A Mercedes-beruházás fellendítette a kecskeméti szállodaforgalmat
Míg országos szinten enyhe visszaesés jellemzi a külföldi és hazai vendégforgalmat a szállodákban, Kecskeméten javultak a mutatók, elsősorban a Mercedes-beruházásnak köszönhetően.
A belvárosi Aranyhomok Hotelnek hétfőtől csütörtökig 98 százalékban német vendégei vannak, őket váltják hétvégén a zömmel belföldi turisták, akik Kecskeméten pihennek, a város és a környék nevezetességeire kíváncsiak. „Szálláshelyeink kihasználtsága éves szinten 70 százalék fölötti” – mondta el Gömöri Dóra szállodaigazgató. (Budapesten a szállodák szobakihasználtsága átlagosan 46,8 százalékos volt 2011. január–október között.)
A szintén belvárosi Hotel Három Gúnárnak is jól sikerült a 2011. év, nem utolsósorban a pörgő üzleti utaztatásnak köszönhetően. Hétköznapokon 90 százalékban foglaltak a szobáik, hétvégéken megcsappan a vendégkör, de éves szinten átlagosan több mint 60 százalékos a vendégforgalom. „Az egy éve befejeződött fejlesztések is kamatoztak az év során. Szobáink kényelmesebbek, komfortosabbak lettek, a hivatalos minősítő rendszer szerint négycsillagos lett a szállodánk” – mondta el Juszkó Anita szállodaigazgató.
A lajosmizsei Gerébi Kúria ugyancsak a vállalati vendégkörre specializálódott, sok multinacionális céggel állnak kapcsolatban, melyek elsősorban magyar dolgozóiknak rendeznek tréningeket. „A vendégkör 80 százaléka magyar, a kecskeméti Mercedes-beruházás hatására az utóbbi fél évben emelkedett a külföldi vendégeink száma. Tartottak már nálunk továbbképzést, tréninget úgy a gyár alvállalkozói, mint a beszállítók” – tudtuk meg Pintér László marketingvezetőtől. Másik profiljuk az esküvőszervezés, tavaly több mint 60 pár mondta ki a boldogító igent a Gerébiben.
A Kecskemét–Kadafalván lévő Granada Hotel éves kihasználtsága közel 70 százalékos volt tavaly. „Abszolút emelkedő tendenciát mutatott a kihasználtság az év során, reméljük, ez az év is hasonlóképpen alakul” – bizakodik Nagy Gábor recepcióvezető. „Legfőbb előnyünk az autópálya közelsége, valamint a 200 ingyenes parkolóhely. A hotelt körülölelő zöld területen nagy választékban kínálunk sportolási és egyéb pihenési lehetőséget, ami szintén vendégcsalogató. A szálloda fő profilja a konferenciák, esküvők és egyéb családi rendezvények szervezése, melyeket öt különféle méretű rendezvényteremben bonyolítunk. Az elmúlt évben közel 500 alkalommal választottak bennünket ügyfeleink, vették igénybe különféle cateringszolgáltatásunkat” – mondta Nagy Gábor.
(Világgazdaság – Popovics Zsuzsanna)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyarországi vallásturizmus az európai élvonalba tartozik
Az Európai Unió országait megnézve kijelenthetjük, hogy a magyarországi vallásturizmus,…
Tovább olvasom >Megújul a Tiszafüredi Szabadvízi Strand és környezete
Megújul 300 millió forintból a Tiszafüredi Szabadvízi Strand és környezete,…
Tovább olvasom >Közülük választják ki az idei Év Bortermelőjét
Lezárult Az Év Bortermelője Magyarországon díj 2024-es jelölési szakasza. 850…
Tovább olvasom >