens, a StarBev elnök-vezérigazgatója
A tranzakció, az európai versenyhatóságok jóváhagyása után, várhatóan 2012 második negyedévében zárul. A zárást követően a StarBev külön üzleti egységként fog működni a Molson Coors-on belül és megtartja csehországi székhelyét.
A Molson Coors várakozásai szerint a tranzakció már a felvásárlást követő első teljes évben a nyereség növekedését eredményezi és 2015-re mintegy 50 millió dollár értékű adózás előtti üzemi szinergiát generál, elsősorban a termelés hatékonysága, a beszerzés, a rendszerek és ehhez kapcsolódó területek révén.
A Molson Coors hitelfinanszírozást kötött le a tranzakció megvalósításához. A jelenlegi devizaárfolyamok mellett az állandó finanszírozás várhatóan 3 milliárd dollár lesz készpénz és hitel formájában, és további 500 millió euró (667 millió dollár) az eladó fél által kibocsátott átváltható hitelpapírok formájában, amely lehetővé teszi számukra a részesedést a jövőbeni értéknövekedésből. A Molson Coors arra számít, hogy értékpapírjainak befektetési fokozatú minősítése fennmarad a tranzakció lezárása után is.
A Molson Coors vezető pénzügyi tanácsadójaként a Morgan Stanley & Co. LLC közreműködött, a Barclays Capital és a Deutsche Bank Securities pedig társ-pénzügyi tanácsadókként. A hitelfinanszírozást a tranzakcióhoz a Morgan Stanley Senior Funding, Inc. és a Deutsche Bank Securities biztosítják. Jogi tanácsadó a Kirkland & Ellis LLP volt .
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >