A mobiltelefonok felválthatják a bankkártyákat
A vásárlói szokások elemzését segítő NFC alapú fizetés számos új lehetőséget teremthet a vásárlás megkönnyítésére: a jövő bankkártyája a mobiltelefon.
James Anderson, a MasterCard ügyvezetője szerint a következő öt év során a hagyományos bankkártyák szerepét egyre jobban átvehetik majd a mobiltelefonok NFC alapú érintésmentes fizetési megoldásai, melyek számos új szolgáltatás bevezetését is megalapozhatják – írta a mobilarena.hu. Az érintésmentes fizetés elterjedéséhez természetesen elérhető árú, NFC modullal ellátott mobiltelefonok és kompatibilis fizetőterminálok is szükségesek, de egyelőre úgy tűnik, hogy mindkét részről komoly fejlődés várható idén.
Anderson szerint a készülékgyártók törekvései mellett igen fontos, hogy a POS terminálok egyik legnagyobb beszállítója, a VeriFone is az érintésmentes fizetés mellett tette le a voksot, így az idén piacra kerülő valamennyi készüléke beépített NFC modullal bír.
A MasterCard vezetője szerint a siker kulcsa a biztonságos és világszerte mindenütt elérhető fizetési hálózat lehet, mely mellett a kedvezményes vásárlásra jogosító személyre szabott kuponok is sokat segíthetnek.
Anderson azt tartja, a vásárlási szokások elemzésével könnyen megállapítható, hogy melyek azok a termékek, melyeket a felhasználók viszonylag rendszeresen vásárolnak, így ha a telefon GPS modulja által meghatározott pillanatnyi tartózkodási hely közelében egy partner üzlet olyan terméket kínál akciósan, melynek beszerzése épp időszerű lenne, akkor a felhasználó számára hasznos vásárlási kupon küldésére is lehetőség nyílik – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >