A MasterCard „az év fenntartható kezdeményezése” díját nyerte
A MasterCard az Év Bankja versenyének „Az év fenntartható kezdeményezése” kategóriáját a K&H Bank zöld lakáshitele nyerte, amely a piacon elsőként és eddig egyedülálló módon egyszerre segíti a klímavédelmi célok élérését, valamint alternatívát nyújt az elszabaduló rezsiszámlákra is. „Zöld hitelünk az első piaci alapú zöld hiteltermék a magyar piacon, amely felvehető új, kedvező energiahatékonyságú ingatlanok vásárlására is, továbbá használt ingatlanok korszerűsítésére” – nyilatkozta Suba Levente, a K&H Csoport Fenntarthatósági programirodájának vezetője.
A K&H ‒ a KBC Csoport tagjaként ‒ 2019-ben komoly vállalást tett a klímavédelem terén, amikor elfogadta, hogy a Párizsi Egyezménnyel összhangban finanszírozni fogja az alacsony CO2 kibocsátású, az éghajlatváltozással szemben ellenálló gazdaságot. Erre azért van szükség, hogy hogy a globális felmelegedés üteme 2°C alatt maradjon.
Fenntarthatósági Programjának betartása érdekében a bankcsoport nem pusztán működése terén ért el jelentős eredményeket saját karbonlábnyomának csökkentése érdekében, hanem olyan pénzügyi termékeket dolgozott ki, amelyek támogatják a klímacélok elérését.
Elsőként a lakossági ingatlanállományt azonosították, amelyről általánosságban elmondható, hogy rossz energiahatékonyságú, a fűtési-hűtési rendszerek energiapazarlóan üzemelnek, ami sok gigatonnányi felesleges CO2 kibocsátáshoz vezet. Egy átlagos magyar családi otthon éves viszonylatban durván 5 tonna széndioxid-kibocsátásért felelős. Az infláció, az energiaárak roppant növekedése, az állami rezsicsökkentési program szűkítése pedig egyre nagyobb anyagi terhet ró a lakosságra.
Válaszlépésként a K&H, a piacon elsőként, és eddig egyedülálló módon egy olyan jelzálog hitelterméket vezetett be 2022 augusztusától, amellyel egyszerre segít elérni a klímavédelmi céljokat, valamint alternatívát nyújt az elszabaduló rezsiszámlákra is. Azaz olyan korszerűsítési, felújítási beruházásokat ösztönöz és finanszíroz, amelyek zöldebbé és takarékosabbá teszik az otthonokat.
Pusztán a korszerű új ingatlanok megépülésének finanszírozásával nem lehetséges a megfelelő szintre csökkenteni a lakásállomány széndioxid-kibocsátását. Ezért a K&H Bank úgy döntött, hogy fókuszba helyezi a használt ingatlanok energetikai felújítását is. Létrehozták tehát az MNB keretrendszerébe illeszkedve az első piaci alapú zöld hitelterméket a magyar piacon, amely felvehető új, kedvező energiahatékonyságú ingatlanok vásárlására is.
„A zöld lakáshitel forradalmian új megoldás, mert egyetlen szerződésben kezelve használt ingatlanok vásárlására és korszerűsítésére is igényelhető, amennyiben teljesül a jelentős energetikai megtakarítás feltétele a tervezett korszerűsítés vagy felújítás során”
‒ nyilatkozta Suba Levente a K&H Csoport Fenntarthatósági programirodájának vezetője.
A K&H tervei szerint 2023-ban a kihelyezett hitelállomány révén nagyságrendileg 2000 tonnányi CO2 kibocsátást sikerül visszatartani. A bank túl van az első 100 hitel folyósításán, a hitelszerződések összege meghaladja a 2,7 milliárd forintot.
A MasterCard „Az év fenntartható kezdeményezése 2022” pályázat zsűrije nem csak a pénzügyi konstrukciót értékelte, hanem azt is, hogy a hiteltermék promóciója javítja a lakosság klímavédelmi és energiahatékonysági tudatosságát; felkelti a figyelmet és ösztönözi a környezettudatos döntések meghozatalát. A korszerű, környezetbarát és energiahatékony megoldások finanszírozása a hosszú távú pénzügyi tervezést és gondolkodásmódot, a megtakarítást és a klímabarát életvitelt mozdítják elő.
„Olyan innovatív és zöld hitelterméket bocsátottunk útjára, amely rendszerszinten ad választ a korszak talán legjelentősebb problémájára, hiszen minél többen választják ezt a megoldást, annál nagyobb mértékben csökken a magyar lakossági ingatlanállományának karbonlábnyoma, valamint több pénz marad a családi kasszákban az energiaszámlák kifizetése után”
– jelentett ki Suba Levente.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >