A Mol tavaly 30 százalékkal több használt sütőolajat gyűjtött be
Tavaly 464 tonna használt sütőolajat adott le a Molhoz a lakosság országszerte, 30 százalékkal többet, mint az előző évben – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Közleményében az olajcég emlékeztet arra, hogy 2011-ben indította el a használtsütőolaj-gyűjtő programját, azóta több mint 2,4 millió liter (2200 tonna) sütőolajat gyűjtöttek össze.
Hangsúlyozzák: a használt termékek visszaforgatása a Mol egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése, a cég a következő 5 évben 1 milliárd dollárt fektet a régió körforgásos gazdaságába.
Ismertetik, hogy Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használ fel a lakosság. A keletkező használt sütőolaj elszállítása és feldolgozása csak az üzemi konyháknál, éttermeknél szervezett, a háztartásokban a használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. A háztartási szemétbe öntve a sütőolaj nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban, az élővizekbe jutva pedig meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket.
Bakos Piroska, a Mol Magyarország szóvivője a közleményben hangsúlyozta: alapanyagként és energiaforrásként tekintenek minden hulladékra. A társaság célkitűzéseiben partnerként tekint a lakosságra is, a Mol országszerte több mint 350 helyszínen biztosítja a használt sütőolaj visszagyűjtését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >