A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel, illetve új csarnokelrendezéssel mutatkozik be a ProWein 2025. A borok és a szeszes italok teljes világa képviselteti magát Düsseldorfban. Az exkluzív kísérőprogramok kínálata még vonzóbbá válik a megújult, még magasabb színvonalú „ProWein Forum” -nak köszönhetően, amely aktuális üzleti témákat érint, és elősegíti az ágazaton belüli eszmecserét.
Már most világos, hogy a ProWein 2025-ben is a nemzetközi bor- és szeszesital ágazat csúcstalálkozója lesz. A kiállítói oldalon több, mint 60 nemzet képviselteti magát borokkal és szeszes italokkal. Központi szerepet játszik a rendezvényen a „Business Forum”. Az eddigi „ProWein Forum” bővítésével a magas színvonalú mesterkurzusok mellett további, az ágazat szempontjából releváns aktuális kérdésekről szóló szakértői előadások széles kínálata is elérhető lesz. Ezáltal a ProWein ideje alatt még több lehetőség nyílik kapcsolatteremtésre az iparág vezető szereplőivel és szakértőivel. Peter Schmitz, a ProWein igazgatója hangsúlyozza:
„Annak ellenére, vagy éppen azért, mert a mostani idők kihívást jelentenek, nagy az érdeklődés a ProWein szakvásár felé. Jelentős energiát fordítunk a fejlesztésre, kínálatunk és szolgáltatásaink bővítésére azért, hogy pontosan azt a támogatást nyújtsuk az ágazatnak, amire most nagy szüksége van.”
A borok és szeszes italok teljes világa
A kísérőprogramokat és a bejelentkezett kiállítókat böngészve már most nyilvánvaló, hogy a ProWein 2025 kiemelkedően fog teljesíteni. Az új, koncentráltabb csarnokfelosztást általánosan pozitív fogadtatás övezte. A „Discover the Taste of Tomorrow” mottó jegyében most 11 csarnokban fedezhető fel a borok és a szeszesitalok teljes világa.
Németország ismét erőteljesen képviselteti magát az 1-es és 4-es csarnokban. Természetesen ott van az összes borvidék, a VDP, a MUNDUS VINI kóstolózóna és a Gastro-Lounge „urban gastronomy by #asktoni & ProWein” is. Az egyéni kiállítókat és szövetségeket felvonultató nagy bioszekció, az Organic World különbemutató, és a Fair and Green CARLO fenntarthatósági díj bemutatója számos új impulzust ígér. A no/low szegmens iránti kereslet jelenleg rendkívül magas, így a ProWein Zero területe másfélszeresére növekedett. Az új struktúrához igazodva a 4. csarnokba költözik a „Concept Store”, mely a bor- és szeszesital eladáshelyi marketingeszközeit mutatja be, de itt található majd a „Packaging & Design“ különbemutató is, italcsomagolási módok széles választékával.
Olaszország a világ legnagyobb bortermelője, emellett pedig Európa egyik legszélesebb szőlőfajta-választékával is büszkélkedhet. A „Bella Italia” jelenléte a ProWein szakvásáron a 15 és 16-os csarnokban ennek megfelelően igen impozáns. A résztvevő cégek köre a kis butikpincészetektől, a nemzetközi színtéren még újoncoktól, a hagyományokban gazdag, exporterős cégekig terjed. Emellett ismét mind
a 20 régió képviselteti magát, köztük az olasz külkereskedelmi ügynökség (Italian Trade Agency – ITA/ICE) is, amely ingyenes kóstolókkal és mesterkurzusokkal készül.
Franciaország kiemelt kínálatát a 10-es csarnokban mutatja be, amely többek között magában foglalja az exkluzív Champagne Lounge-ot, a „Union des Grands Crus de Bordeaux” nagykóstolót a hétfői vásárnapon, és a France Forum-ot, a Business France ügynökség szervezésében. Minden borvidék képviselteti magát, számos piacvezető borászattal, mint például Castel Frères, Albert Bichot, Boisset vagy Gerard Bertrand. A „Champagne Lounge“ mellett neves pezsgőházak, mint a Nicolas Feuillatte, a Champagne Pannier, a Laurent Lequart, a Champagne Lallier és
a Champagne Mailly is bejelentették részvételüket.
Mint mindig, a spanyol csarnok most is teltházas lesz. Igazi nagy nevek lesznek jelen, mint Miguel Torres, Codorniu, Marques de Caceres, Garcia Carrion, Spanish Fine Wines, Pere Ventura vagy Felix Solis. Ehhez számos, régiós megjelenés is csatlakozik, ilyenek például: Valenciana és Castilla y León, emellett fontos résztvevő még az ICEX és La Rioja.
Az Újvilág is teljes sokszínűségében mutatkozik be új helyszínén, a
12. csarnokban. Az USA-t Oregon, Kalifornia és Washington fogja képviselni.
Dél-Amerikából Chile, Argentína, Brazília és Uruguay csatlakozik, kiegészülve számos dél-afrikai termelővel. Óceániát Ausztrália és
Új-Zéland, Ázsiát pedig Japán, Korea és Kína képviseli, többek között.
A nemzetközi szakmai látogatók Portugália teljes borkínálatát új helyszínen, a 9. csarnokban találhatják, ahol a közép- és kelet-európai országok is erőteljes jelenléttel képviseltetik magukat, várhatóan 15 országstanddal, köztük a magyar közösségi stand is. Görögország szintén új helyre költözik, a jövőben Ausztriával együtt, a 17. pavilonban mutatják be boraikat.
Szeszes italok a reflektorfényben
A szeszes italok szegmense szintén kiemelt figyelmet kap. A 2024-ben sikeresen debütált „ProSpirits” márkavilág folytatja sikersorozatát, és visszatér az 5. pavilonba. A klasszikus italok mellett olyan trendtémák kerülnek a középpontba, mint a whisk(e)y, az alacsony alkoholtartalmú italok, a rum, és a gyümölcspárlatok. Külön szeszes italos kóstolózónát, és egy bárt is tervez ezen a területen az ISW (Meininger’s International Spirit Award). A 7. csarnokban, a „ProSpirits” közvetlen szomszédságában ismét a „same but different” különbemutató kapott helyet, amely a városi bárszcéna világát mutatja be. A kézműves szeszes italok, a kézműves sörök és a cider folyamatosan növekvő szegmenseinek fontos szereplőit találhatják itt a látogatók – akik jellemzően a trendgasztronómiából, a bárközösségből, vagy az élelmiszer-kiskereskedelemből érkeznek. Mindegyik terület igazi látogatómágnes, melyek a szeszes italok iránti erős keresletre reagálnak.
Magyar kiállítók
A hagyományokhoz híven 2025-ben is több magyar kiállítót üdvözölhetünk a ProWein szakvásáron. A főbejárat melletti, 9. pavilonban kap helyet a Magyar Bormarketing Ügynökség több, mint 300 m2-es közösségi standja.
A borászatok mellett 2025-ben is szerveznek mesterkurzusokat és kóstolókat a borágazat nemzetközileg elismert képviselőinek részvételével.
Évek óta visszatérő egyéni kiállító a Grand Tokaj pincészet és a Heritage Hungarian Wines kereskedői stand több kiváló borászat képviseletében.
A ProSpirit pavilonban szintén évek óta biztosít közösségi megjelenést magyar pálinkafőzdéknek a Pálinka Nemzeti Tanács, de visszatérő kiállító itt a Tokaj Spirit is, likőrjeikkel. A „same but different” különbemutató keretében pedig a Kunságszesz mutatja be a Mátyás és Pilvax likőröket.
A „Newsflash” naprakészen tartja az iparágat
ProWein honlapján (www.prowein.com) elérhető „Newsflash” rendszeres friss információkkal és hírekkel szolgál. A „Newsflash” bepillantást nyújt a ProWein 2025 előkészületeibe: új kiállítók, kínálatok és kulisszatitkok is megosztásra kerülnek.
Kapcsolódó cikkeink
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat
Fehérbor kategóriában a tokaji Bott Pince 2021-es Csontos furmintja, a…
Tovább olvasom >Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >