A Mars felvásárolja a Pringles gyártóját: a sós snackek piacára tör az édességóriás

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 08. 15. 12:03

A Mars bejelentette, hogy felvásárolja a Kellanova nevű vállalatot, amely Magyarországon főként a Pringles csipszről ismert. A 36 milliárd dolláros tranzakció teljes egészében készpénzes, és az adósságokkal együtt ez a legnagyobb felvásárlási ügylet világszerte idén. A Mars ezzel a lépéssel nemcsak az édességek, hanem a sós snackek piacán is szeretne erősíteni.

Terjeszkedik a Mars

A Mars a felvásárlást részben saját pénzállományából, részben pedig egy 29 milliárd dolláros áthidaló hitel segítségével finanszírozná. Az üzletkötés azonban még a Kellanova részvényeseinek jóváhagyására vár, de a legnagyobb tulajdonosok már jelezték, hogy támogatják a tranzakciót.

A felvásárlás révén a Mars tovább erősítheti nemzetközi jelenlétét, és terveik szerint a Kellanova a Mars Snacking részlegébe kerül majd, amit a cég az évtized végére megduplázna. Az üzlet létrejötte esetén a Mars erőteljesebben megjelenhet a sós snackek piacán, új lehetőségeket teremtve a vállalat számára. A Kellanova, amely a Pringles mellett más sós snackek gyártásában is sikeres, jelentős bővülést hozhat a Mars számára ebben a szegmensben. A Pringles márka idén kimagaslóan teljesített, részvényei az év eleje óta 38 százalékkal drágultak, ami nagyrészt a gabonapehely-üzletág kiszervezésének és az új stratégiának köszönhető.

A Mars ezzel a felvásárlással nemcsak a termékpalettáját bővíti, hanem a globális piacon is erősödhet. A vállalat célja, hogy a sós snackek piacán is meghatározó szereplővé váljon, és így kiegyensúlyozottabb portfólióval rendelkezzen, amely ellenállóbb lehet a világszerte tapasztalható fogyasztási lassulással szemben.

A tranzakció sikeressége érdekében a Mars készen áll arra is, hogy 1,25 milliárd dolláros bánatpénzt fizessen, ha a megállapodás valamilyen szabályozói aggály miatt nem jönne létre. Az ügylet befejezése azonban még várat magára, de ha minden jól alakul, a Mars a következő években jelentős előrelépést tehet a sós snackek globális piacán.

Kapcsolódó cikkeink