A mesterséges intelligencia új munkahelyeket teremt
A mesterséges intelligencia új munkahelyeket teremt, és egyszerűbbé teszi az emberek életét – közölte a Mesterséges Intelligencia (MI) koalíció elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán.
Jakab Roland elmondta: sokan azt gondolják, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkahelyeket, ezért fontos tudatosítani az emberekkel az abban rejlő lehetőségeket.
A mesterséges intelligencia akcióterv részeként ezért a koalíció tudatosító kampányokat folytat: szeretnék egymillió emberhez eljuttatni a mesterséges intelligenciával kapcsolatos alapfogalmakat, százezer embernek pedig mesterséges intelligencia alapkurzust biztosítanak – tette hozzá.
Beszélt arról is, hogy nagy mennyiségű adat áll rendelkezésre, amelyek alapján alkalmazásokat lehet létrehozni, ezért adatpiac-teret hoznak majd létre, amely összeköti az adatigénylőket és azokat, akik adatokat szeretnének megosztani.
Felsőoktatási intézményekből és az Eötvös Lóránd Kutatási Hálózat intézeteiből pedig konzorciumot hoznak létre, amelynek feladata, hogy szervezze és koordinálja a mesterséges intelligencia alap és alkalmazott kutatásokat – mondta a koalíció elnöke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan szabadíthatja fel a kreativitást a mesterséges intelligencia?
Az elmúlt több mint egy évtized során a Galaxy okostelefonok…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >