A megbízható Forrás
A 100 százalékban magyar tulajdonban levő Forrás Áruház Kft. három C+C üzletének – Ebes, Miskolc, Nyíregyháza – sikere bizonyítja a csatorna és beszerzési forma létjogosultságát a kelet-magyarországi régióban. A szabályozási környezet változása pedig a kisboltok erősödését, így a C+C előretörését jelentheti. A jelen és jövő kihívásairól és lehetőségeiről Kerekes Tibor ügyvezetőt kérdeztük.
A Forrás Áruház Kft. 2010-ben kezdte meg tevékenységét.
– Nagy népszerűségnek örvend a kiskereskedők körében a már 5. éve működő ebesi áruházunk. Kezdetben senki sem gondolta, hogy eredményesek lehetünk itt, a kukoricaföld közepén – kezdi a beszélgetést a Forrás Áruház Kft. ügyvezetője.
A közeli híres hőforrásokra is utal a szerencsés névválasztás, amely aztán a jelmondatban új értelmet kapott: „A megbízható Forrás”. A stratégiát is összefoglalja ez a szlogen, hiszen a környékbeli kiskereskedők tiszta, rendezett körülmények között mindent beszerezhetnek itt, amit a kiszállítási értékhatárok vagy a nagykereskedők választéka miatt nem kaphatnak meg a túrajáratokon keresztül. Itt akár néhány darabot is választhatnak a kurrens vagy prémium cikkekből, friss áruból, de az ügymenethez szükséges irodaszereket, sőt az üzlet takarításához szükséges kellékeket is beszerezhetik versenyképes áron.
Vevőbarát közeg
Tágas parkolóból juthatnak be a vevők a Forrás áruházakba, ahol a vevőszolgálat állítja ki a vevőkártyát, ami a belépés feltétele. Vásárlási limit nincs, már 1-2 hiányzó termékért is érdemes beugrani a környékbeli kisboltosoknak, vendéglátósoknak.
– Szezontól függően 11-14 ezer cikkelemmel dolgozunk, amelyben megtalálhatóak a zöldség-gyümölcsök, előhűtött húsáruk, italok, élelmiszerek, vegyi áruk. Legújabb büszkeségünk a fa boltívvel kiemelt, növekvő fogyasztói igényekre választ adó Diabetika, Bio és Reform részlegünk – mondja az ügyvezető.
A 4000 m2-es eladótér tudatosan vezeti végig a kategóriák között a vevőket, tágas közlekedő utakat biztosítva a nagyméretű kocsiknak is. A naprakész, pontos árkommunikációról a Pricer elektronikus árcímkék gondoskodnak, így garantálva, hogy a kasszáknál, háttérrendszereken és a polcokon mindig a megfelelő, azonos ár jelenjen meg. Ez a korszerű technikai megoldás is elősegíti, hogy a dolgozók a vevőkre és a termékekre koncentráljanak, a kiszolgálás minőségét emeljék. A több mint 1500 vevő többnyire törzsvásárló, rendszeresen visszatér a segítőkész személyzet és a megbízható minőség miatt.
– Szeretik vevőink az akciókat is. A havi újságban megjelenő promóciók mellett kéthetente itt, az eladás helyén is készülünk kedvezményekkel, árengedménnyel és hozzáadott értéket nyújtó ajánlatokkal – utal a raklapos kihelyezéseken látványos akciós kommunikációval bemutatott termékekre az ügyvezető.
Kerekes Tibor kisgyermek kora óta érdeklődik a kereskedelem iránt. Egy nyári vakációból több hetet töltött a göngyölegraktárban üvegválogatással. Középiskolás korában kiszállító sofőrként dolgozott, egyetemi évei alatt pedig a Forrás áruház különböző részlegeivel ismerkedett meg. Szakmai gyakorlatát is itt töltötte, majd italbeszerző lett és az italosztály vezetését is kipróbálta. A debreceni egyetemen kereskedelem és marketing szakon szerzett diplomát. Diplomamunkáját vevőkapcsolatok témában írta, amihez bőségesen merített a „megbízható Forrás”-ból. Az italkategóriára és a borrészlegre továbbra is kiemelten figyel, amiről a minőségi, prémiumborokat is felvonultató kínálat és a fapolcos, ízléses kihelyezés is tanúskodik.
Régiós szemlélet
2011-ben nyílt meg a miskolci Forrás áruház, majd 2013-ban a nyíregyházi egység, így összesen már 152 alkalmazottat foglalkoztat a vállalat. Sokan polcfeltöltőként kezdték, és mára már osztályvezetői pozícióban dolgoznak. Nagyon alacsony a fluktuáció, a dolgozók szeretik a munkahelyüket, hiszen kevés az ilyen megbízható, jó munkakörülményeket, modern infrastruktúrát biztosító munkáltató a környéken.
Az áruházakban a vevők igényeit folyamatosan felmérik, odafigyelnek a javaslatokra, ötletekre, és ajánlással, tájékoztatással is segítik vásárlóikat. A tipikus magyar termékekért a román határ túloldaláról is átjönnek a kiskereskedők, hiszen a magyarlakta településeken a magyar feliratos termékek különösen kedveltek.
A 3 egységben megjelennek a régió tipikus termékei, amit a vevők kifejezetten keresnek, így például az újfehértói kukoricapuffancs vagy a nyíregyházi konzerv. Bizonyos termékek pedig lokálisan kerülnek listázásra, például a liszt mindhárom helyen különböző, helyi – nyíregyházi, miskolci, hajdúsági – malomból kerül beszállításra. Ez a lokálpatriotizmus a száraztészta-kategóriára is jellemző, amit szintén figyelembe vesznek a választék kialakításakor.
– A szezonok mindig új színt jelentenek. Tavasszal a virágföld, virágcserép, vetőmagok és a tavaszi nagytakarítás kellékei kerülnek középpontba. Karácsonykor a szaloncukor mellett díszek és szaloncukor-akasztó is kapható.
A változó jogszabályokat nyomon követik, precízen betartják, sőt vevőiket is informálják a vonatkozó rendelkezésekről.
– Vasárnap eddig sem voltunk nyitva, így ez a változás közvetlenül nem érint bennünket. Vevőink, a kisboltosok viszont lehetőségként élhetik meg ezt a helyzetet és átvehetnek a vasárnapi forgalomból bizonyos részt, ha odafigyelnek vásárlóik ez irányú igényeire, így még forgalomnövekedést is realizálhatnak – mondja az ügyvezető.
Válogatott utánpótlás
A motivált, elégedett dolgozók gyermekei is szívesen jelentkeznek a Forrás áruházakba. Nyaranként 3 turnusban fogadnak 3 hetes periódusokban diákmunkásokat, akik rendszerint a következő nyarakon vissza is térnek. A legjobban teljesítő, legtehetségesebb fiatalokból pedig állandó munkatársak lehetnek, akik már ismerik az elvárásokat, rendszereket, körülményeket, így a betanulási időszakban csak az adott szakterülettel kell megismerkedniük.
A betanulási program után minden kollégát a vezetők folyamatosan segítik, képezik a munkavégzés során.
– A dolgozóink fele hölgy. A kereskedelemben különösen fontosak a női értékek, az ő segítőkészségük, empátiájuk, kedvességük nagyban hozzájárul ahhoz, hogy vevőink szeretnek hozzánk járni. Vezetői szinten is hiszünk az esélyegyenlőségben, hiszen az osztályvezetők fele és 2 áruházvezetőnk is a szebbik nem képviselője. Évenként, áruházanként díjazzuk az év dolgozóját, akik között szintén szép számmal találhatók hölgyek – vallja Kerekes Tibor.
A jövőben még több elégedett, hűséges vevőt szeretnének az áruházakba vonzani, még versenyképesebb árakat és választékot kívánnak biztosítani a megszokott, magas színvonalú kiszolgálással, esztétikus, kulturált környezetben. A technikai fejlesztéseket figyelik, ami a régióban releváns, azt alkalmazzák.
– Legfontosabb érték számunkra a bizalom. Vevőink, beszállítóink és dolgozóink bizalma olyan alap, amelyre hosszú távon építkezhetünk, és amely a közös jövő és közös sikereink záloga – szögezi le zárszavában az ügyvezető.(x)
Kapcsolódó cikkeink
Tömegesen zárnak be a kisboltok: a magas költségek és a diszkontok elszívó hatása
Tavaly Magyarországon csak az év második felében mintegy 4000 kisbolt…
Tovább olvasom >Főként a a turizmus és vendéglátás területén volt sok diákmunkás idén nyáron
A kormány idén tizenkettedik alkalommal hirdette meg a Nyári diákmunka…
Tovább olvasom >Diákoknak kínál vonzó (nem csak) szezonális munkalehetőséget a Lidl Magyarország
A Lidl Magyarország idén is széleskörű szezonális munkalehetőséget kínál diákok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >