A McDonald’s 25 éve Magyarországon
Hosszú kígyózó sorok hetekig, sajtburger 26 forintért és eladási rekordok: 1988-ban így nyílt meg az első McDonald’s gyorsétterem Magyarországon. Budapesten a Régiposta utcában a nyitás utáni hetekben csak úgy özönlöttek az emberek – naponta 10-11 ezren. Volt, hogy az étterem lelkes csapata 10-15 vevőt is kiszolgált egy perc alatt. A McDonald’s megjelenésével nemcsak újszerű, finom ízekhez jutottak a vevők, de a gyorsétteremlánc jelenléte egyértelműen jelezte, új korszak kezdődött.
Az első nyitást követően a növekedés folyamatos volt: jelenleg 98 étterem található az ország számos pontján és nincs olyan megye, ahol McDonald’s nélkül maradnának a hamburgerre vágyók. A 25 év alatt csaknem 1 milliárd vendég fordult meg a hazai McDonald’s éttermekben, ami azt jelenti, hogy a magyarországi éttermek ez idő alatt minden európai lakost minimum egyszer vendégül láthattak volna.
Az évente átlagosan 80 millió látogatót fogadó hazai McDonald’s kínálata folyamatosan bővült. Az 1988-as induló választékkal szemben ma már közel 300 termékajánlat közül választhatják ki a vendégek az ízlésüknek, igényeiknek leginkább megfelelőt. A magyar vendégek Európában az elsők között kóstolhatták meg a McReggelit és a McWrap-et. A 25 év alatt volt olyan magyar fejlesztésű szendvics, amelyet más országok is felvettek az állandó termékpalettákra. Erre példa a sertés McFarm szendvics, vagy a reggeli Fresh McMuffin. Ezek a jellegzetesen magyar ételek a külföldi vendégek körében is nagy sikert értek el. Az évek során a McDonald’s egyedi, magyarországi promóciókhoz is fejlesztett termékeket, ilyenek például a Magyar hetek keretében árusított lángos, fasírt és aranygaluska, vagy a tavalyi év egyik kedvence a hartai kolbászos hamburger. Az étteremlánc legújabb, az „Én Hamburgerem” elnevezésű programjában a vendégek által tervezett szendvicsek közül az interneten zajló szavazáson maguk a vendégek választhatják ki a kedvenceiket. A szakmai zsűri által is a legjobbnak ítélt szendvicsek az éttermek menüjébe is bekerülnek.
A McCafé ötlete a régióban elsőként Magyarországon valósult meg. Éppen 10 éve, 2003-ban, a Régiposta utcai McDonald’s-ban nyílt meg az első ilyen kávézó, ma pedig már 37 egységgel a McCafé az ország vezető kávézólánca. A McDonald’s a minőség mellett a fenntarthatóságra is komoly figyelmet fordít ezért valamennyi éttermében és a McCafékban 2008 óta kizárólag a Rainforest Alliance által minősített, fenntartható kávét forgalmaz.
A McDonald’s az elmúlt negyedévszázad alatt a magyar gazdaság komoly szereplőjévé nőtte ki magát. A magyarországi beruházások eddigi összértéke eléri a 37 milliárd forintot, hazai beszállítóktól pedig 97 milliárd forint értékben vásárolt alapanyagokat a vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >