A Márkaszövetség hírei
Április 12-én a Márkaszövetség stratégiai megállapodást kötött a Gazdasági Versenyhivatallal. A Dr. Fábián Ágnes márkaszövetségi alelnök és Dr. Tevanné Südi Annamária GVH-főtitkár által aláírt megállapodás célja a verseny tisztaságának és a jogkövető és etikus magatartások erősítése.
A dokumentum a felek szakmai együttműködésének kérdései mellett kifejezetten rendelkezik a Márkaszövetség lehetőségéről, hogy tájékoztassa a GVH-t a versenyjogilag releváns fejleményekről a kereskedelemben, így például a vevői erővel történő visszaélésszerű magatartásokról.
A GVH főtitkára kiemelte, a versenyjogi megfelelés nem pusztán jogi kérdés, hanem olyan morális és etikai elkötelezettség, amelynek hiánya akár versenyhátrányt is okozhat.
– A változáshoz azonban szemléletváltás és kultúraváltás is szükséges. Ezért a GVH több szemléletformáló, tájékoztató kampányt is indított a versenyjogi megfelelés vagy a kartellezés tilalma tárgyában – tette hozzá. – Nagyon örülünk, hogy a megállapodással nemcsak közvetlenül a Márkaszövetség 60 tagvállalatát érjük el, hanem közvetve azok 30 ezer hazai kkv-beszállítóját is.
Dr. Fábián Ágnes szerint elengedhetetlen, hogy a vállalkozások mellett az azokat képviselő szakmai szövetségek is tartsák be a versenyjogi szabályokat, a hatékony érdekvédelem nem vezethet összebeszéléshez, kartellezéshez.
– Büszkék vagyunk rá, hogy a Márkaszövetség az érdekvédelmi szektorban elsőként, már közel tíz éve létrehozta saját megfelelési programját, és azt azóta is szigorúan betartja és betartatja – emelte ki. – Következetesen támogatjuk a GVH versenypártoló tevékenységét, a versenykultúra fejlesztésére tett erőfeszítéseit
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >