A mélyhűtött élelmiszerek a legfiatalabbak kedvencei
A GfK Hungária étkezési szokásokat feltérképező megkérdezése során minden második válaszadó jelezte, hogy kifejezetten szívesen fogyaszt mélyhűtött élelmiszert. E termékeket az átlagnál nagyobb arányban kedvelik a legfiatalabbak, az egyedülállók és a magasabb nettó jövedelemmel rendelkező háztartások.Mélyhűtött termékeket hazánkban a lakosság több mint fele fogyaszt különösen szívesen – állapítható meg a GfK Hungária lakosság étkezési szokásait kétévente felmérő tanulmánya. A mélyhűtött termékek rajongóinak aránya 2005 (55 százalék) és 2007 (56 százalék) között nem változott.
A mélyhűtött termékeket egyaránt különösen szívesen fogyasztják a hölgyek és a férfiak is, arányukban számottevő különbség nem mutatkozik. A korosztályos bontás azt tükrözi, hogy a 15–19 évesek kedvelik legnagyobb arányban a mélyhűtött termékeket (79 százalék). A kedveltség a kor előrehaladtával jellemzően csökken, és a 60 éves és ennél idősebb korosztályból már csak 37 százalék nyilatkozott hasonlóképpen.
A mélyhűtött termékeket szívesen fogyasztók körében az átlagnál nagyobb arányban vannak jelen családi állapotuk szerint egyedülállók (66 százalék), valamint azok a háztartások, amelyek havi nettó jövedelme 200 000 forint körül alakul, illetve ennél több, valamint a Pest megyében és a Dél-Dunántúlon élők.
Mélyhűtött termékeket jellemzően hetente egy alkalommal fogyasztunk. Minden harmadik megkérdezett jelezte, hogy legalább heti rendszerességgel eszik fagyasztott élelmiszereket. Ez az arány némiképp magasabb a hölgyek körében (37 százalék), illetve – a mélyhűtött ételek kedveltségével összhangban – a legfiatalabb, 15–19 éves korosztályban, ahol minden második fiatal hetente fogyaszt mélyhűtött élelmiszert. A 30–39 éves korosztályban 35 százalék, a legidősebb 60+ korosztályban pedig mindösszesen 24 százalék fogyaszt legalább heti rendszerességgel mirelit élelmiszert.
A mélyhűtött termékeket különösen kedvelők arányának alakulása nem, kor és családi állapot szerint, 2007 (az adatok százalékban kifejezve)
Teljes népességen belül 56
NEM
férfi 54
nő 57
KOR
15–19 éves 79
20–29 éves 63
30–39 éves 56
40–49 éves 51
50–59 éves 55
60 év fölötti 37
CSALÁDI ÁLLAPOT
egyedülálló 66
házas/élettárs 54
elvált/özvegy 46
Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >