A Millward Brown Magyarország legjobb fanpage-ét keresi

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 30. 11:13

A Millward Brown arra a feladatra vállalkozik, hogy megkeresse a „legjobb” fanpage-et Magyarországon – áll a piackutató cég sajtóközleményében.

Millward-Brown

Filozófiája szerint azok a fogyasztók különösen értékesek a márka számára, akik olyan mértékben kötődnek, hogy a közösségi oldalakon is követik a márkát. Tapasztalatai szerint a közösségi oldalakon a márkák szereplésének sikerességét a like-ok számával mérik a leggyakrabban. De valóban elegendő-e ez a mérőszám, biztosan az a „legjobb” fanpage, amelyiknek a legtöbb követője van? Vagy esetleg előfordulhat, hogy valamivel kevesebb rajongó olyan mértékben követ egy oldalt, hogy ez a kötődés az alapmárkára is nagyon nagy hatással tud lenni? Egyértelmű, hogy a márkák gyűjtik a like-okat, de tudunk-e arra a kérdésre válaszolni, hogy mire megyünk az egyre több like-kal? Mindenki számára egyértelmű, hogy nem elég létrehozni a Facebook profilt, a fogyasztókkal releváns „beszélgetést” kell folytatni. A fogyasztók hűségét értékelni kell, csak így lehet megtartani a kezdeti érdeklődést. Arra a kérdésre szeretnénk választ adni, hogy a fanpage fejlesztésével hogyan erősíthetjük tovább a márkát.

A Millward nyugat-európai kutatási eredményei alapján, aki a Facebookon követ egy márkát, az négyszer többet költ annál a vásárlónál, aki nem követő. A rajongók szerepe így „önmagukban” is nagyon fontos, de akkor még figyelembe kell venni, hogy az ő aktivitásuk milyen hatással lehet másokra.

A fanpage-ek értékelésére a FanIndex-et, a Millward Brown szabadalmaztatott módszertanát fogják használni. A Millward Brown által alkalmazott FanIndex módszertan a márka saját fanpage-én kéri fel a rajongókat a válaszadásra, kérdőív kitöltésre. A márkák három különböző összetettségű kérdőív közül választhatnak, ezek kerülnek ki a megmérettetést vállaló márkák fanpage-ére. Bármely összetettségű kérdőív (az 5, a 10 illetve a 15 kérdéses is) tartalmazza azokat az alapkérdéseket, amelyek mentén a fanpage-ek sorba rendezhetőek.

A győztes megkapja a Hungary’s Best Fanpage díjat, az eredményeket közzéteszik a marketing szaklapokban. A megmérettetés feltétele, hogy a márka legalább 25 ezer like-kal rendelkezzék, ennyi követő mellett garantálható az, hogy a kitűzött időszakon belül legyen elegendő számú kitöltött kérdőív az elemzéshez.

Kapcsolódó cikkeink