A millenniumi és a Z generációs vásárlók a termékre és nem az áruházra keresnek online vásárláskor
A Z generáció (60%) és az ezredfordulósok (63%) többsége inkább közvetlenül, mint egy piactéri platformon vásárol, ha online kiskereskedőtől vagy márkától választ.

A termékre keresünk és kattintunk, nem az áruházra
Ez az ESW felmérésének egyik legfontosabb megállapítása, amelyből az is kiderült, hogy az ezredfordulósok és a Gen Z vásárlók többsége úgy véli, hogy a közvetlen vásárlás személyre szabottabb élményt nyújt a célzott ajánlatok miatt. A felmérés, a „Global Voices: Q2 2022” című felmérés során 14 országban több mint 14 000 fogyasztót kérdeztek meg.
Az adatokból kiderült, hogy bár a közösségi média a termékfelfedezés legfontosabb hajtóereje, az üzletben történő vásárlás még mindig csak a harmadik helyen áll. Ami a közösségi platformokat illeti, az Instagram végzett az első helyen, amelyet a YouTube és a TikTok követett.
„A fiatalabb fogyasztók vásárlási preferenciái azt mutatják, hogy a kiskereskedőknek és a márkáknak erőteljes, közvetlenül a fogyasztóknak szóló e-kereskedelmi és tartalmi stratégiát kell elfogadniuk ahhoz, hogy a jövőben is versenyképesek maradjanak” – mondta Patrick Bousquet-Chavanne, az ESW Americas elnök-vezérigazgatója az eredményekről szóló sajtóközleményben.
A kozmetikumoktól a luxuscikkekig, az ezredfordulósok és a Z generáció jelentősen többet vásárolnak külföldről, mint az X generációsok és a boomerek. Valójában ők legalább kétszer annyit vásárolnak a Baby Boomereknél minden kategóriában, beleértve a ruházati cikkeket is.
A felmérésben részt vevők több mint fele arra számít, hogy vásárlási szokásai nagyjából változatlanok maradnak a következő 12 hónapban. Tízből majdnem ketten (19%) tervezi, hogy növeli online költéseit, míg 10-ből további 2 (22%) talán csökkenti kiadásait. A fogyasztók Kínában (45%), Indiában (27%) és Japánban (25%) azt mondják, hogy nagyobb valószínűséggel növelni fogják a vásárlásokat. Nemzedékenként: az ezredfordulósok 23%-a és a Z generáció 20%-a várhatóan növelni fogja a vásárlásokat, míg a ugyanígy a Z generáció 26%-a és 23%-a Baby Boomerek 23%-a számít arra, hogy csökkenteni fogja online költekezését.
A dél-afrikai (37%), mexikói (36%) és oroszországi (34%) fogyasztók pénzügyileg konzervatívabbak, mint a világ többi részén élő fogyasztók. A dél-afrikaiak (44%) szintén nagyobb valószínűséggel
aggódnak a munkahely és a gazdasági bizonytalanság miatt, őket követik az Egyesült Arab Emírségek (34%).
A fogyasztók által a határokon átnyúló vásárlás mellett felhozott legfőbb okok közé tartozik a külföldi weboldalon történő vásárlással kapcsolatos pozitív tapasztalatok (26%), valamint az, hogy kevesebbet fizetnek, mint belföldön (26%), és olyan termékek felfedezése, amelyeket helyben nem találnak (25%). A másodlagos okok között szerepelnek a termékválaszték és a helyi elérhetőség hiánya.
A legtöbb esetben a fogyasztók a generációs demográfiai csoportok között egyenletesen oszlottak meg. A szállítási költségekkel és a szállítási idővel kapcsolatos aggodalmak szempontjából a Baby Boomer korosztály kissé jobban aggódik a költségek miatt, mint a többiek.
A világjárvány miatt felmerülő egészségvédelmi és biztonsági aggodalmak hatása a vásárlásra csak a fogyasztók 11-13%-a számára releváns: a baby boomerek és az ezredfordulósok egyenlő arányban hivatkoznak erre. A millenniumiak azonban nagyobb valószínűséggel vesznek igénybe olyan kiskereskedőket, amelyek a fenntarthatóságot és a környezetbarát gyakorlatokat részesítik előnyben.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >