A Mastercard felkészül a nyílt bankolás indulására
A nyílt bankolást támogató szolgáltatáscsomagot fejleszt a Mastercard – derül ki a vállalat bejelentéséből. A szolgáltatások a bizalmat és a biztonságot, vagyis a nyílt bankolás alappilléreit erősítik, miközben megkönnyítik a bankok, felhasználók és a PSD2-vel belépő külső szolgáltatók együttműködését.
A nyílt bankolás új rendszerének lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, de a rendszer bizonyos esetekben arra is feljogosítja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében kifizetéseket indítson.
A Mastercard most bejelentett szolgáltatáscsomagja többféle biztonsági kihívásra kínál megoldást. Páneurópai szintű adatbázis készül a fizetési folyamatokban részt vevő szolgáltatókról, segítve a bankokat annak megállapításában, hogy a felhasználói számlához hozzáférést kérő harmadik fél megbízható-e. A Mastercard már meglévő biztonsági rendszerein alapuló, új visszaéléseket vizsgáló szolgáltatás indul, mely segíti a bankokat a harmadik fél fizetési folyamatainak ellenőrzésében. Dedikált vitarendezési mechanizmus is készül, amely a Mastercard szakértelmén alapuló, világos szabályrendszert és kommunikációs felületet biztosít a vitás ügyek kezelésére. Végül pedig létrehoznak egy olyan kapcsolódási platformot, amelyen keresztül a szolgáltató kapcsolatot kezdeményezhet és tarthat fenn a bankokkal.
A Mastercard új szolgáltatásai először tesztjelleggel, 2019 elején indulnak el az Egyesült Királyságban és Lengyelországban, majd később egész Európában hozzáférhetővé válnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >