A Mars felvásárolja a Pringles gyártóját: a sós snackek piacára tör az édességóriás
A Mars bejelentette, hogy felvásárolja a Kellanova nevű vállalatot, amely Magyarországon főként a Pringles csipszről ismert. A 36 milliárd dolláros tranzakció teljes egészében készpénzes, és az adósságokkal együtt ez a legnagyobb felvásárlási ügylet világszerte idén. A Mars ezzel a lépéssel nemcsak az édességek, hanem a sós snackek piacán is szeretne erősíteni.

Terjeszkedik a Mars
A Mars a felvásárlást részben saját pénzállományából, részben pedig egy 29 milliárd dolláros áthidaló hitel segítségével finanszírozná. Az üzletkötés azonban még a Kellanova részvényeseinek jóváhagyására vár, de a legnagyobb tulajdonosok már jelezték, hogy támogatják a tranzakciót.
A felvásárlás révén a Mars tovább erősítheti nemzetközi jelenlétét, és terveik szerint a Kellanova a Mars Snacking részlegébe kerül majd, amit a cég az évtized végére megduplázna. Az üzlet létrejötte esetén a Mars erőteljesebben megjelenhet a sós snackek piacán, új lehetőségeket teremtve a vállalat számára. A Kellanova, amely a Pringles mellett más sós snackek gyártásában is sikeres, jelentős bővülést hozhat a Mars számára ebben a szegmensben. A Pringles márka idén kimagaslóan teljesített, részvényei az év eleje óta 38 százalékkal drágultak, ami nagyrészt a gabonapehely-üzletág kiszervezésének és az új stratégiának köszönhető.
A Mars ezzel a felvásárlással nemcsak a termékpalettáját bővíti, hanem a globális piacon is erősödhet. A vállalat célja, hogy a sós snackek piacán is meghatározó szereplővé váljon, és így kiegyensúlyozottabb portfólióval rendelkezzen, amely ellenállóbb lehet a világszerte tapasztalható fogyasztási lassulással szemben.
A tranzakció sikeressége érdekében a Mars készen áll arra is, hogy 1,25 milliárd dolláros bánatpénzt fizessen, ha a megállapodás valamilyen szabályozói aggály miatt nem jönne létre. Az ügylet befejezése azonban még várat magára, de ha minden jól alakul, a Mars a következő években jelentős előrelépést tehet a sós snackek globális piacán.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd…
Tovább olvasom >Világnapján ünnepeljük a csokoládét!
Nehéz, sőt, már-már fájó elképzelni egy olyan világot, amelyben nincsenek…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >