A Mol tavaly 30 százalékkal több használt sütőolajat gyűjtött be
Tavaly 464 tonna használt sütőolajat adott le a Molhoz a lakosság országszerte, 30 százalékkal többet, mint az előző évben – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Közleményében az olajcég emlékeztet arra, hogy 2011-ben indította el a használtsütőolaj-gyűjtő programját, azóta több mint 2,4 millió liter (2200 tonna) sütőolajat gyűjtöttek össze.
Hangsúlyozzák: a használt termékek visszaforgatása a Mol egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése, a cég a következő 5 évben 1 milliárd dollárt fektet a régió körforgásos gazdaságába.
Ismertetik, hogy Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használ fel a lakosság. A keletkező használt sütőolaj elszállítása és feldolgozása csak az üzemi konyháknál, éttermeknél szervezett, a háztartásokban a használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. A háztartási szemétbe öntve a sütőolaj nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban, az élővizekbe jutva pedig meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket.
Bakos Piroska, a Mol Magyarország szóvivője a közleményben hangsúlyozta: alapanyagként és energiaforrásként tekintenek minden hulladékra. A társaság célkitűzéseiben partnerként tekint a lakosságra is, a Mol országszerte több mint 350 helyszínen biztosítja a használt sütőolaj visszagyűjtését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban az ESG: mi is az a kettős lényegesség?
A fenntarthatósági intézkedések és az ESG-irányelvek széles körű elfogadása új…
Tovább olvasom >A játékosok felelősségtudatának támogatása felülírja a profitelvárásokat is!
Ezzel a fontos gondolattal zártuk interjúnkat Bánhegyi Zsófiával, a Szerencsejáték…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >SAP: Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
A divatipar szereplőinek, gyártóknak és kereskedőknek is számos kihívással kell…
Tovább olvasom >Nescafé új, limitált kiadású habos kávéival örvendezteti meg a rajongókat
A Nescafé két ikonikus és szeretett csokoládémárkával, az Aero Pepperminttel…
Tovább olvasom >