A McDonald’s lemond a műanyag szívószálakról és pohárfedelekről
A McDonald’s korábban bejelentette, hogy 2020-ra csak újrahasznosított alapanyagú termékeket szeretnének használni – írja az origo. Ennek a törekvésnek a keretében a vállalat teljesen száműzi a műanyag szívószálakat, és a műanyag pohárfedelekkel is hasonló terveik vannak.
A McDonald’s a legnagyobb műanyagszennyező a világon, a vállalat pedig ezen szeretne változtatni. A briteknél vezetik ki először az eldobható szívószálakat, amelyből csak a szigetországban 650 milliót használtak évente 1400 éttermükben. A tervek szerint jövő év márciusáig a műanyag szívószálakat teljes mértékben leváltják a papírból készültek és hasonló sors várhat a poharak műanyagból készült fedeleire.
A McDonald’s brit és ír vezérigazgatója, Paul Pomroy elmondta, hogy a cég élen jár a szívószálak kivezetésében Nagy-Britanniában.
Azonban a francia franchise partnereik megelőzik őket, hiszen ott már egy ideje helyettesítették a műanyag fedeleket is. Hozzátette, hogy éppen ez az előnye egy ekkora franchise-nak, hiszen a partnerek folyamatosan képesek tanulni egymástól és megosztani tapasztalataikat.
A brit környezetvédelmi miniszter, Michael Gove még korábban jelentette be, hogy a kormány teljesen betiltja a műanyag szívószálakat és fülpálcikákat, az új szabályozás pedig 2019 októbere és 2020 októbere között lép majd érvénybe.
A McDonald’s a hónap elején közölte, hogy elébe megy a változásoknak és a műanyag szívószálak helyett papírból készülteket fog használni a jövőben.
Emellett elkezdtek kísérletezni a lebomló pohárfedelekkel is, de ez csak egyike a vállalat által vezetett projekteknek, amelyek célja, hogy visszaszorítsák a műanyaghasználatot. Pomroy ezek közül kiemelte, hogy jelenleg olyan szósztartót fejlesztenek, amely annyi idő alatt bomlik le, mint például egy darabka gyümölcs. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >13,28 milliárd dollárral bővülhet az önkiszolgáló kioszkok piaca 2029-ig
A globális önkiszolgáló kioszkpiac várhatóan 13,28 milliárd dollárral növekszik 2025…
Tovább olvasom >Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >