A Millenáris parkban mutatkozik be a magyar kávés szakma
Ötven kiállító kávéi, kiegészítői és egyéb termékei, barista bajnokságok és tizenkét kísérőprogram várja a 11. KávéBár Bazár közönségét szombaton és vasárnap a Millenáris park B csarnokában.
A látogatók a belépőjegy megvásárlásával több százféle kávét, ezek mellett pedig borokat, söröket, párlatokat és egyéb italkülönlegességeket kóstolhatnak a standokon. A belépő mellé egy újrahasznosított kávéspohár is jár a korlátlan kóstoláshoz – közölték az MTI-vel csütörtökön a szervezők.
A KávéBár Bazár két napja alatt három bajnokságot rendeznek meg. Szombaton tartják meg a „civil” kávésok országos versenyét, a Magyar Amatőr Barista Bajnokságot, melyet azonban a professzionális szabályok szerint bonyolítanak le. Ezzel egy időben kerül sor a Professional Cup Tasters Challenge versenyre, vagyis a kávékóstolók megmérettetésére, melynek nyertese a spanyolországi Xorxios nyerskávé-kereskedő cég nemzetközi cupping továbbképzésén vehet részt.
Vasárnap a bárosok is megmérkőzhetnek a pult mögött: a Stay Woke Cocktail Competition verseny indulóinak kreatív, élénkítő koktélokat kell készíteniük.
A bajnokságok mellett szombat délután a Latte Art Bar pultjában készülnek majd a legszebben öntött tejhabok, amelyeket az amatőr baristák készítenek, és a közönség szavazhatja meg a nyertest, aki egy profi kávégéppel lehet gazdagabb.
A kísérőprogramok során olyan témák kerülnek elő, mint a karrierépítés, karrierváltás, a fenntarthatóság és környezetvédelem a kávépiacon, hazai és nemzetközi üzleti trendek, illetve lesz vállalkozói fórum is leendő kávézó-tulajdonosok számára.
Idén is több korlátozott létszámú vezetett kóstolót tartanak, melyek során többek között japán szakék, spanyol vörösborok, érlelt rumok, japán és kínai teákig kerülnek a poharakba. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >