A Mastercard felkészül a nyílt bankolás indulására
A nyílt bankolást támogató szolgáltatáscsomagot fejleszt a Mastercard – derül ki a vállalat bejelentéséből. A szolgáltatások a bizalmat és a biztonságot, vagyis a nyílt bankolás alappilléreit erősítik, miközben megkönnyítik a bankok, felhasználók és a PSD2-vel belépő külső szolgáltatók együttműködését.
A nyílt bankolás új rendszerének lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, de a rendszer bizonyos esetekben arra is feljogosítja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében kifizetéseket indítson.
A Mastercard most bejelentett szolgáltatáscsomagja többféle biztonsági kihívásra kínál megoldást. Páneurópai szintű adatbázis készül a fizetési folyamatokban részt vevő szolgáltatókról, segítve a bankokat annak megállapításában, hogy a felhasználói számlához hozzáférést kérő harmadik fél megbízható-e. A Mastercard már meglévő biztonsági rendszerein alapuló, új visszaéléseket vizsgáló szolgáltatás indul, mely segíti a bankokat a harmadik fél fizetési folyamatainak ellenőrzésében. Dedikált vitarendezési mechanizmus is készül, amely a Mastercard szakértelmén alapuló, világos szabályrendszert és kommunikációs felületet biztosít a vitás ügyek kezelésére. Végül pedig létrehoznak egy olyan kapcsolódási platformot, amelyen keresztül a szolgáltató kapcsolatot kezdeményezhet és tarthat fenn a bankokkal.
A Mastercard új szolgáltatásai először tesztjelleggel, 2019 elején indulnak el az Egyesült Királyságban és Lengyelországban, majd később egész Európában hozzáférhetővé válnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >GKID eTOPLISTA 2023: Változatlan élmezőny, változó erőviszonyok
A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >