A Mol tavaly 30 százalékkal több használt sütőolajat gyűjtött be
Tavaly 464 tonna használt sütőolajat adott le a Molhoz a lakosság országszerte, 30 százalékkal többet, mint az előző évben – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Közleményében az olajcég emlékeztet arra, hogy 2011-ben indította el a használtsütőolaj-gyűjtő programját, azóta több mint 2,4 millió liter (2200 tonna) sütőolajat gyűjtöttek össze.
Hangsúlyozzák: a használt termékek visszaforgatása a Mol egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése, a cég a következő 5 évben 1 milliárd dollárt fektet a régió körforgásos gazdaságába.
Ismertetik, hogy Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használ fel a lakosság. A keletkező használt sütőolaj elszállítása és feldolgozása csak az üzemi konyháknál, éttermeknél szervezett, a háztartásokban a használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. A háztartási szemétbe öntve a sütőolaj nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban, az élővizekbe jutva pedig meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket.
Bakos Piroska, a Mol Magyarország szóvivője a közleményben hangsúlyozta: alapanyagként és energiaforrásként tekintenek minden hulladékra. A társaság célkitűzéseiben partnerként tekint a lakosságra is, a Mol országszerte több mint 350 helyszínen biztosítja a használt sütőolaj visszagyűjtését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >