A meggypiacon termés- és árprognózis rendszert hoznak létre
A piaci átláthatóság növelése érdekében termés- és árprognózis rendszert hoz létre a Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB), valamint a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az ipari meggy piacán – mondta a FruitVeB elnöke hétfőn az MTI-nek.
Ledó Ferenc közölte, a rendszert, amely április közepén a meggyfák virágzását követően kezdi meg működését, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) megbízása alapján dolgozta ki a két szervezet.
A rendszer működtetésére azért van szükség, mert a magyar ipari meggypiacon az utóbbi másfél évtizedben olyan nagy volt az áringadozás – 60-230 forint közötti -, amelyhez a piaci szereplők nem tudtak alkalmazkodni. Az termés- és az ár előrejelzés a piaci viszonyok ismeretét, az ahhoz való alkalmazkodást kívánja aktív módon segíteni a piaci szereplők előzetes tájékoztatásával – húzta alá a FruitVeB elnöke.
Az árprognózis lényege – mondta Ledó Ferenc -, hogy az árcentrumból kiindulva bizonyos korrekciós tényezők felhasználásával (például: a várható termés mennyisége, a meggybefőtt készletszintje, az export mennyisége) vetítse előre a várható piaci viszonyokat. A prognosztizált ár kizárólag csak orientációs célt szolgál, a spekulációt kívánja megelőzni, az átláthatóság javításával.
A FruitVeB elnöke megjegyezte: annak érdekében, hogy a rendszer a lehető leghatékonyabb legyen, a magyar mellett a lengyel és a szerb – másik két nagy európai termelő – ipari meggy piaci adatait is be kívánják szerezni, a pontos tájékoztatás érdekében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Előresietett a természet: korábban indul a bogyós gyümölcsök szezonja
Az idei meleg tél és enyhe tavasz következtében a természet…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >