A mélyhűtött élelmiszerek a legfiatalabbak kedvencei

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 11. 16. 08:00

A GfK Hungária étkezési szokásokat feltérképező megkérdezése során minden második válaszadó jelezte, hogy kifejezetten szívesen fogyaszt mélyhűtött élelmiszert. E termékeket az átlagnál nagyobb arányban kedvelik a legfiatalabbak, az egyedülállók és a magasabb nettó jövedelemmel rendelkező háztartások.Mélyhűtött termékeket hazánkban a lakosság több mint fele fogyaszt különösen szívesen – állapítható meg a GfK Hungária lakosság étkezési szokásait kétévente felmérő tanulmánya. A mélyhűtött termékek rajongóinak aránya 2005 (55 százalék) és 2007 (56 százalék) között nem változott.
A mélyhűtött termékeket egyaránt különösen szívesen fogyasztják a hölgyek és a férfiak is, arányukban számottevő különbség nem mutatkozik. A korosztályos bontás azt tükrözi, hogy a 15–19 évesek kedvelik legnagyobb arányban a mélyhűtött termékeket (79 százalék). A kedveltség a kor előrehaladtával jellemzően csökken, és a 60 éves és ennél idősebb korosztályból már csak 37 százalék nyilatkozott hasonlóképpen.
A mélyhűtött termékeket szívesen fogyasztók körében az átlagnál nagyobb arányban vannak jelen családi állapotuk szerint egyedülállók (66 százalék), valamint azok a háztartások, amelyek havi nettó jövedelme 200 000 forint körül alakul, illetve ennél több, valamint a Pest megyében és a Dél-Dunántúlon élők.
Mélyhűtött termékeket jellemzően hetente egy alkalommal fogyasztunk. Minden harmadik megkérdezett jelezte, hogy legalább heti rendszerességgel eszik fagyasztott élelmiszereket. Ez az arány némiképp magasabb a hölgyek körében (37 százalék), illetve – a mélyhűtött ételek kedveltségével összhangban – a legfiatalabb, 15–19 éves korosztályban, ahol minden második fiatal hetente fogyaszt mélyhűtött élelmiszert. A 30–39 éves korosztályban 35 százalék, a legidősebb 60+ korosztályban pedig mindösszesen 24 százalék fogyaszt legalább heti rendszerességgel mirelit élelmiszert.

A mélyhűtött termékeket különösen kedvelők arányának alakulása nem, kor és családi állapot szerint, 2007 (az adatok százalékban kifejezve)
Teljes népességen belül 56
NEM
  férfi 54
  nő 57
KOR
  15–19 éves 79
  20–29 éves 63
  30–39 éves 56
  40–49 éves 51
  50–59 éves 55
  60 év fölötti 37
CSALÁDI ÁLLAPOT
  egyedülálló 66
  házas/élettárs 54
  elvált/özvegy 46
Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások

Kapcsolódó cikkeink