A Mars közzéteszi a „gyorsított, megfizethető és megvalósítható” Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervet, amely 2030-ra 50 százalékkal csökkenti a kibocsátást a teljes értékláncban
A Mars közzétette a mindenki által hozzáférhető cselekvési tervét – a Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervet – a Nettó Zéró kibocsátás elérésére irányuló intézkedések felgyorsítása érdekében, beleértve egy új cél elérését is, amely szerint 2030-ra a teljes értékláncában felére csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. Ez tulajdonosi célkitűzés.
- A Mars csak a következő három évben 1 milliárd dollárt fektet be klímavédelmi intézkedésekbe – a farmer gazdaságtól az étkező asztalig és a kisállatok táljáig, az ellátási láncokon át a boltokig, valamint az otthonoktól az állatorvosi rendelőkig.
- Az Ipsos új felmérése szerint a világ hét legnagyobb gazdaságában a felnőttek átlagosan 69%-a úgy gondolja, hogy a vállalkozásoknak az éghajlatváltozás kezelésére legalább akkora hangsúlyt kell helyezniük, mint a gazdasági kihívások megoldására.
A vállalat kibocsátása 2018-ban volt a csúcson, és – a 2015-ös alapértékhez képest – abszolút értékben 8 százalékkal, azaz 2,6 millió tonnával csökkentette az üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben ez idő alatt 60 százalékos növekedést ért el.* A cselekvési terv részeként a Mars a következő három évben több mint 1 milliárd dollárt fektet be, és továbbra is elkötelezett, hogy ha szükséges, további pénzügyi forrásokat biztosítson a Nettó Zéró eléréshez. A Mars összes üzletágában azonnali lépéseket tesz az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében. A cél egy jobb, fenntarthatóbb jövő biztosítása a farmoktól kezdve, ahol az emberek és a kisállatok számára termesztik az élelmiszereket, egészen az állatkórházakig, ahol a kisállatokat ápolják. A Nettó Zéró kifejezés olyan állapotra utal, amikor az üvegházhatású gázok kibocsátása jelentősen csökken, miközben biztosított, hogy minden más, nem megszüntethető kibocsátás eltávolítással megfelelően ellensúlyozva legyen.
Az ütemterv az ENSZ által támogatott Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) közelmúltbeli megállapításait követően készült el, amelyek kimondják, hogy a klímakatasztrófa elkerülésének érdekében, az éghajlatváltozással kapcsolatban drasztikus, „most vagy soha” intézkedéseket kell meghozni.
A Mars megbízásából készült új Ipsos-felmérés szerint a jelenlegi nehéz gazdasági körülmények ellenére a világ hét legnagyobb gazdaságában átlagosan a felnőttek 69 százaléka gondolja úgy, hogy a vállalkozásoknak ugyanannyi (32%) vagy több (37%) figyelmet kellene fordítaniuk az éghajlatváltozás kezelésére, mint a gazdasági kihívásokra. A kutatásban 14 468 ember vett részt az Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, Kínából, Japánból, Németországból, Franciaországból és Indiából.
A felmérésből az is kiderült, hogy a világ hét legnagyobb gazdaságának közel fele, az éghajlatváltozás kezelését célzó intézkedések tekintetében, „nagy” felelősséget ró a multinacionális vállalatokra és a kormányokra. A teljes eredmény lentebb, a szerkesztőknek szóló megjegyzésekben olvasható.
Poul Weihrauch, a Mars vezérigazgatója elmondta:
„2050 nagyon távolinak tűnhet, de a következő hét évben elért haladás döntő fontosságú. Az én felsővezetői generációm képes arra, és felelős is érte, hogy tényleges kibocsátáscsökkentést érjen el, és az üzleti életet arra az útra terelje, amivel 2050-re a nettó zéró kibocsátás elérhetővé válik. Éppen ezért, a Mars eltökélt, hogy 2030-ra 50 százalékkal csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását. Nem várhatunk a gazdaság javulására; olyan beruházásokkal kell előállnunk, amelyek a jelenben és a jövőben is védik vállalkozásunkat. Ahogy már korábban is mondtam, a profit és az üzleti terv nem ellenségek. Az klímavédelembe való beruházás nem kompromisszum a bolygó és a termelékenység, vagy a környezet és a foglalkoztatás között. A fogyasztók és a munkatársaink is egyértelműen mindkettőt akarják, ahogyan mi is. A kibocsátáscsökkentésbe való befektetés nem csupán ésszerű üzletpolitika, de megvalósítható, megfizethető és feltétlenül szükséges is”.
Poul Weihrauch, így folytatta:
„A vállalatokat, köztük a Marsot is, a klímavédelmi terveinkhez képest elért tényleges eredmények, és nem csupán a vállalásunk nagyságrendje alapján kell megítélni, ahogyan igazgatóságunk és a befektetők is a pénzügyi eredmények, nem pedig a pénzügyi előrejelzések minősége alapján ítélnek meg minket.”
Barry Parkin, a Mars fenntarthatósági és beszerzési igazgatója hozzátette:
„A Mars mindig is a tudományra hallgatott, és a tudomány most azt mondja, hogy 2030-ig 50 százalékkal kell csökkentenünk a károsanyag-kibocsátásunkat, méghozzá a teljes értékláncunkban. A valódi hatás elérése érdekében a Nettó Zéró ütemterv öt tudományosan megalapozott tényt vesz figyelembe, mint például, hogy nincs helye a kirekesztésnek vagy kivételezésnek, és hogy az ígéretek helyett a teljesítményre kell fókuszálni. Stratégiánk elkészítése során megtanultuk, hogy ez a tudomány jelenlegi állása és a rendelkezésre álló technológia segítségével teljes mértékben megvalósítható és finanszírozható. Egyidejűleg biztosíthatjuk a vállalkozásunk növekedését és a kibocsátás csökkentését. Remélem, hogy ütemtervünkben egyértelműen és határozottan látszik, mit tesz a Mars, és ami talán még fontosabb, hogy szerintünk minek kell történnie ahhoz, hogy segítsük az éghajlatváltozás legsúlyosabb hatásainak kezelését.”
A Finnország méretű ország karbonlábnyomával rendelkező Mars 2030-ra, az eddigi 8 százalékos ÜHG-csökkentésre építkezve, abszolút értékben 50 százalékkal, azaz körülbelül 15 millió tonnával kívánja csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátását. A Mars Nettó Zéró Ütemterv részletesen bemutatja, hogy a vállalat miként tudja elérni a Nettó Zéró kibocsátást, továbbá egy olyan, mindenki számára elérhető stratégiaként is szolgál, amelyet a vállalkozások ágazattól függetlenül használhatnak, az érdemi Nettó Zéró állapot azonnali bevezetéséhez szükséges intézkedések megvalósítása érdekében. Ez azt jelenti, hogy minden kibocsátást figyelembe kell venni, az ígéretekkel szemben a teljesítményt kell előnyben részesíteni, a haladást valós célkitűzésekkel kell előmozdítani, még ma olyan döntéseket kell hozni, amelyek hatással lesznek a holnapra, és a nem megszüntethető kibocsátásokat jó minőségű szén-dioxid-kibocsátással kell helyettesíteni.
A Nettó Zéró elérése érdekében a Mars felgyorsítja a következő területekre való összpontosítást:
- Átállás a 100 százalékban megújuló energiaforrásokra – a gyárak, irodák és állatkórházak energiaellátásának megváltoztatásával, továbbá az összetevők beszerzésével járó, valamint a mezőgazdasági termelők, a partnerek (kiskereskedők), a fogyasztók és az kisállattartók által felhasznált energia megújulóvá tételével.
- Az ellátási láncok átalakítása az erdőirtás megállítása érdekében – az olyan kulcsfontosságú összetevők, mint a kakaó- és szója termelés, továbbá a marhahús előállítás átláthatóságának és nyomon követhetőségének fokozása.
- A klímatudatos mezőgazdasággal kapcsolatos kezdeményezések kibővítése – együttműködés a gazdákkal a regeneratív mezőgazdaság, a beszerzés optimalizálása és a megújuló energiaforrásokra történő átállás terén.
- A receptúrák optimalizálása – új, alacsonyabb karbonlábnyomú összetevők kifejlesztése a snackekhez, az emberi táplálkozásra szánt ételekhez, valamint alternatív fehérjék kifejlesztése a kisállatok eledeléhez.
- A logisztika javítása és optimalizálása – a terjesztési hálózatok, a Mars által igénybe vett közlekedési módok és a felhasznált energiaforrások újratervezése, mint például átállás elektromos járművekre vagy a zöld hidrogén alkalmazására.
- A klímavédelem beágyazása az üzleti tevékenységbe – az éghajlatváltozás elleni törekvések beépítése az üzleti irányításba és tervezésbe, beleértve a részvényesek célkitűzéseit, a vezető állású dolgozók változó javadalmazási terveit, a beruházástervezési folyamatokat, a fúziós és felvásárlási stratégiákat stb.
Aki többet szeretne megtudni a Mars Nettó Zéró stratégiájáról és ütemtervéről, az letöltheti a dokumentumot a www.mars.com/netzero2050 weboldalról.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >Támogatja az EU erdőirtás elleni rendeletét a Nestlé, a Mars Wrigley és a Ferrero
Az EU erdőirtás elleni rendelete december 30-tól kötelezi a kakaót,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >