A méret a lényeg a háztartásipapíráru-piacon
A háztartásipapíráru-piacon az elmúlt évben minden főbb kategória (toalettpapírok, papír zsebkendők, háztartási törlőkendők) növekedett értékben 2014-hez képest a GfK háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait monitorozó ConsumerPanel adatai szerint. A forgalom szempontjából meghatározó toalettpapírok 5 százalékos növekedése mellett a legdinamikusabb növekedés a háztartási törlőkendők piacán ment végbe, ahol 10 százalék fölé emelkedett a forgalom. A legerősebb hajtóerő a sajátmárkás termékekben van még mindig, azonban a márkás termékek is erősödtek.
Az elmúlt években folyamatos és nagyjából egyenletes átstrukturálódás zajlott le a toalettpapír-piacon. Nőtt a magasabb rétegű termékek részaránya, és a kiszereléseknél is folyamatosan jelentek meg az egyre nagyobb, 20 tekercs feletti csomagok: előbb a 24, majd a 32, sőt már a 40 tekercs feletti kiszerelések is elterjedtek. Ezzel egy időben a vásárlói szokások is átalakultak, hiszen azt látjuk, hogy amíg a vásárlásonkénti tekercsszám nő, addig a vásárlási alkalmak száma csökken.
Míg a sajátmárkás termékek mind értékben, mind volumenben növekedni tudtak, addig a márkázott termékek volumene több mint 2 százalékkal visszaesett. Ennek oka, hogy vásárlókat vesztettek a márkák. A jövőben mindenképpen az tűnik a toalettpapír-piacon a nagy kérdésnek, hogy ki tud nagyobb vásárlói bázist megszólítani és megtartani, mert ezzel biztosíthatja a fejlődést.
A papírzsebkendő-piacon hasonló trendeket figyelhetünk meg, mint a toalettpapíroknál. Változatlanul a háromrétegű zsebkendők dominálnak, de dinamikusan fejlődik a négyrétegű szegmens is. A kiszerelések szempontjából egyértelműen a zacskós (90, 100 darabos) szegmens forgalmi 6 százalékos növekedése tölt be meghatározó szerepet. Azonban vásárlói szempontból a dobozos kiszerelés tudott több vásárlót vonzani, amivel a legerősebb 6 százalékos vásárlószám-növekedést érte el.
A háztartási törlőkendők piacán szintén a két- és háromrétegű termékek dominálnak, és a nagyobb kiszerelések a meghatározóak. Ez a kategória a vásárlók számában a teljes kategória szintjén 3 százalékos növekedést tudott felmutatni, szemben a toalettpapírral és a zsebkendővel, amelyek vásárlót vesztettek.
A kategóriákra vásárlói kosaranként fordított költések egyértelműen növekedtek, de az egyes kategóriákra jellemző vásárlási gyakoriság már eltérő képet mutat. Így a kulcs a további vásárlók toborzása, illetve vonzása kell, hogy legyen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >