A McDonald’s lemond a műanyag szívószálakról és pohárfedelekről
A McDonald’s korábban bejelentette, hogy 2020-ra csak újrahasznosított alapanyagú termékeket szeretnének használni – írja az origo. Ennek a törekvésnek a keretében a vállalat teljesen száműzi a műanyag szívószálakat, és a műanyag pohárfedelekkel is hasonló terveik vannak.
A McDonald’s a legnagyobb műanyagszennyező a világon, a vállalat pedig ezen szeretne változtatni. A briteknél vezetik ki először az eldobható szívószálakat, amelyből csak a szigetországban 650 milliót használtak évente 1400 éttermükben. A tervek szerint jövő év márciusáig a műanyag szívószálakat teljes mértékben leváltják a papírból készültek és hasonló sors várhat a poharak műanyagból készült fedeleire.
A McDonald’s brit és ír vezérigazgatója, Paul Pomroy elmondta, hogy a cég élen jár a szívószálak kivezetésében Nagy-Britanniában.
Azonban a francia franchise partnereik megelőzik őket, hiszen ott már egy ideje helyettesítették a műanyag fedeleket is. Hozzátette, hogy éppen ez az előnye egy ekkora franchise-nak, hiszen a partnerek folyamatosan képesek tanulni egymástól és megosztani tapasztalataikat.
A brit környezetvédelmi miniszter, Michael Gove még korábban jelentette be, hogy a kormány teljesen betiltja a műanyag szívószálakat és fülpálcikákat, az új szabályozás pedig 2019 októbere és 2020 októbere között lép majd érvénybe.
A McDonald’s a hónap elején közölte, hogy elébe megy a változásoknak és a műanyag szívószálak helyett papírból készülteket fog használni a jövőben.
Emellett elkezdtek kísérletezni a lebomló pohárfedelekkel is, de ez csak egyike a vállalat által vezetett projekteknek, amelyek célja, hogy visszaszorítsák a műanyaghasználatot. Pomroy ezek közül kiemelte, hogy jelenleg olyan szósztartót fejlesztenek, amely annyi idő alatt bomlik le, mint például egy darabka gyümölcs. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mire költenek a magyar fiatalok? – 5,4 milliárd táplálékkiegészítőkre, utazásra és telefonra
Egymilliárdos mérföldkőhöz érkezett az egyik legsikeresebb magyar startup, a Diverzum.…
Tovább olvasom >A fiatalok egyre tudatosabbak a bőrápolás terén
A Helia-D reprezentatív kutatása szerint a 20-39 éves magyar nők…
Tovább olvasom >Magyarország legkedveltebb hot-dogja: a MOL Fresh Corner hot-dog!
A MOL Fresh Corner hot-dogja immár hivatalosan is Magyarország legkedveltebb…
Tovább olvasom >