A MOHU hat hónap alatt 700 millió palackot gyűjtött össze
November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben – közölte a MOHU az MTI-vel.
Kiemelték: a visszaváltott palackok, dobozok, üvegek hulladéka immár megfelelő helyre kerül, és újra lesz hasznosítva.
A MOHU célja, hogy három év múlva az italcsomagolások minimum 90 százalékát visszaváltsák Magyarországon, és eltűnjenek környezetünkből az illegálisan szétszórt italcsomagolások. A visszaváltási rendszer kialakítása során a MOL-csoport 40 milliárd forint értékben telepített automatákat országszerte – ismertették.
A közlemény szerint
Magyarországon jelenleg 4400 helyen lehet visszaváltani, amelyből mintegy 1400 helyen kézi visszaváltással. A legnépszerűbb visszaváltási mód a boltban vagy bolthálózatban levásárolható utalvány.
A visszaváltásnak köszönhetően eddig mintegy 30 milliárd forintnyi összeget kaptak vissza a vásárlók, és ez hozzájárulhatott a kiskereskedelmi forgalom növekedéséhez – tették hozzá.
A hazai automatáknál Európában egyedülálló lehetőség, hogy a visszaváltási díjat egyenesen a saját bankszámlára is lehet utalni. A visszaváltók körülbelül 15-17 százaléka választja ezt a megoldást, eddig mintegy 5,7 milliárd forintot kértek ebben a formában vissza, és több, mint egymillió egyszázezren töltötték le az ehhez szükséges applikációt – írták a közleményben.
A MOHU összesítése szerint csaknem 90 millió forint az az összeg, amelyet az automatákon megjelölt jótékony – gyermekegészségügyi – célra adományoztak a hazai vásárlók.
A legnépszerűbb visszaváltási nap egyértelműen a szombat, július óta szombatonként átlagosan körülbelül 6 millió palackot váltak vissza. Kedden és szerdán váltják vissza a legkevesebbet, de a szám ezeken a napokon is meghaladja a 4 milliót átlagosan.
A tájékoztatás szerint nemcsak boltok, de más vállalkozások, intézmények is jelentkeztek arra, hogy biztosítsák a visszaváltás lehetőségét.
A közleményben felidézik, hogy a MOHU 40 milliárd forint értékben építette ki a palack visszaváltó rendszer első szakaszát.
Pethő Zsolt, a MOHU vezérigazgatója a cég közleményben úgy fogalmazott, hogy sikeresnek tartják az elmúlt fél évet, minden várakozást felülmúlt az, hogy mennyire környezettudatosan, és aktívan váltják vissza a palackokat a magyar fogyasztók.
Úgy vélte, a palackokon túl ez egyben Magyarország egyik legnagyobb szemléletváltása is, amellyel tudatosítható a jövő generáció számára, hogy a környezetet óvó, a körforgásos gazdaságot támogató hazai hulladékgazdálkodást kell fenntartani.
A palackokban érték van, és az a helyes, ha ezek nem a kommunális kukába kerülnek, még rosszabb esetben pedig illegális hulladékként végzik az erdőben, hanem bekerülnek a visszaváltási rendszerbe – tette hozzá.
„Mi azt vállaltuk, hogy ezt a rendszert kiépítjük, de a siker egyértelműen a magyar fogyasztóké, akik jól használják az új rendszert”
– közölte a vezérigazgató.
A visszaváltási rendszer kialakítás részeként a MOL-csoport a csaknem 40 milliárd forint értékben telepített automatákat országszerte. Mindezzel lehetővé válik az, hogy Magyarország 2029-re teljesítse az EU által előírt minimum 90 százalékos PET palack visszaváltási arányt.
A palackvisszaváltási hálózat bővítése folyamatosan zajlik, ennek köszönhetően további növekedés várható a visszaváltási helyszínek számában.
A vállalat ezen felül vállalta, hogy a következő években több százmilliárd forint értékben fog beruházni a hazai hulladékgazdálkodás fejlesztése érdekében, mindezt annak érdekében, hogy teljesítse az Európai Unió által előírt 10 százalékos lerakási, és 65 százalékos újrahasznosítási célokat – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Karácsonyi roham: a MOHU megnövelt kapacitással készül az ünnepi időszakra
Az év végi ünnepi időszakban nemcsak az ajándékvásárlási láz és…
Tovább olvasom >Főpolgármesteri Hivatal: tesztelik a közterületi palacktartókat
Tesztelik a közterületi palacktartókat, amelyeknek célja, hogy a közterületi hulladéktól…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >