A Mol tavaly 30 százalékkal több használt sütőolajat gyűjtött be
Tavaly 464 tonna használt sütőolajat adott le a Molhoz a lakosság országszerte, 30 százalékkal többet, mint az előző évben – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Közleményében az olajcég emlékeztet arra, hogy 2011-ben indította el a használtsütőolaj-gyűjtő programját, azóta több mint 2,4 millió liter (2200 tonna) sütőolajat gyűjtöttek össze.
Hangsúlyozzák: a használt termékek visszaforgatása a Mol egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése, a cég a következő 5 évben 1 milliárd dollárt fektet a régió körforgásos gazdaságába.
Ismertetik, hogy Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használ fel a lakosság. A keletkező használt sütőolaj elszállítása és feldolgozása csak az üzemi konyháknál, éttermeknél szervezett, a háztartásokban a használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. A háztartási szemétbe öntve a sütőolaj nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban, az élővizekbe jutva pedig meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket.
Bakos Piroska, a Mol Magyarország szóvivője a közleményben hangsúlyozta: alapanyagként és energiaforrásként tekintenek minden hulladékra. A társaság célkitűzéseiben partnerként tekint a lakosságra is, a Mol országszerte több mint 350 helyszínen biztosítja a használt sütőolaj visszagyűjtését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható növekedés: a globális hullámkarton piac 206 milliárd dollár fölé emelkedhet 2032-ig
Áttörés előtt áll a csomagolóipar: a hullámkarton globális piaca 2032-re…
Tovább olvasom >MNB: az árstabilitás a tartós növekedés alapja
A jegybank új vezetése elkötelezett az árstabilitás elérése és fenntartása…
Tovább olvasom >Jelentős megtakarítást tesznek lehetővé a SPAR újrahasznosítási megoldásai
nnovatív kezdeményezéseket indított fenntarthatósági törekvéseivel összhangban az újrahasznosítás területén a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A további növekedést támogatja az AutoWallis tavalyi nyeresége
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság…
Tovább olvasom >ROSSMANN: Nincs tragédia, megoldjuk! – új image kampány indult 2025 tavaszán
A ROSSMANN, Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő drogéria-parfüméria lánca, 2025-ben újabb…
Tovább olvasom >Fenntartható növekedés: a globális hullámkarton piac 206 milliárd dollár fölé emelkedhet 2032-ig
Áttörés előtt áll a csomagolóipar: a hullámkarton globális piaca 2032-re…
Tovább olvasom >