A McDonald’s Magyarországon 800 millió forintot fordít a műanyag eszközök lecserélésére
A magyarországi McDonald’s 800 millió forintot fordít arra, hogy kivonja a rendszeréből az egyszer használatos műanyagokat – közölte az étteremlánc az MTI-vel csütörtökön.
A McDonald’s azt vállalta, hogy 2021 végéig fenntartható erdőgazdálkodásból származó fa, papír, vagy rost alapanyagú eszközökkel váltja ki az egyszer használatos műanyag csomagolókat, ahol az élelmiszerbiztonsági szabályok és a technológia ezt megengedik. Ezzel évente csaknem 200 tonna műanyag tűnik el – írták.
Júniustól a műanyag szívószálakat és az evőeszközöket cserélik le fokozatosan, ez egy évre vetítve csaknem 46 millió szívószál, több mint 11 millió kanál, 2 millió villa és kés cseréjét jelenti környezetbarát anyagból készült eszközre. További több millió darabbal csökken a műanyag eszközök felhasználása azzal, hogy lecserélik az italos poharak műanyag fedőit, szeptembertől pedig a műanyag poharakat is. A váltás végeztével a csomagolások 99 százaléka megújuló, újrahasznosított, vagy fenntartható forrásból fog származni – tették hozzá.
A közlemény szerint a McDonald’s globális vállalata 2019 novemberében jelentette be a hulladékcsökkentési programot az európai piacokon. Magyarországon az étteremlánc a hulladékot már több mint 20 éve szelektíven gyűjti, és csaknem 80 százalékban újrahasznosítja, ami tavaly csaknem 3,4 ezer tonnát tett ki – közölték.
A magyarországi McDonald’s 94 éttermet működtet. Üzemeltetőjük, a Progress Étteremhálózat Kft. a nyilvános beszámoló szerint 2019-ben 41 milliárd forint, 2020-ban 37,4 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Adózott eredménye 2019-ben 5,5 milliárd forint, 2020-ban 3,67 milliárd forint lett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >