A Mol tavaly 30 százalékkal több használt sütőolajat gyűjtött be
Tavaly 464 tonna használt sütőolajat adott le a Molhoz a lakosság országszerte, 30 százalékkal többet, mint az előző évben – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Közleményében az olajcég emlékeztet arra, hogy 2011-ben indította el a használtsütőolaj-gyűjtő programját, azóta több mint 2,4 millió liter (2200 tonna) sütőolajat gyűjtöttek össze.
Hangsúlyozzák: a használt termékek visszaforgatása a Mol egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése, a cég a következő 5 évben 1 milliárd dollárt fektet a régió körforgásos gazdaságába.
Ismertetik, hogy Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használ fel a lakosság. A keletkező használt sütőolaj elszállítása és feldolgozása csak az üzemi konyháknál, éttermeknél szervezett, a háztartásokban a használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. A háztartási szemétbe öntve a sütőolaj nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban, az élővizekbe jutva pedig meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket.
Bakos Piroska, a Mol Magyarország szóvivője a közleményben hangsúlyozta: alapanyagként és energiaforrásként tekintenek minden hulladékra. A társaság célkitűzéseiben partnerként tekint a lakosságra is, a Mol országszerte több mint 350 helyszínen biztosítja a használt sütőolaj visszagyűjtését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >