A Mars felvásárolja a Pringles gyártóját: a sós snackek piacára tör az édességóriás
A Mars bejelentette, hogy felvásárolja a Kellanova nevű vállalatot, amely Magyarországon főként a Pringles csipszről ismert. A 36 milliárd dolláros tranzakció teljes egészében készpénzes, és az adósságokkal együtt ez a legnagyobb felvásárlási ügylet világszerte idén. A Mars ezzel a lépéssel nemcsak az édességek, hanem a sós snackek piacán is szeretne erősíteni.
A Mars a felvásárlást részben saját pénzállományából, részben pedig egy 29 milliárd dolláros áthidaló hitel segítségével finanszírozná. Az üzletkötés azonban még a Kellanova részvényeseinek jóváhagyására vár, de a legnagyobb tulajdonosok már jelezték, hogy támogatják a tranzakciót.
A felvásárlás révén a Mars tovább erősítheti nemzetközi jelenlétét, és terveik szerint a Kellanova a Mars Snacking részlegébe kerül majd, amit a cég az évtized végére megduplázna. Az üzlet létrejötte esetén a Mars erőteljesebben megjelenhet a sós snackek piacán, új lehetőségeket teremtve a vállalat számára. A Kellanova, amely a Pringles mellett más sós snackek gyártásában is sikeres, jelentős bővülést hozhat a Mars számára ebben a szegmensben. A Pringles márka idén kimagaslóan teljesített, részvényei az év eleje óta 38 százalékkal drágultak, ami nagyrészt a gabonapehely-üzletág kiszervezésének és az új stratégiának köszönhető.
A Mars ezzel a felvásárlással nemcsak a termékpalettáját bővíti, hanem a globális piacon is erősödhet. A vállalat célja, hogy a sós snackek piacán is meghatározó szereplővé váljon, és így kiegyensúlyozottabb portfólióval rendelkezzen, amely ellenállóbb lehet a világszerte tapasztalható fogyasztási lassulással szemben.
A tranzakció sikeressége érdekében a Mars készen áll arra is, hogy 1,25 milliárd dolláros bánatpénzt fizessen, ha a megállapodás valamilyen szabályozói aggály miatt nem jönne létre. Az ügylet befejezése azonban még várat magára, de ha minden jól alakul, a Mars a következő években jelentős előrelépést tehet a sós snackek globális piacán.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Támogatja az EU erdőirtás elleni rendeletét a Nestlé, a Mars Wrigley és a Ferrero
Az EU erdőirtás elleni rendelete december 30-tól kötelezi a kakaót,…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű szén-dioxid-kibocsátás-csökkentést ért el a Mars
A Mars közzétette a 2023-as Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt jelentését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >