A mentes termékek piacán indítana felmérést a NAK munkacsoportja
Komplex felmérést indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a mentes termékek piacán. A NAK Mentes munkacsoportján belül megalakult Piackutatás alcsoport célja, hogy feltérképezzék az úgynevezett mentes termékek iránti fogyasztói igényeket, szokásokat, emellett részletes adatokat nyerjenek ezen áruk kiskereskedelemben elfoglalt helyéről. A felmérésre a tervek szerint 2025. nyarán kerülhet sor.

Az alcsoport a részletes információk gyűjtése érdekében több kutatást is indítana
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarán belül 2024 tavaszán alakult meg a Mentes termékek munkacsoportja, amelynek célja elsősorban – a fogyasztók érdekében – az előállítók szakmai támogatása, valamint érdekeik képviselete a termékkörök szabályozási környezetének alakítása során. A munkacsoportban a gyártók, a kereskedők, a kutatók és a szakértők megosztják egymással a termék- és a gyártás-technológiai fejlesztési eredményeket, valamint segítik egymást a felmerülő nehézségek kezelésében. A csoport elősegíti a szakmai együttműködést és a tudásmegosztást a területen tevékenykedő vállalkozások között.
A napokban megtartotta első ülését a Mentes munkacsoporton belül megalakult Piackutatási alcsoport, amelynek célja a mentes termékek kínálatának megismerése és a fogyasztói igények részletes feltérképezése. A fogyasztói preferenciákról, vásárlási szokásokról és az azokat befolyásoló tényezőkről egy online kérdőív segítségével indulhat majd adatgyűjtés. Ennek eredményei várhatóan a többi alcsoport – Adózás, illetve Edukációs alcsoport – munkáját is hasznos információval fogja támogatni. Emellett hozzájárulna a 2018-as Gluténmentes élelmiszerek kiadvány megújításához, valamint a hazai előállítók termékfejlesztési és piactervezési tevékenységéhez is érdemben használható eredményeket szolgáltathat.
Az alcsoport a részletes információk gyűjtése érdekében több kutatást is indítana, amelyek közül lehetőségként kínálkozik a kiskereskedelmi polcfelmérés, valamint a piackutató cégek által végzett reprezentatív felmérések során gyűjtött adatok célzott lekérdezése. Első lépésként a gluténmentes termékekre koncentrálva indulhat el a kutatás, amelyre a tervek szerint 2025. nyarán kerülhet sor.
Világszerte, így hazánkban is egyre több ember szenved gluténérzékenységtől, tejfehérje-allergiától, tejcukor-érzékenységtől (laktózintoleranciától) és cukorbetegségtől. A táplálkozási allergiától szenvedők számára biztosítanak megfelelő alternatívát a különböző mentes termékek. A munkacsoport célja, hogy az igények felmérését követően a hazai előállítású termékek minél nagyobb arányban tudjanak megfelelni a keresletnek.
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Az európai piac több mint felének kiszolgálására is elegendő a magyar tormatermés
A húsvét közeledtével minden évben ugrásszerű növekedésnek indul a különböző…
Tovább olvasom >„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >