A méret a lényeg a háztartásipapíráru-piacon
A háztartásipapíráru-piacon az elmúlt évben minden főbb kategória (toalettpapírok, papír zsebkendők, háztartási törlőkendők) növekedett értékben 2014-hez képest a GfK háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait monitorozó ConsumerPanel adatai szerint. A forgalom szempontjából meghatározó toalettpapírok 5 százalékos növekedése mellett a legdinamikusabb növekedés a háztartási törlőkendők piacán ment végbe, ahol 10 százalék fölé emelkedett a forgalom. A legerősebb hajtóerő a sajátmárkás termékekben van még mindig, azonban a márkás termékek is erősödtek.
Az elmúlt években folyamatos és nagyjából egyenletes átstrukturálódás zajlott le a toalettpapír-piacon. Nőtt a magasabb rétegű termékek részaránya, és a kiszereléseknél is folyamatosan jelentek meg az egyre nagyobb, 20 tekercs feletti csomagok: előbb a 24, majd a 32, sőt már a 40 tekercs feletti kiszerelések is elterjedtek. Ezzel egy időben a vásárlói szokások is átalakultak, hiszen azt látjuk, hogy amíg a vásárlásonkénti tekercsszám nő, addig a vásárlási alkalmak száma csökken.
Míg a sajátmárkás termékek mind értékben, mind volumenben növekedni tudtak, addig a márkázott termékek volumene több mint 2 százalékkal visszaesett. Ennek oka, hogy vásárlókat vesztettek a márkák. A jövőben mindenképpen az tűnik a toalettpapír-piacon a nagy kérdésnek, hogy ki tud nagyobb vásárlói bázist megszólítani és megtartani, mert ezzel biztosíthatja a fejlődést.
A papírzsebkendő-piacon hasonló trendeket figyelhetünk meg, mint a toalettpapíroknál. Változatlanul a háromrétegű zsebkendők dominálnak, de dinamikusan fejlődik a négyrétegű szegmens is. A kiszerelések szempontjából egyértelműen a zacskós (90, 100 darabos) szegmens forgalmi 6 százalékos növekedése tölt be meghatározó szerepet. Azonban vásárlói szempontból a dobozos kiszerelés tudott több vásárlót vonzani, amivel a legerősebb 6 százalékos vásárlószám-növekedést érte el.
A háztartási törlőkendők piacán szintén a két- és háromrétegű termékek dominálnak, és a nagyobb kiszerelések a meghatározóak. Ez a kategória a vásárlók számában a teljes kategória szintjén 3 százalékos növekedést tudott felmutatni, szemben a toalettpapírral és a zsebkendővel, amelyek vásárlót vesztettek.
A kategóriákra vásárlói kosaranként fordított költések egyértelműen növekedtek, de az egyes kategóriákra jellemző vásárlási gyakoriság már eltérő képet mutat. Így a kulcs a további vásárlók toborzása, illetve vonzása kell, hogy legyen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: az áttörés még mindig várat magára
A K&H fenntarthatósági index legutóbbi eredményei alapján a fenntarthatóság iránti…
Tovább olvasom >