A Mars jó úton halad ahhoz, hogy korábban elérje 2025-re kitűzött tervét a ÜHG kibocsátás terén
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója a Környezetvédelmi Világnap alkalmából bejelentette: Fenntarthatóság egy Generáció Alatt terve segítségével jó úton halad ahhoz, hogy korábban elérje 2025-re kitűzött tervét a ÜHG kibocsátás terén. A vállalat most további eredményeit is összefoglalta a fenntartható halászat, a megújuló forrásból származó energiafelhasználás, a korallzátonyok visszaállítása, a hulladékcsökkentés és csomagolásinnováció területeiről is.
ÜHG-kibocsátás csökkentése egy egészségesebb bolygóért
Miközben az ENSZ legújabb jelentése szerint az ÜHG-kibocsátás az elmúlt három évben világszerte nőtt, a Mars az elmúlt két évben bebizonyította, hogy a gazdasági növekedés és a szén-dioxid kibocsátás emelkedése nem föltétlenül járnak együtt: egy vállalat úgyis lehet sikeres, ha közben csökkenti a kibocsátását. A Mars büszkén jelenti be, hogy jó úton halad ahhoz, hogy ÜHG-kibocsátásra vonatkozó 2025-ös célját már a következő három éven belül elérje. Ez 42%-os csökkentést jelent a 2015-ös értékhez képest. A vállalat az energiafelhasználás terén is jelentős eredményeket ért el: jelenleg a működéséhez használt energia 54%-a származik megújuló forrásból, 11 országban már 100%-ban megújuló forrásokból látják el működésüket, 2025-ig pedig még további 8 ország csatlakozik majd ezekhez.
Korallzátonyok visszaállítása a halak védelméért
A korallzátonyok ökoszisztémája nem csupán a jövő halállományának védelméért fontos, hanem mert ez biztosítja több mint 500 millió ember számára az élelmiszert, a bevételt és a partvédelmet is. A Mars kisállateledel-gyártó üzletágának szintén kulcsfontosságúak, hiszen a vállalat innen szerzi be egyik elsődleges nyersanyagának egy részét. Éppen ezért, az elmúlt 13 év alatt a Mars több mint 10 millió dollárt fektetett abba, hogy kutatások, építkezés és közösségi összefogás segítségével több mint 285.000 koralltöredéket és 19.000 tengeri csillagot telepítsen. Az eredmények magukért beszélnek: csupán három év alatt a korallok terjedése a területen 5%-ról 55%-ra nőtt, ami arra késztette a vállalatot, hogy folytassa erőfeszítéseit és egyik macskaeledel márkájukon, a Sheba-n keresztül elindítsák a világ legnagyobb korallzátonyokok visszaállítását célzó kezdeményezését. Ennek célja, hogy világszerte több mint 185.000 négyzetméternyi korallzátonyt állítsanak vissza 2029-ig.
Innovációval azért, hogy a csomagolás ne váljon hulladékká
A Mars célja, hogy olyan világot teremtsen, amelyben a csomagolás nem válik hulladékká. Ennek érdekében újragondolja a csomagolással kapcsolatos megoldásait is: nem használ olyan csomagolást, ami mellőzhető, és újratervezi a meglévő csomagolásait, hogy azok 2025-ig 100%-ban újrahasznosíthatóak, újrahasználhatóak vagy komposztálhatóak legyenek.
A vállalat innovációi közé tartozik az első olyan rizscsomagokhoz készült csomagolás, amely egyetlen fajta, újrahasznosítható anyagból készült, és élelmiszerbiztonsági szempontból is megfelelő.
A csomagolás újratervezése csupán egy lépés, a változáshoz azonban elengedhetetlen, hogy az újrahasznosítási és hulladékfeldolgozási rendszerek jól működjenek a megfelelő piacokon. A Mars ezért más helyi vállalatokkal, az iparág képviselőivel és a helyi kormánnyal is együtt dolgozik, hogy közösen javítani tudjanak az újrahasznosítási és hulladékfeldolgozási rendszereken.
Kapcsolódó cikkeink
Az Alfa Group gyorsítaná az ingatlanok zöld átállását Magyarországon
Jelentősen fel kell gyorsítani a hazai ingatlanpiac ESG követelményeknek való…
Tovább olvasom >Hamarosan elkészül a második európai Heatcube a KALL Ingredients magyarországi telephelyén
A Kyoto Group bejelentése szerint jelentős előrehaladást ért el a…
Tovább olvasom >Új ESG-részletszabályok jelentek meg
Augusztus 15-én kihirdetésre kerültek azok a végrehajtási rendeletek, amelyek pontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >