A Márkaszövetség hírei
Április 12-én a Márkaszövetség stratégiai megállapodást kötött a Gazdasági Versenyhivatallal. A Dr. Fábián Ágnes márkaszövetségi alelnök és Dr. Tevanné Südi Annamária GVH-főtitkár által aláírt megállapodás célja a verseny tisztaságának és a jogkövető és etikus magatartások erősítése.
A dokumentum a felek szakmai együttműködésének kérdései mellett kifejezetten rendelkezik a Márkaszövetség lehetőségéről, hogy tájékoztassa a GVH-t a versenyjogilag releváns fejleményekről a kereskedelemben, így például a vevői erővel történő visszaélésszerű magatartásokról.
A GVH főtitkára kiemelte, a versenyjogi megfelelés nem pusztán jogi kérdés, hanem olyan morális és etikai elkötelezettség, amelynek hiánya akár versenyhátrányt is okozhat.
– A változáshoz azonban szemléletváltás és kultúraváltás is szükséges. Ezért a GVH több szemléletformáló, tájékoztató kampányt is indított a versenyjogi megfelelés vagy a kartellezés tilalma tárgyában – tette hozzá. – Nagyon örülünk, hogy a megállapodással nemcsak közvetlenül a Márkaszövetség 60 tagvállalatát érjük el, hanem közvetve azok 30 ezer hazai kkv-beszállítóját is.
Dr. Fábián Ágnes szerint elengedhetetlen, hogy a vállalkozások mellett az azokat képviselő szakmai szövetségek is tartsák be a versenyjogi szabályokat, a hatékony érdekvédelem nem vezethet összebeszéléshez, kartellezéshez.
– Büszkék vagyunk rá, hogy a Márkaszövetség az érdekvédelmi szektorban elsőként, már közel tíz éve létrehozta saját megfelelési programját, és azt azóta is szigorúan betartja és betartatja – emelte ki. – Következetesen támogatjuk a GVH versenypártoló tevékenységét, a versenykultúra fejlesztésére tett erőfeszítéseit
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >