A Mars az élelmiszerek okozta vércukorszint-változást előrejelző AI alkalmazást vezet be
A fogyasztók bizonyos élelmiszerekre adott vércukor-válaszaira vonatkozó adatok gyűjtése költséges, amit a mesterséges intelligencia (AI) sokkal olcsóbbá és egyszerűbbé tehet.
A Mars, Inc., a McLean és a January AI közötti együttműködés célja, hogy értékes információkat tárjon fel a termékfejlesztés számára, és ezzel egyidejűleg pozitívan befolyásolja a közegészségügyet.
– A projekt a January AI eszközeit és a vállalat K+F képességeit fogja kiaknázni a különböző élelmiszerekre és készítményekre adott reakciók előrejelzésére – mondta el Darren Logan, PhD, a Mars kutatási alelnöke.
A January AI ingyenesen letölthető alkalmazása megmutatja a különböző ételek vércukorszintre gyakorolt hatását anélkül, hogy érzékelőket vagy a glükózszintet folyamatosan monitorozó (CGM) készüléket kellene használni, ami költséges lehet.
A prediabéteszesek, illetve cukorbetegek ezzel képesek lesznek az adatokban trendeket és mintázatokat azonosítani, és ezeket felhasználni az egészségesebb élelmiszer-választáshoz.
Noosheen Hashemi, a January AI alapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy a prediabétesszel élők, illetve cukorbetegek száma az Egyesült Államokban eléri a 138 milliót, és mivel az élelmiszereknek van a legnagyobb hatásuk a vércukorszintre, ez az AI-alapú megközelítés mind a fogyasztók, mind a cukormentes vagy sokkal kevesebb cukrot tartalmazó termékeket fejleszteni igyekvő élelmiszer-gyártók számára hasznos lehet.
– A Mars támogatta a hozzáadott cukortartalom jelzését termékein az Egyesült Államokban, valamint a nagyobb fogyasztói átláthatóságot számos piacon – mondta Logan, hozzátéve, hogy a vállalat már évek óta vizsgálja a mesterséges intelligencia élelmiszerek és az egészségügy területén való alkalmazásának lehetőségét úgy az emberek, mint a házi kedvencek esetében.
Logan szerint a Mars a mesterséges intelligenciát új összetevők kifejlesztésére is használja. Erre példa a Mars Advanced Research Institute, ahol a mesterséges intelligencia segíségével felgyorsult a növényi alapú összetevők kutatása annak érdekében, hogy a vállalat olyan termékeket fejleszthessen, amelyek megfelelnek az egészségesebb élelmiszerek, italok és étrend-kiegészítők iránti növekvő fogyasztói igényeknek.
A January AI más fogyasztási cikkeket gyártó vállalatokkal (CPG) – köztük a Nestlével is – együttműködött, amelyek az AI által generált adatokat annak bemutatására használják, miként befolyásolják a termékek a glükózszintet, és hogyan segíthetnek új termékek gyorsabb és olcsóbb kifejlesztésében.
A mesterséges intelligencia által generált adatok és a kreatív termékfejlesztés ötvözésével a végső cél az egyének és a köz egészségének javítása.
Food Business News
Kapcsolódó cikkeink
Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >