Öt év után mennyiségben is nőtt a kozmetikumok és a háztartási vegyi áruk forgalma
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 333 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2014-ben; 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve legutóbb 2010-ben nőtt a forgalom. Tavaly azonban újra növekedést, plusz 2 százalékot regisztrálhatott a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az előző évhez viszonyítva.
Átlag felett nőtt a boltok bevétele tavaly, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú húsz termék közül kilencből: például pelenkából, öblítőből és fogkrémből 9-9, mosószerből 8, toalett papírból 7 százalékkal.
– Azt is tükrözik a kiskereskedelmi forgalom kedvezőre fordult trendjei, hogy az első, majd a második és harmadik negyedévben a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe egy több éves időszak rekord szintjét érte el. Az index hatása tapasztalataink szerint két-három negyedév múlva érvényesül a kiskereskedelmi forgalomban – mutat rá Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Tavaly fokozatosan javult a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok mennyiségi eladásának trendje; az első negyedévben még némi csökkenést regisztráltunk, az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva. Azután pozitívra változott a termékcsoport bolti forgalmának trendje, és a negyedik negyedévben már 3 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint tavalyelőtt az utolsó három hónap alatt. Ha figyelembe vesszük, hogy az előző években csökkent a forgalom, akkor a tavalyi pozitív mennyiségi trend a visszatérés kezdetét jelentheti a néhány évvel ezelőtti magasabb fogyasztási szinthez.
Továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyi szakboltokra koncentrálódik a háztartási vegyi áru és kozmetikum eladása; együttesen 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is, érték szempontjából. Annyi változott, hogy a 2 500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 2 százalékponttal, 34 százalékra csökkent. Ezzel egy időben pedig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornáé 1 ponttal, 20 százalékra emelkedett. A drogériáké pedig szintén 1 ponttal 32 százalékra..
Ami a régiók trendjeit illeti, mindegyikben nagyobb lett az értékben mért forgalom. Átlag felett, 9 százalékkal nőtt az északnyugati megyékben a boltok bevétele háztartási vegyi áruból és kozmetikumból. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Meglepően jól teljesítenek a L’Oreal részvényei
A L’Oreal részvényei pénteken jelentős, 5%-os emelkedést mutattak, ami a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >