A Mars jó úton halad ahhoz, hogy korábban elérje 2025-re kitűzött tervét a ÜHG kibocsátás terén
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója a Környezetvédelmi Világnap alkalmából bejelentette: Fenntarthatóság egy Generáció Alatt terve segítségével jó úton halad ahhoz, hogy korábban elérje 2025-re kitűzött tervét a ÜHG kibocsátás terén. A vállalat most további eredményeit is összefoglalta a fenntartható halászat, a megújuló forrásból származó energiafelhasználás, a korallzátonyok visszaállítása, a hulladékcsökkentés és csomagolásinnováció területeiről is.
ÜHG-kibocsátás csökkentése egy egészségesebb bolygóért
Miközben az ENSZ legújabb jelentése szerint az ÜHG-kibocsátás az elmúlt három évben világszerte nőtt, a Mars az elmúlt két évben bebizonyította, hogy a gazdasági növekedés és a szén-dioxid kibocsátás emelkedése nem föltétlenül járnak együtt: egy vállalat úgyis lehet sikeres, ha közben csökkenti a kibocsátását. A Mars büszkén jelenti be, hogy jó úton halad ahhoz, hogy ÜHG-kibocsátásra vonatkozó 2025-ös célját már a következő három éven belül elérje. Ez 42%-os csökkentést jelent a 2015-ös értékhez képest. A vállalat az energiafelhasználás terén is jelentős eredményeket ért el: jelenleg a működéséhez használt energia 54%-a származik megújuló forrásból, 11 országban már 100%-ban megújuló forrásokból látják el működésüket, 2025-ig pedig még további 8 ország csatlakozik majd ezekhez.
Korallzátonyok visszaállítása a halak védelméért
A korallzátonyok ökoszisztémája nem csupán a jövő halállományának védelméért fontos, hanem mert ez biztosítja több mint 500 millió ember számára az élelmiszert, a bevételt és a partvédelmet is. A Mars kisállateledel-gyártó üzletágának szintén kulcsfontosságúak, hiszen a vállalat innen szerzi be egyik elsődleges nyersanyagának egy részét. Éppen ezért, az elmúlt 13 év alatt a Mars több mint 10 millió dollárt fektetett abba, hogy kutatások, építkezés és közösségi összefogás segítségével több mint 285.000 koralltöredéket és 19.000 tengeri csillagot telepítsen. Az eredmények magukért beszélnek: csupán három év alatt a korallok terjedése a területen 5%-ról 55%-ra nőtt, ami arra késztette a vállalatot, hogy folytassa erőfeszítéseit és egyik macskaeledel márkájukon, a Sheba-n keresztül elindítsák a világ legnagyobb korallzátonyokok visszaállítását célzó kezdeményezését. Ennek célja, hogy világszerte több mint 185.000 négyzetméternyi korallzátonyt állítsanak vissza 2029-ig.
Innovációval azért, hogy a csomagolás ne váljon hulladékká
A Mars célja, hogy olyan világot teremtsen, amelyben a csomagolás nem válik hulladékká. Ennek érdekében újragondolja a csomagolással kapcsolatos megoldásait is: nem használ olyan csomagolást, ami mellőzhető, és újratervezi a meglévő csomagolásait, hogy azok 2025-ig 100%-ban újrahasznosíthatóak, újrahasználhatóak vagy komposztálhatóak legyenek.
A vállalat innovációi közé tartozik az első olyan rizscsomagokhoz készült csomagolás, amely egyetlen fajta, újrahasznosítható anyagból készült, és élelmiszerbiztonsági szempontból is megfelelő.
A csomagolás újratervezése csupán egy lépés, a változáshoz azonban elengedhetetlen, hogy az újrahasznosítási és hulladékfeldolgozási rendszerek jól működjenek a megfelelő piacokon. A Mars ezért más helyi vállalatokkal, az iparág képviselőivel és a helyi kormánnyal is együtt dolgozik, hogy közösen javítani tudjanak az újrahasznosítási és hulladékfeldolgozási rendszereken.
Kapcsolódó cikkeink
Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági fordulat előtt a logisztikai szektor
– Az ESG-elvárások ma már a logisztikai szereplőkre is komoly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >