A millenniumi és a Z generációs vásárlók a termékre és nem az áruházra keresnek online vásárláskor

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 07. 10:47

A Z generáció (60%) és az ezredfordulósok (63%) többsége inkább közvetlenül, mint egy piactéri platformon vásárol, ha online kiskereskedőtől vagy márkától választ.

A termékre keresünk és kattintunk, nem az áruházra

Ez az ESW felmérésének egyik legfontosabb megállapítása, amelyből az is kiderült, hogy az ezredfordulósok és a Gen Z vásárlók többsége úgy véli, hogy a közvetlen vásárlás személyre szabottabb élményt nyújt a célzott ajánlatok miatt. A felmérés, a „Global Voices: Q2 2022” című felmérés során 14 országban több mint 14 000 fogyasztót kérdeztek meg.

Az adatokból kiderült, hogy bár a közösségi média a termékfelfedezés legfontosabb hajtóereje, az üzletben történő vásárlás még mindig csak a harmadik helyen áll. Ami a közösségi platformokat illeti, az Instagram végzett az első helyen, amelyet a YouTube és a TikTok követett.

„A fiatalabb fogyasztók vásárlási preferenciái azt mutatják, hogy a kiskereskedőknek és a márkáknak erőteljes, közvetlenül a fogyasztóknak szóló e-kereskedelmi és tartalmi stratégiát kell elfogadniuk ahhoz, hogy a jövőben is versenyképesek maradjanak” – mondta Patrick Bousquet-Chavanne, az ESW Americas elnök-vezérigazgatója az eredményekről szóló sajtóközleményben.

A kozmetikumoktól a luxuscikkekig, az ezredfordulósok és a Z generáció jelentősen többet vásárolnak külföldről, mint az X generációsok és a boomerek. Valójában ők legalább kétszer annyit vásárolnak a Baby Boomereknél minden kategóriában, beleértve a ruházati cikkeket is.

A felmérésben részt vevők több mint fele arra számít, hogy vásárlási szokásai nagyjából változatlanok maradnak a következő 12 hónapban. Tízből majdnem ketten (19%) tervezi, hogy növeli online költéseit, míg 10-ből további 2 (22%) talán csökkenti kiadásait. A fogyasztók Kínában (45%), Indiában (27%) és Japánban (25%) azt mondják, hogy nagyobb valószínűséggel növelni fogják a vásárlásokat. Nemzedékenként: az ezredfordulósok 23%-a és a Z generáció 20%-a várhatóan növelni fogja a vásárlásokat, míg a ugyanígy a Z generáció 26%-a és 23%-a Baby Boomerek 23%-a számít arra, hogy csökkenteni fogja online költekezését.

A dél-afrikai (37%), mexikói (36%) és oroszországi (34%) fogyasztók pénzügyileg konzervatívabbak, mint a világ többi részén élő fogyasztók. A dél-afrikaiak (44%) szintén nagyobb valószínűséggel
aggódnak a munkahely és a gazdasági bizonytalanság miatt, őket követik az Egyesült Arab Emírségek (34%).

A fogyasztók által a határokon átnyúló vásárlás mellett felhozott legfőbb okok közé tartozik a külföldi weboldalon történő vásárlással kapcsolatos pozitív tapasztalatok (26%), valamint az, hogy kevesebbet fizetnek, mint belföldön (26%), és olyan termékek felfedezése, amelyeket helyben nem találnak (25%). A másodlagos okok között szerepelnek a termékválaszték és a helyi elérhetőség hiánya.

A legtöbb esetben a fogyasztók a generációs demográfiai csoportok között egyenletesen oszlottak meg. A szállítási költségekkel és a szállítási idővel kapcsolatos aggodalmak szempontjából a Baby Boomer korosztály  kissé jobban aggódik a költségek miatt, mint a többiek.

A világjárvány miatt felmerülő egészségvédelmi és biztonsági aggodalmak hatása a vásárlásra csak a fogyasztók 11-13%-a számára releváns: a baby boomerek és az ezredfordulósok egyenlő arányban hivatkoznak erre. A millenniumiak azonban nagyobb valószínűséggel vesznek igénybe olyan kiskereskedőket, amelyek a fenntarthatóságot és a környezetbarát gyakorlatokat részesítik előnyben.

retailcustomerexperience.com

 

Kapcsolódó cikkeink